Tussendoortjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bah... Daar heb ik dus dankzij jouw reactie al heel de tijd zin in.
    Maar goed dat ze op zijn :)

(Maar het kon natuurlijk ook een kaasstengel of een soepstengel of van de cheese sticks zijn.. Vandaar de vraag :) )

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier normaliter 's ochtends fruit en 's middags 2 kleine koekjes uit 'de koektrommel', haha, kinderkoektrommel met allerlei soorten kleine koekjes erin. Drinken altijd water, geen idee hoeveel ze drinken, zoveel als ze willen. Meestal een halve beker per keer denk ik.

En soms natuurlijk ook wel chocola, taart, cake, heel af en toe chips (maar die komen hier eigenlijk alleen 's avonds op tafel dus dat krijgen ze niet mee) of nootjes....maar dat is allemaal af en toe. Zelfde geldt voor sapjes.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt voor julle bijdrage. Helaas werkt blijven zitten en beker leeg niet, dan zou hij serieus een uur of langer moeten blijven zitten. Hij kan gewoon geen grote slokken achter elkaar nemen lijkt het wel. Maar hij is zo te lezen dus niet de enige die weinig drink.

4. adi

adi Niet meer actief

en met een rietje?

Mijn dochter drinkt ook niet erg veel, maar is wel beter geworden de laatste tijd. Ik heb een tijd lang overal een beker water neergezet, zodat het in de zicht stond.
    Ook als ze bijv even op de bank zat vóór de tv, gaf ik haar beker water in de hand. Dan dronk ze onbewust weer wat.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Fruit in de ochtend
    'S middagslaapje rozijntjes, biscuitje, sinds kort ook wel eens een snoepje, popcorn (zelf gepoft), worteltjes, rijstewafel etc. In t weekend wel eens chippies.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113

Hier is het ook al iets beter maar nog steeds minimaal. Pakjes gaan ook niet (snel) op. En als ik continu aanbiedt heb ik aan het einde van de dag een heleboel halve bekers staan. Nu dus gewoon drinken op vaste momenten en probeer inderdaad veel water aan te bieden tussendoor maar is nog erg minimaal allemaal.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    hiern smorgens altijd fruit tussendoor 1 of 2 stuks en vaak daarna nog iets van rozijntjes of een klein snoepje. Smiddags rond 15 uur nog iets van "koek" dwz; een rijstwafel of soepstengel, of klein snoepje, gedroogd fruit, en als ze daarna nog honger hebben krijgen ze rauwkost: soeptomaatjes of komkommer. Dat geef ik tegenwoordig ook vaak tijdens het koken of een cracotte. Vult niks, maar dan hebben ze wat te knabbelen als ze trek hebben.

Snoepgoed zoals chips of echte chocoladekoekjes oid krijgen ze alleen bij opa en oma.
    Heel soms maak ik zelf koekjes of popcorn en dat wordt natuurlijk wel zelf opgegeten!

Mn jongste drinkt eigenlijk maar 1 beker slappe limo en de rest is melk, thee of water.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Fruit (sowieso altijd 2 stuks per dag)
    Augurkje (vindt ze heerlijk)
    plakje kaas/vlees
    soepstengel
    rozijnen
    Cracker
    liga/koekje
    Soms stukje chocola

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Drinken was hier ook dramatisch (soms maar 300 ml per dag). Idd met een rietje, en overal een beker neerzetten. Tv helpt hier ook :)

Komt bij, ze vindt het momenteel bijzonder leuk om op het potje te plassen. Ze is erachter: hoe meer ze drinkt, hoe vaker ze erop kan. Dus hele bekers worden hier verslonden :)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Dochter van 3:
    - fruit, heel veel fruit (dit is het enige tussendoortje wat ze dagelijks krijgt)
    - sultana of ander koekje
    - snoepje
    - cracker, met of zonder beleg (op het kdv eten ze aan het eind van de middag altijd een cracker)
    - rauwkost, vooral paprika is erg populair
    - soepstengel

En zij snackt aan het eind van de middag altijd lekker op wat er nog in de broodtrommel en/of het fruitbakje van broer zit, en wat hij dus op school niet heeft opgegeten.

Drinken: ze drinkt een bekertje melk bij het ontbijt en bij de lunch, tussendoor een bekertje water (of meer) en bij het avondeten een of twee bekers sap of limonade. Verder lust ze wel een kopje melkschuim als ik aan de koffie ga, en ook afgekoelde thee vindt ze erg lekker. Ze houdt ook van zwarte koffie, maar die mag ze niet :D

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    - fruit
    - cracotte cracker
    - rijstwafel
    - eierkoek
    - heeeeel af en toe een hapje chocola

Drinken doet ze de hele dag door, ik zorg dat haar beker altijd gevuld is.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, bizar he? Mn dochter van 1,5 drinkt graag cappucino!! Maar dat mag ze van mij niet. De opa's en oma's willen nog wel eens het schuim op een lepeltje geven en dan blijft ze schooien. Dat zie ik dan nog door de vingers ;)
    Earl grey thee is ook favoriet, maar dat beperk ik ivm de theine. Ik geef meestal rooibos, zoethoutthee of groene thee.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Donkere ( 85%) chocolade
    Walnoten
    Snoepje
    Koekje
    Rijstwafel
    Appel
    Druiven

Dochter drinkt graag water of limonade
    Zoon drinkt graag thee ( witte thee is favoriet)

Deel Deze Pagina