In het begin, met 7 maanden ofzo, soepstengel, rijstwafeltje (die ze niet lust overigens). Nu in de kast: - rozijntjes - volkoren cracottes (die zijn favoriet) - soepstengels - nijntje koekjes (voornamelijk handig voor onderweg omdat ze voorverpakt zijn) - lange vingers (ter afwisseling) En soms geef ik ook gewoon een kiwi of mandarijn, maar ze eet 's ochtends al fruit als tussendoortje en na de lunch nog een keer fruit, dus meestal krijgt ze 's middags iets van bovenstaande.
Hey meiden hebben jullie al die nieuwe merk bij de Jumbo gezien? Het heet Goodies, en ze hebben schijnbaar biologische verantwoorde tussendoortjes. Ik zag zakjes met 'wortel-chips', gedroogde appelschijfjes, volkoren koekjes enz. Alles is zonder toegevoegd geraffineerde suiker en zonder zout, + gemaakt van biologische ingrediënten. Ipv suiker wordt druivensap gebruikt (dat is weer eens iets anders dan appelsap). Ik heb die volkoren koekjes gehaald, ze zijn echt lekker, helemaal niet te zoet. Kindjes vonden ze heerlijk. Ook wortel-chips gehaald, maar dat vonden ze maar raar. Ben benieuwd of iemand het ook geprobeerd heeft.
Hee, dat heb ik nog niet gezien maar klinkt goed!! Ik doe iedere zaterdag boodschappen bij de Jumbo, dus zal er zaterdag eens op letten. Waar staat het ergens? Bij de babyproducten of ergens anders?
Ja, bij de babyproducten, op de [plank waar ook babykoekjes e.d. ligt. Het is wel belachelijk dat het op de voorkant met koeienletters staat NO JUNKFOOD, moest ik zo om lachen Ook zie je aan de achterkant de ingrediëntenlijst, en dan staat er zoveel procent biologisch tarwemeel enz enz, en onderaan staat dan: Junk 0% Volgens mij wordt al opgemerkt dat er steeds meer vraag is naar gezondere varianten van al die babykoekjes e.d., maar zo overdreven neerzetten vind ik dan jammer
Wij hebben geen Jumbo in de buurt jammer, klinkt echt wel leuk! Hopelijk komt het ook bij andere supermarkten in het assortiment
Volgens mij kwamen die Goodies al in dit topic ter sprake. Zag er goed uit op de website. Verschil tussen appelsap en druivensap zie ik alleen niet zo. Hier geen Jumbo in de buurt, maar wel gewone koekjes bij de biowinkel; bio en zonder witte suiker en andere troep. Iets weerhield me ervan die Bert & Ernie-koekjes te kopen, weet alleen niet meer wat; stom...
Volgens mij is geconc. druivensap iets minder zoet dan appelsap. Maar verder is het inderdaad niet anders. Gewoon een keuze.
Druivensap bevat 1,5x zoveel suikers als appelsap. Als je lijnt kan je ook beter een appel pakken dan een bakje druiven.