Ik heb al n paar dagen een pijnlijk gevoel met plassen en sinds gister ook heel de dag buikpijn. moet straks mijn urine inleveren bij de huisarts en krijg dan ws een kuurtje voor blaasontsteking . Maar MOET een kuurtje echt ? Ik heb in het begin van mn zwangerschap al zoveel troep binnen gehad , medicijnen voor mn hartslag , bloedverdunners , rontgenfoto's en een ctscan met contrastvloeistof . dat ik liever voorzichtig ben met medicijnen, om mn frummel n beetje te ontzien
Als je echt een blaasontsteking hebt, heb je niet zoveel keus vrees ik... Tis dan ook gewoon beter, omdat een blaasontsteking relatief makkelijk kan overslaan in een nierbekkenontsteking enzo, en dan ben je veel verder van huis... Ik heb ook een blaasontsteking gehad deze zwangerschap en dus ook een kuurtje... Denk er daarbij aan dat een blaasontsteking ook niet voordelig is voor je baby, het zorgde bij mij voor veel vroegtijdige harde buiken die ook behoorlijk pijnlijk waren. Dat wil je uiteraard ook niet, omdat pijnlijke harde buiken kunnen overgaan in vroegtijdige weeën. Al met al gewoon beter om een kuurtje te doen. Als je je blaas extra wilt ondersteunen om na de ontsteking een volgende ontsteking te voorkomen, kun je cranberrysap gaan drinken of cranberrypillen slikken! Dat helpt het 'milieu' in je blaas te herstellen zodat je minder snel een ontsteking krijgt!