tussendoortjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Lovely83, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #1 Lovely83, 2 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2009
    Wat geven jullie aan tussendoortjes aan de kleine?
    Ik merk dat Nana een beetje uitgekeken word op de rijstwafels en rozijntjes.
    Ben dus benieuwd wat ik haar anders kan geven.
    En wat geven jullie aan fruit?

Groetjes Lisette

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

We geven eigenlijk al het fruit wat we kunnen vinden: mango, ananas, blauwe bessen, druiven (zonder pit), banaan, appel, mandarijn, peer, sinaasappel etc etc We gebruiken ook regelmatig knijpfruit van Olvarit of Zonnatura.

Mijn zoontje (13 maanden) krijgt: soepstengel, ontbijtkoek, nijntjekoekje, rozijntjes, fruitstukjes (HEMA), fruit, rauwkost (komkommer, tomaat, paprika, avocado bijvoorbeeld), rijstwafeltjes (met honing van Bambix), soms een stukje cake of muffin, eitje etc

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    soepstengel is inderdaad ook een idee.
    Ik geef Nana vaak als fruit appel,banaan en mango dus kan wat jij noemt ook eens proberen.

4. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    creamcracker van patria. Ziet er een beetje uit als liga, maar dan zonder suiker.

En toastjes, waar ik zelf wat brie oid op zou doen. (volgens mij heet dat crackers van LU, zitten er vijf in een verpakking en je kunt ze door de midden breken. Zijn er in gewoon en volkoren) Denk trouwens wel dat dat gezouten is.

Ik ben niet zo heel erg van de Nijntje koeken en liga. Zit veel suiker in. Hoe langer is het suikergebruik beperkt kan houden hoe liever.

5. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier krijgt ze heel veel rauwkost en fruit. Niet uit overtuiging want de koekjes heb ik ook in de kast liggen maar dat vindt ze altijd maar mwah... Paprika, cherrytomaatjes, komkommer, ananas, peer, mandarijntjes, druifjes, noem maar op. En wat ze wel heel erg lekker vindt zijn die yoghurt/gepofterijst ringetjes van de hema.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hoe doe je dat met dat ei...? Een hardgekookt ei en dan in stukjes of?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Cracker, Maria Beschuitje, Bescuit, Rozijntjes, Geroosterd stukje brood, Stukje fruit, Bakje naturel kwark/yoghurt, Soepstengel, Rijstwafel, Ontbijtkoek, Reepjes komkommer, Cherry tomaatjes, Gedroogd fruit, dat is wat ze hier krijgen.

Fruit wat je kan geven (Voedselintroductieschema) ->
    Abrikoos, Ananasmeloen, Appel, Avocado, Banaan, Druif, Duindoorn, Kers, Mango, Meloen, Peer, Perzik, Pruim, Rozenbottel, Stoofpeer, Suikermeloen, Citroen, Grapefruit, Mandarijn, Nectarine, Sinaasappel, Aalbes, Aardbei, Ananas, Bosbes, Braam, Framboos, Kiwi groen/geel, Kruisbes, Rode bes, Vlierbes, Zwarte bes.

Deel Deze Pagina