tussendoortje

Discussie in 'Voeding' gestart door rodelief, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

ik weet niet of de danoontjes in nederland die jullie bedoelen hetzelfde zijn die ik bedoel ( petit gervais) hier bij ons want die zijn speciaal gemaakt voor babies vanaf de leeftijd van 9 maand tot en met 36 maand en kan je niet vergelijken met het gewone danoontje en suus inderdaad een teveel aan alles maakt inderdaad te dik maar zoals ik al zei trop is nooit goed, met niks

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    joh dat "overgezonde" gedoe...geef je kind gewoon wat lekkers wanneer je wilt, en niet altijd maar zo "overdreven" kijken of er geen suikers inzitten...

je propt je kind toch niet vol met die dingen...wordt er af en toe wel kriegelig van hoor dingen te lezen dat je iets niet moet doen omdat er "ongezonde" suikers inzitten, en dat je je kind het beste "biologische" lekkers kunt geven... :(

doe lekker wat je goed dunkt zou ik zeggen...

hier kregen ze in ieder geval als tussendoortje:
    Liga koekjes (verschillende varianten)
    soepstengels
    lange vingers
    doosje krentjes
    danoontjes
    yoghurt
    vla
    rijstekoekjes(wafels)
    kapitein koek
    crackertjes
    en natuurlijk gewone biscuitjes of andere koekjes...

er zijn zoveel dingen die je je kindje als tussendoortje kunt geven (en mag geven)...

wil je alleen maar "gezonde" tussendoortjes dan kom je idd al gauw uit op dingen als

komkommer
    stukjes fruit
    soepstengel
    rijstewafels etc.

pik gewoon datgene eruit waarvan jij denkt dat je kleine het wel lekker vindt, en wat jij verantwoord vindt...want dat bepaal alleen jijzelf....

gr.smoekie

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik ben inderdaad niet zo van oh als het maar wel gezond is. Mijn vraag was ook welke tussendoortjes ik kon geven,maar zo te lezen kan ik al heel wat geven. Gezond of iets minder gezond. En smoekie je hebt gelijk ik eet ook wel eens iets wat wat minder gezond is.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja toch als je hier wel eens leest denk ik bij mezelf wel eens "poe he, wat een gezondheidsfreaks" niks mis mee natuurlijk, maar laat een ander gewoon datgene kiezen wat hij of zij wil, zonder belerend te zeggen dat het "oh zo ongezond" is....

je kunt nu wel fanatiek je kindje allerlei dingen gaan onthouden waar suikers e.d. inzitten grote kans dat als ze ergens op een of ander partijtje zijn straks ze zich vol en misselijk "vreten" aan al dat "lekkers" omdat ze het thuis niet krijgen...heb dat zo vaak op partijtjes gezien dat ik echt het gewoon zielig vond voor het kind...alle ogen op dat kind gericht omdat het zich "te buiten" deed aan al dat "verboden goed" ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    rozijntjes zijn harstikke gezond!
    Puur natuurlijk en geen suiker, smaak,- of geurstof aan toegevoegd!

Als je het niet geeft om de suikers, geef je dan wel fruit?

6. randi

randi Niet meer actief

wel smoekie ik ben het daar ook met je eens, weet je ik raad mijn klanten zelfs aan om tijdens hun dieet gezond te eten maar ook om 1x per week iets te eten van taart of friet of dergelijke. zo houden zij het gemakkelijker vol doordat ze niet alles moeten laten vallen en zich op een zwak moment gaan volproppen en ze gaan der niet van bijkomen en zeker geen kilo meer van afvallen als ze dit niet doen. ben van mening dat je alles kan eten maar met mate en dit geldt gedeeltelijk ook voor kinderen. hoe jonger ze leert dat ze mogen snoepen bv maar 2 snoepjes en geen hele zak , hoe minder gemakkelijk dat ze later een voedingsprobleem zullen krijgen, al spreek ik nu wel tegen mijn eigen winkel in :)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd in fruit zit net als in rozijntjes gewoon "eigen" suikers, wat is het verschil tussen "gewoon fruit" zonder toegevoegde suikers of "gedroogde rozijntjes" zonder toegevoegde suikers?

dat verschil weet ik zo 1-2-3 niet hoor, dus wat dat betreft, wel fruit je kinderen ook geeft, in elk soort fruit, zit suiker...

gewoon niet altijd maar zo "overdreven" op die suikers letten ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het grote verschil is dat in rozijntjes het suikergehalte veel hoger is, door het drogen zijn ze geconcentreerder geworden. In een doosje zit het equivalent van een trosje druiven, maar wel met minder vitamines. Om die reden kun je ze eerder vergelijken met snoepjes als met vers fruit.

En echt voor je stofwisseling maakt het vrij weinig uit wat voor suiker je binnenkrijgt. Van teveel word je dik en krijg je gaatjes in je tanden.

En er is niets mis met af en toe genieten van iets dat wat minder gezond is. Als het maar af en toe is, en geen dagelijkse routine.
    Petit gervais als speciale tractatie voor de zondag is iets anders als petit gervais elke dag. Het is vooral 'speciaal voor babies' gemaakt omdat de fabrikant er dan meer aan kan verdienen. Er wordt zoveel 'speciaal voor babies' of kinderen op de markt gegooid waarvan je op je klompen al kunt aanvoelen dat het iets is dat met mate OK is, maar dat nooit gewoon gezond eten kan vervangen.

En bij tussendoortjes is het vooral lekker om af te wisselen, en vooral te kijken naar het totaalplaatje van wat ze op een dag binnenkrijgen. Echt eten is belangrijker dan een tussendoortje.

Deel Deze Pagina