hallo dames, Ivan is 6 maanden en als de open verpakkingen flesvoeding leeg zijn gaan we over op opvolgmelk nr. 2. Omdat Ivan over de max van 24 scheppen komt moeten we gaan schrappen. Hij kreeg 4x 210/7 op een dag, de laatste fles wil ik graag op 210/7 houden omdat hij de nachten iets korter begint te maken. De andere 3 flessen kunnen makkelijk op 180/6. Maar dit houdt dus in dat hij dan nog 1 schep te veel heeft! Ik vroeg mij af of ik Ivan misschien na zijn groente wat Griekse yoghurt kan geven zodat ik de fles van 17:00 uur sneller af kan gaan bouwen naar 150/5 of misschien nog wel minder...
De max is 800cc aan zuivel. Grootste gedeelte is natuurlijk nu nog de melk. Je mag aanvullen met bijv. Griekse yoghurt oid. Kom je hiermee nog over de max van 24 dan kan je ook terug op de nr 1 want structureel teveel is niet de bedoeling.
Dankje wel! Sprak net een buurvrouw erover. Zij was misschien bang dat ik te snel ging? Hij krijgt nu 2 maanden groente hap, 1 maand fruit hap en sinds ik week 's middags een broodkorstje met wat thee.
Tussendoor water of thee 09:30 fruit 12:00 hele boterham 15:30 groente Tussendoor soepstengel, liga etc als het er van komt
Waarom blijf je niet lekker op nr1 totdat je merkt dat de avondfles ook niet helemaal op hoeft? Dus tot dat de groente in hoeveelheid is toegenomen. Ik heb lange tijd na de 6 mnd nog nr 1 gegeven. Nr2 vult iets meer, zegt men. Hier nooit iets van gemerkt...
Dankje voor de antwoorden! voor de duidelijkheid hier het schema van Ivan; 7:30 - 180/6 10:00 - fruit 12:00 - 180/6 15:00 - broodkorst/soepstengel met thee 16:30 - groente + 180/6 19:45 - 210/7 Om hem echt brood al te gaan geven wordt afgeraden??? Hier wil ik over een maand zeker wel mee gaan beginnen De reden waarom hij rond avond eten ook 180/6 krijgt is omdat hij wel groente lust alleen het nog niet echt eet We geven het hem op de Rapley manier, alleen hij vind stukjes niet fijn dus hij spuugt het weer uit Alleen brood verdwijnt in zijn mond alsof het niks is hihi Om nog even op nr. 1 te blijven vind ik trouwens wel een hele goeie! Stom, had ik zelf niet eens aan gedacht
Thee mag hij best hebben, broodkorstje ook hoor. Echt een boterham pas met 7 maanden. Ik geloof dat we vlak voor de 6 mnd van 4x210/7 naar 4x180/6 zijn gegaan. Maar toen at ze geprakte groente als een dijker. Wij gaven nooit een fles na het eten, nooit aan begonnen ook. Mijn idee was altijd dat als ze slecht at, ze "rekende" op de fles, in mijn ogen dus een toetje. Hier at ze meteen goed groente en fruit.
Ik zou het liefste ook willen dat hij 's avonds gewoon met ons mee eet en geen fles maar krijgt maaaar......Ben bang dat hij dan echt ontzettende honger gaat krijgen omdat hij dus nog niet zo gek veel binnen krijgt omdat hij alle stukjes weer uit spuugt En dat lijkt me ook niet de bedoeling ???