hoe zou jij dit aanpakken?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by JinxieWeasel, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Nu heb ik even wat handige tips nodig betreft een eigenwijze draak van net 3 die het vertikt om haar antibiotica in te nemen. En het smaakt niet eens vies. Tis nog lekker ook.

Ik heb het geprobeerd met yoghurt, nou dan nam ze 2 hapjes en daarna wilde ze het niet meer innemen.
    Ik leg de keuze altijd uit voor haar: Het kan goedschiks of kwaadschiks, wat gaat het worden.....? Uiteindelijk wordt het dan kwaadschiks, want dan neem ik haar gewoon vast, en giet het erin...
    Maar ik heb liever dat het normaal gaat;)

Wie heeft er tips voor mij hoe ik dit voor elkaar ga krijgen, want we moeten nog de hele week, drie keer per dag, en ik heb geen zin om haar elke keer in de houdgreep te nemen, maar ja... t moet er toch in!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik beloof ze altijd wat lekkers, mogen ze zelf kiezen wat. Meestal kiezen ze een plakje worst of komkommer oid ze houden niet zo van snoep. Dit neem ik in de ene hand en de lepel in de andere. Mondje open en zo ver mogelijk achter in de keel gieten. En hup het lekkers erin. Omdat ik dit in mijn hand heb zien ze het en stimmuleerd het snel in te nemen. Maar het kan ook zo maar aan het peuterpuberen liggen haha

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Toen dochter net 3 was had ze ook een antibioticakuur. 1x inderdaad samen gevochten, werkte ook niet heel fijn. Daarna mocht ze steeds een snoepje erna en nam ze het zonder problemen in.

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Kun je het niet stiekem ergens doorheen doen?
    in het drinken of danootje ofzo?

en anders idd belonen met snoepje/koekje/iets leuks...

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Gewoon omkopen die hap.

Als je het inneemt krijg je een snoepje of een sticker (en dan bij x aantal stickers een cadeautje uit mogen kiezen)

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier hielp omkopen met snoep ook het best.
    Ik ging niet in discussie... dat werd eindeloos.

En vasthouden werkte helemaal averechts, dus daar zijn we maar snel mee opgehouden.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zou ook kiezen: Omkopen :p . Als het sinterklaastijd was, zou ik zeggen: 1 kruidnoot of een klein choco muntje als ze het inneemt. Dus wel snoep maar gewoon wat kleins, als ze de ab maar inneemt.

8. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een medicijn voor mijn dochter en doen het door het drinken heen en dat gaat goed!
    Misschien kan je het dus ergens mee mixen en dan geven.

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik deed het voor mijn zoontje in zo'n plastic spuitje (handig, kon ik meteen de juiste hoeveelheid goed afmeten, ik kreeg het bij de antibiotica bij de apotheek), hij vond dit razend interessant en wilde graag dat ik dat spuitje in zijn mond leegmaakte.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hhm, ik heb alleen een tip van ander nut: AB mag je haast nooit combineren met zuivel, omdat dat de opname kan verhinderen.

Succes verder ;)

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik doe dat soort dingen in een spuitje,snel in het mondje spuiten en klaar,strijdparty is precies 5 seconden

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook omgekocht met snoep :). Zelfs in de houdgreep kreeg ik het er niet in, ik kreeg haar gewoon niet in de houdgreep en haar mond kreeg ik ook niet open ;).

13. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hmmm, die snoepjes taktiek wilde ik niet doen, omdat het 3 keer per dag moet. En om nou snoep als ontbijt en vlak voor t slapen te geven, leek me ook geen goed plan. Trouwens vanmiddag probeerde ik het met snoep, en mevrouw koos heel gewillig een snoepje uit, maar ze hoefde em niet toen ze dan toch dat spul moest drinken....

Nee, de oplossing is vla. Ik meng het met vla, en dan wil ze em wel...... wat een muts is het toch!

14. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    :$ Even in het algemeen:
    Kan echt niet begrijpen dat je snoep gebruikt om je kind te belonen!
    Zo laat je je kind al op jonge leeftijd weten dat snoepen goed is; dat het een beloning is en dat het een troost middel is.

Ik zou in dit geval in plaats van iets 'lekkers' iets 'leuks' in het vooruitzicht stellen.
    Bijvoorbeeld boekje voorlezen.
    Ik zou ook gewoon zeggen 'eerst je medicijn opdrinken en dan gaan we boekje lezen'.
    2 keuzes voor mijn zoontje met het zelfde doel werkt hier ook altijd goed.

Bijvoorbeeld in deze situatie:
    Wil jij zelf het glaasje/bekertje/lepeltje vast houden en drinken, of zal mama het doen?
    Hou je doel, het binnen krijgen van de antibiotica, voor ogen!
    Wijk niet af van het geen je gezegd of beloofd hebt.
    Doorzetten!

Als het gelukt is, zeggen dat ze het goed gedaan heeft en dat ze het vanmiddag/ vanavond nog een keer gaat doen. Maar nu gaan we boekje lezen, tekening maken.

Hoop dat ze snel beter wordt. Wat heeft ze eigenlijk?

Succes

15. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zie dat je al een oplossing hebt gevonden.
    Fijn!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hier ben ik het absoluut niet mee eens, ik vind een snoepje in dit soort gevallen als beloning niet slecht, het blijft gewoon iets bijzonders wat ze niet altijd zomaar krijgen (al krijgt Eva hier wel bijna elke dag een snoepje om het niet té bijzonder te maken). En als je alleen dan de antibiotica binnen kan krijgen, dan maar zo. Het lijkt me logisch dat iedereen eerst allerlei andere dingen probeert, hebben wij ook gedaan. Maar vaak werkt dat gewoon niet, heel leuk idee van zelf het lepeltje/spuitje vasthouden, maar echt niet dat zoiets bij onze driejarige dwarse peuter werkt ;). Daarbij was ze goed ziek en dus helemaal uit haar doen en leefde ze al 4 dagen op sap en snoepjes (ze at verder niets, kreeg dus op een dag alleen een paar bekers sap en 2 snoepjes binnen en dat al 4 dagen). Het heeft nog een week geduurd voor ze weer een beetje normaal ging eten.

17. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    @Fleuri: ze heeft een loopoor ten gevolge van oorontsteking. Nu heeft ze dit loopoor al meer dan een week, vandaar dat nu de antibiotica erbij is gekomen

Share This Page