sinds ik Jesper een kwarkje heb gegeven weet hij hoe hij van een lepel moet eten! Hij eet fruit en warme hap. Nu nog pap een keer proberen. Ik geef hem nu dus iedere dag fruit en warme hap maar heb wel het idee dat ik constant met hem aan het eten ben. Klopt dat wel? Ik bedoel, hij heeft ook nog 4 melk voedingen op een dag. Vandaag was dit het schema: 8.00u bv 11.30u fruit (potje) 12.30u fv 210-7 15.00u koekje en losse stukjes fruit van mij (in de baby safe feeder) 17.00u bv dan straks nog: 18.30u warme hap 21.00u papfles met fv+nutrix 180-6+3 pap Is dit zo goed? Of moet ik een melk voeding minder gaan geven? Wel leuk hoor deze nieuwe fase. Samen gezelig aan tafel eten...o is wel heel gezellig!
Mijn schema is sinds eergisteren zo: 8.00 210/7 flesvoeding 10.30/11.00 fruithap (150-200 gram potje 6+ of vers 1 stuk) 12.30 180/6 flesvoeding 15.00/15.30 halve liga + beetje diksap (drinkt +-50cc) 16.30/17.00 groentehap (150-200 gram potje 6+) met een danoontje na of een bakje yoghurt met een scheutje diksap 20.00 210/7+3 scheppen nutrix Hij zit dus nu op 3 flessen en hij is er hartstikke tevreden mee! Je zou misschien de warme hap (als hij echt wat meer eet) wat eerder kunnen geven en als toetje bv geven. Op een gegeven moment zal deze dan vervallen wanneer hij volledig warm eet. En het is idd erg gezellig zo samen eten he!? Vind ik ook hoor!
Leuk he, ineens zijn ze er klaar voor en is er weer een nieuwe fase aangebroken. Ik weet ook nog dat ik het idee had de hele dag met eten bezig te zijn. Maar gaandeweg wordt dat weer minder. Veel plezier
Ja misschien dat ik een melk voeding minder moet gaan geven...maar eerst maar even afwachten of hij genoeg heeft aan het warm eten van de avond. Volgende week maandag naar het CB en dan hoor ik het daar wel wat ik het beste kan doen.
Op een ander topic heb ik dit al neergeschreven. Ik vind dat Jesper idd veel voedingsmomenten heeft. Misschien heb je hier dus iets aan: Siem krijgt: 7.00 uur: Fles van 210cc/7 met 2 schepjes Bambix 11.00 uur: fruit 13.00 uur: Fles van 210cc/7 met 2 schepjes Bambix 16.00 uur: groente + flesje 90cc/3 als toetje 19.00 uur: fles 210/7 Hij doet het er heel goed op en tussendoor slaapt hij, als hij wil. 's Avonds om 20.00 naar bed tot de volgende ochtend. Siem is een halve maand ouder, maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Hij is ca 66 cm en 7,5 kg. Succes!
Hoi Juud, ik ben zo bang dat Jesper dan 's nachts gaat komen. Gisteren om kwart over 8 zijn laatste voeding gehad en vanmorgen om tien voor 6 werd hij wakker. Heb hem toen een speentje gegeven en is hij weer in slaap gevallen tot half 9. Ik zal vandaag eens kijken hoe hij het op 3 flesvoedingen doet misschien....ja of ik kijk gewoon wat Jesper aangeeft.
Dat het speentje werkt, geeft aan dat hij niet direct honger gehad hoeft te hebben. Siem slaapt al door sinds Sinterklaas, maar krijgt al geen nachtvoeding meer sinds hij 6 weken was. Siem heeft ruim genoeg aan deze voeding. Hij heeft nooit meer honger. Maar ja, je moet idd zelf eens kijken. Komen Jesper en Siem wel overeen in gewicht en lengte? Ik denk dat grotere kindjes ook meer nodig hebben...
Ja ik denk dat hij idd niet persee honger heeft gehad vanmorgen... Jesper woog de laatste keer bij het cb 7,6 kilo, maar dat was midden januari...dus ben al ff niet geweest. Maandag weer, hij zal rond de 8 kilo zijn nu denk ik. Ik heb Jesper net 210 water/7 voeding en voor het eerst bambix gegeven...wist alleen niet hoeveel schepjes erin moesten...heb er 3 in gedaan net zoals de nutrix... Jesper deed er wel heel lang over om de fles leeg te drinken...sterker nog hij viel in slaap en dronk m niet leeg. Misschien te dik gemaakt de pap? Nu ligt hij te hikken in bed...hmmm en is dus wakker.
Door slapen deed Jesper trouwens al toen ie 4 weken oud was. In het begin sliep hij erg lang door smorgens...dat begint er nu af te gaan helaas. Maar goed normaal rond 7 uur wakker.
