Voor diegen die ook 's avonds een papfles geven; wanneer deed je die er af? Even ons voedingsschema: 6.00 fles 120/4 8.00 1 hele boterham met boter + korsten 10.30: Fruit, 1 á 2 stuks 12.00: 1 hele boterham met boter + korsten 12.30: fles 180/6 15.30/16.00 rijstwafeltje oid 17.00 warme hap aardappel, groente vlees/vis/ei ongeveer 150 gram, daarna toetje 50 gram 19.00 papfles 200cc Dan slaapt ze door tot 06.00. Al het eten is vers, geen potjes. Ze groeit prima, maar zeker niet te veel. Ze was met 7,5 mnd 8160 gram en 71 cm. Volgens mij heeft ze de papfles niet meer nodig maar ja, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wanneer ging bij jullie de papfles eraf? Alvast bedankt!
Hier krijgt ze nog bv maar eerder ook nog een klein papflesje rond 18.30u. Daar zijn we nu net mee gestopt omdat ze m liet staan. Ze at toen geen toetje na het eten, nu wel.
's Avonds nooit pap gegeven, snap ook niet goed waarom dat zou moeten. Ze groeit goed! Hier 11 mnd en dit: 6.00 bordje pap 9.30 fruit of een koekje/soepstengel, drinken 12.00 boterham met beleg en drinken 15.00 fruit 17.30 warm eten vers met toetje 19.00 naar behoefte wat drinken
Omdat ze daar beter van sliep. maar volgens mij heeft ze het nu niet meer nodig om goed te slapen... Maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen
Mijn dochter van 1,5 drinkt nog melk voor het slapen uit de fles. Ze eet geen zuivel (lust geen yoghurt, kaas etc.) en daarom vul ik nog aan met opvolgmelk (geef geen koemelk). Wellicht is pap wat te veel na een maaltijd. Dan geef je toch lekker nog een fles melk? Ik vind het hier een rustmoment en mijn dochter vindt het nog erg lekker. Ik vind het ook geen leeftijd waarbij je je zorgen hoeft te maken over het geven van een flesje 's avonds. Een beker melk wegklokken geeft hier geen rust.
Carino; Ik denk dat pap inderdaad te veel is tegenwoordig nu ze zoveel eet. Nu was de pap op uit het pak dus heb haar vandaag alleen een fles melk gegeven, kijken hoe ze het erop doet. En hier is die fles ook een rust momentje. Lekker na het douchen, in de pyama. Vaak valt ze er bij in slaap, en leg ik haar zo weg (wakker in bed leggen is ook geen enkel probleem, valt ze prima zelf in slaap). Maar goed, de fles (180/6 ) ging voor 3/4 op. Bleef ongeveer 40 cc over.