Aardbeien?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    vanaf wanneer mogen ze aardbeien hebben? ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ze blijken niet allergisch te zijn.. oftewel een keertje gecontroleerd uitproberen. Als er geen allergieën voorkomen in de familie in principe vanaf het moment dat ze vaste voeding gaan eten (4 - 6 maanden)

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Volgens borstvoeding.com pas met een jaar.

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Okay, nou hij is nu op een paar dagen na een jaar.
    Dus ik zal eens voorzichtig proberen.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hier vandaag ook voor het eerst aardbeien gegeten... dat vond ze lekker joh! :D

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh dat wist ik niet pas na een jaar. mylan heeft al aardbeien op

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    In verband met allergieën wordt pas na 1 jaar aangeraden om aardbeien te geven.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar dat hangt ook weer af van familie allergieën e.d. Dus afhankelijk van hoe je er zelf in staat kun je gewoon aardbeien geven. De kans dat ze tussen 4-6 maanden en 12 maanden allergisch worden is klein en mochten ze allergisch zijn dan weet je dat bij 4-6 maanden.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dat is niet helemaal waar: Hoe jonger je ze in aanraking laat komen met de allergenen van de aardbei hoe meer kans op een (blijvende) allergie. Op hele jonge leeftijd beginnen met aardbeien (noten, verse melk etc. etc) kan juist voor allergieen zorgen. Met allergieen is het dus niet zo dat je er dan 'alleen maar' op jonge leeftijd achter bent, je kunt het daarmee dus ook creeeren. Vandaar de richtlijn van een jaar. In mijn familie komen heftige notenallergieen voor, inclusief gevaarlijke aanvallen dus nu heb ik het advies gekregen om in ieder geval tot anderhalf jaar geen pindakaas etc. te geven omdat de kans dan veel kleiner is dat ze deze allergie ontwikkelen.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij discussie moeten we wel even volledig zijn.

Er is heeeeel veel discussie over wat goed zou zijn. De ene wetenschapper claimt dat juist vroeg met etenswaren beginnen allergiën kan voorkomen en de andere andersom. Het is maar waar je je zelf prettig bij voelt. Als je er geen allergieën in de familie voorkomen is er geen reden om aardbeien later te geven dan bijvoorbeeld tomaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij daar dus heel voorzichtig mee doet.. hier niets aan de hand en dus krijgt mijn zoontje (bijna) alles (met mate)

Deel Deze Pagina