Jesper slaapt dus al zo lang door dat je volgens mij niet bang hoeft te zijn dat ie ineens weer 's nachts gaat komen. Als ze 's nachts slapen, dan blijven ze dat doen. Hooguit heeft ie 's morgens echt een knorrende maag, dat hoor je dan echt. Toen dat hier een paar dagen achtereen voorkwam, zijn we overdag alle voedingen wat gaan verdikken of wat hapjes meer gaan geven en toen was de ochtendhonger over. Ik geef nu 2 schepjes Bambix in 2 verschillende flessen (dus 4 totaal), maar het mag wat dikker zijn hoor. Op 200ml melk mag je 6 schepjes geven, maar dan wordt het wel echt lepeltjespap en flesje lijkt me dan lastig. Jesper is toch wel wat groter dan Siem, dus misschien heeft ie ook gewoon meer behoefte. Succes!
Afgelopen vrijdag zijn we naar het CB geweest, en Simon mocht idd naar 3 flessen. Ons schema is nu: 7.00 180+6+bambix 10.00 fruit (1 stuks, vers) 12.00 180+6 14.30 soepstengel/liga/rijstwafeltje met beetje diksap 16.30 groente (ong 150 gr, vers) met als toetje kwark/yoghurt/danoontje 19.00/19.30 210+7 We zijn er direkt vrijdag mee begonnen, en zondag zat hij al helemaal lekker in zn schema! Vrijdagnacht werd-ie om 4.30 wakker, zaterdagnacht om 5.00 en maandag kwam-ie alweer netjes om 7.15. Simon weegt overigens 8,4 kg.
Hoi mama van simon, vraagje hoeveel schepjes bambix doe je in de melk? Krijgt je zoontje dat in een fles of met een lepel? Want vandaag gaf ik het op een lepel en meneer vond het niks....via de fles wel alleen leek het gisteren of het te dik was want hij dronk het bijna niet door de speen en viel er ook bij in slaap wat hij normaal nooit heeft...
Waarschijnlijk wordt hier niemand blij van maar dat klopt dus niet helemaal. Hier hebben we perioden gehad dat hij wel degelijk weer om een nachtvoeding kwam. Nooit langer dan een week, maar toch. En ja het was dan echt honger. En ik ken meer van zulke verhalen uit mijn omgeving.
Hé Mowtom! Ik gebruik schepjes van de babyvoeding, en ik doe er toch wel een schepje of 4/5 in. Ik gebruik de 123speen van Kruidvat, en meestal eet Simon in het begin op stand 1 en na een minuut of 7 de rest op standje 2. Ik heb de pap altijd in een fles gegeven. Voor ik met Bambix startte, deed ik in de laatste fles Nutrix. Op aanraden van het CB geven we nu de pap 's ochtends, maar gewoon in een fles. Lekker nog een knuffelmoment, vind het zo gezellig!
Da's waar, Simon sliep ook al een hele tijd door en is toen weer een week of 3 's nachts gekomen, en met echte honger. Afgelopen weken met het sprongetje kwam-ie ook nog weleens 's nachts, en vorige week met veranderen van schema ook weer 2 nachten. Sinds zondagnacht slaapt-ie weer door, hopelijk blijft dat voorlopig weer zo!
Ik ga het vandaag weer eens proberen die pap...hopelijk drinkt hij het nu beter. Hij zou het gewend moeten zijn van de laatste voeding waar ik nutix in doe...ook 3 schepjes. Ach en anders krijgt hij gewoon melk hoor...jammer dan geen pap. Dank je allemaal! ps ik heb idd een 1.2.3 speen maar van dodie...
Benieuwd of het nu wel lukt! Ach, en het is geen ramp hoor, geen pap, ze mogen nu alweer bijna brood! Wat gaat het toch snel...
Vandaag weer bambix gegeven en het lukte nu wel. Het ging nog wel wat moeizamer dan de nutrix maar goed de fles is op 20cc na helemaal opgegaan! Wel weer in slaap gevallen tijdens de voeding, maar ja we hebben ook gezwommen vanmorgen dus dat kan ook de oorzaak zijn.
Fijn dat het nu goed ging! Simon valt soms ook in slaap, dan laat ik 'em altijd even boeren. Soms eet-ie daarna verder, soms ook niet. Dan zal hij wel geen honger meer hebben denk ik dan!
Oh ja, dat weet ik wel, maar dat is dan inderdaad mar tijdelijk. Ik probeerde aan te geven dat ze niet zo bang hoeft te zijn dat hij ineens niet meer zou doorslapen als ze de laatste fles eerder zou geven. @Mowtom: fijn dat het goed gaat. Siem krijgt ook zijn pap uit de 1-2-3 (Kruidvat) en soms valt hij ook in slaap, zelfs op stand 3. Gezellig toch ?