Helaas zitten er in die goodies rijstebloem. Is er toevallig iets van vruchten wat ze zo kunnen eten? We hebben ook nog niet al het fruit geprobeerd. Anders kook ik maar wat worteltjes om het af te wisselen met de broodkorstjes.
275gr broodmeel 0,5tl zout 0,5tl suiker 1el olijfolie 1tl gist (snelrijzend) 1,75dl warm water Broodmeel, zout, suiker, olie en gist mengen. Vervolgens in het midden een kuiltje maken en daar de helft van het water in gieten en kneden. Je voegt daarna steeds wat meer water erbij, blijft kneden, tot het een beetje plakkerig deeg is. Leg het deeg op een gebloemd oppervlak (doe ook bloem op je handen, dan plakt het deeg er niet aan) en kneed het 5-10min tot het glad en elastisch is. Restjes aan je handen gaan er nu heel makkelijk af. Doe het deeg in een kom en dek dit af met een vochtige theedoek. Zet het op een warme plek, zodat het deeg kan rijzen. Het verdubbeld ongeveer in omvang binnen een uur. Verwarm de oven op 220graden Rol dunne, lange stengels, ongeveer zo dik en lang als een ikeapotlood en leg ze op een ingevette bakplaat (ik gebruik zelf liever bakpapier). Na 10 a 15 min zijn ze klaar en kun je ze op een rooster laten afkoelen. Je kunt ze ongeveer 3dagen in de koelkast bewaren (in een afgesloten plastic bakje) of een maand in de vriezer. Je kunt ook broodjes maken met dit deeg. Voor jezelf kun je 2eetlepels parmezaan en wat gedroogde kruiden (bijv tijm, basilicum, oregano) erdoor doen, of voor je kindje als variatie alleen wat kruiden
Gebakken banaan of appel. Ik heb de recepten trouwens uit 500baby en peutergerechten van beverly glock en bailey koch. Ik zie nu dat brooddeeg vanaf 9 maanden staat, maar als gewoon brood goed gaat en je geen volkorenmeel gebruikt, lijkt het mij geen probleem
Leren eten doen ze door veel te oefenen. Als je dus wilt dat ze zelf leert eten moet je door de knijp/smijt/smeerfase heen, die hoort erbij. Een banaan kun je gewoon in de hand geven, gaande weg gaat ze die echt wel eten. Maar waarschijnlijk niet de eerste 10x. Dat is echt volkomen normaal
Waarom geef je niet gewoon extra groente en fruit? De ene keer geplet, de andere keer gewoon banaan uit het vuistje. Mijn dochter had ook kma en een erg grote eetlust. Ze at rond die leeftijd per dag met gemak 300 gram groente en minstens evenveel fruit.
Bedankt voor het recept! Gewoon witbrood gaat goed hier. Ander brood nog niet geprobeerd want in veel brood zit rijstemeel of aardappelzetmeel of melk.
Witbrood kun je gewoon bloem voor gebruiken. Bij winkels als ekoplaza heb je heel veel soorten meel (oa spelt, boekweit, tarwe, haver etc) of je kunt naar een molenaar gaan natuurlijk. Bij 6/7 maanden zou ik nog gewoon bloem gebruiken. Andere soorten zullen nu mogelijk nog voor verstoppingen zorgen, maar vanaf een maand of 8 a 9 kun je gaan varieren met andere soorten meel.
Ik werk bij de bakker. Wij maken hier regelmatig speciale dieet broden of andere dingen bv soepstengels op spelt basis zonder melk... Misschien kun je dat ook met het locale bakkertje overleggen wat de opties zijn..