voor t eerst naar de oppas hoeveel voeding meegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn lieve kleine meisje gaat vrijdagavond voor het eerst n avondje weg , nu ben ik al aan het kolven , en dit kan ik tot vrijdag wel gekoeld bewaren heb ik begrepen ipv in te vriezen .

ik heb gistermiddag en avond 2 keer gekolfd omdat ik n kloof op mn linker tepel heb de opbrengst was 140 cc mijn vriend heeft het aan haar gegeven in n flesje en dat ging wel goed flesjes waren zo goed als leeg .

Nu vraag ik me af hoeveel gekolfde melk ik mee moet geven ?
    ze gaat van 17;30 tot 23:00 ongeveer daarheen , meestal slaapt ze wel de avond door mja zal je net zien dat ze daar niet slaapt ;)

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van nu 18 weken krijgt alles gekolfd. Ze krijgt nu 5 x 200 ml.

De lactatiekundige adviseerde in de eerste weken de volgende hoeveelheid:
    150ml x kilo lichaamsgewicht. En dat delen door het aantal voedingen per dag.

Ik zou als je haar een avondje wegbrengt voor de zekerheid wat extra meegeven. Beter te veel dan te weinig op voorraad hebben. :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind 200 ml erg veel. Ik zou uitgaan van 150ml en dan twee voedingen meegeven, of 3 van 100 ml. En aan de oppas de tip geven je kindje goed rechtop te houden met drinken en de fles zo plat mogelijk, zodat ze goed moet zuigen. Dat is belangrijk bij borstkindjes.
    Liever kleine hoeveelheden want eenmaal opgewarmd kun je de voeding niet meer bewaren.

Deel Deze Pagina