Kunnen julie dit ook niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by missyb, Feb 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

mischien heel stom !maar zijn hier ook mensen die net zoals mij niet alles binnen kunnen krijgen op een dag?

Dit is wat ik eet op een dag:
    2 stukjes brood met boter en soms vlees of kaas.
    2 glazen melk/ 1 bakje vla of yoghurt
    groente 2 a 3 opscheplepels (1 a 2 keer in de week geen groenten)
    aardappels of pasta of rijst 2 a 3 opschep lepels (1 x in de week patat)
    1 a 1,5 liter limonade of dergelijke.
    1 a 2 stukjes fruit (meestal 1)

Zo als je ziet is dit niet genoeg volgens de lijst.
    wel slik ik elke avond voordat ik naar bed ga zwangerschapsvitaminen,
    maar volgens mij kan dat niet alles aanvullen.

Hoe zit dat bij jullie?
    ben ik de enigste die niet zo goed kan eten ? :rolleyes:

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee hoor ik eet ook vrij slecht. zit veel sneller vol. ben ook nog maar 2 kilo aangekomen.

maarre je beebje pakt toch wel alles wat hij/zij nodig heeft. het zou alleen slecht zijn voor jezelf. Als je bijvoorbeeld te weinig melk drinkt wordt het kalk uit jouwtanden en botten gehaald, en dat is minder natuurlijk maar je drinkt voldoende melk. plus je vitamine.

maarre zoals ik jouw lijstje zie, dat ziet er toch goed uit.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, neehoor! Ik eet ook lang niet alles wat je zou 'moeten' volgens de lijst. Ik ben een hele eentonige eter, en aardappels en groentes hou ik eigenlijk helemaal niet van! Als wij dit 2 keer in de week eten, is het voor mij al veel! Ik ben meer van de pasta's en de rijst enzo....

Wel probeer ik zoveel mogelijk zuivelproducten, fruit en andere groentes (zoals komkommer, wortels e.d.) binnen te krijgen en ik slik elke dag mijn vitaminepilletje. Ook eet ik zo'n 3-4 boterhammen op een dag.

4. missyb

missyb Niet meer actief

Dan ben ik niet de enigste lees ik zo!

Maar qua vitaminen kun je nooit dat brood vervangen zou je denken want er zitten geen granenn in.

5. Ik haal het ook niet hoor, zit veel te snel vol.

Over dat brood: Zou ik wel vaak genoeg eten hoor, de granen in (vooral donker)brood stimuleren ook de werking van je darmen. Dat komt je ook ten goede bij bezoekjes aan de wc :D.

6. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ben ook een slechte eter nu!

ik probeer in ieder geval genoeg fruit te eten.
    Ook drink ik genoeg. Melk, water, groene thee en limonade zonder prik.

Britt

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,422
    36,289
    113
    ik haal het ook niet hoor, vooral niet het brood, moet echt niet denken aan 6 broodjes per dag, lust ik echt geen avondeten meer. En ik slik ook vitamines, want ik kan me er vaak maar met moeite toe zetten een beetje gezond te eten.

groetjes suus

8. missyb

missyb Niet meer actief

Gelukkig dat ik dan niet de engiste ben.

de lijst is zo groot.....

dat had je vroeger ook niet dat is er ingebracht later...

vind het wel verveld om alles in een dag op te eten.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Over welke lijst hebben jullie het eigenlijk?

10. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    Ja ik zou ook wel willen weten over welke lijst jullie het hebben? Ik kom nog niet eens op de helft van wat je eet babylover! Ik moet eten, maar het liefst doe ik het niet omdat ik er zo misselijk van word. BAH BAH

11. missyb

missyb Niet meer actief

Een lijstje van de vk of op internet/bladen wat je moet eten als zwangere vrouw

12. alice1

alice1 Lid

Jan 20, 2007
    34
    0
    0
    Vanaf het begin van mijn zwangerschap tot vandaag de dan, 37 weken, heb ik juist minder gegeten dan wat ik normaal at.

Ik ben ong 8 kilo aangekomen. Maar ik moet er niet aan denken om te eten wat er op dat lijstje staat van de vk. Ik probeer wel wat brood naar binnen te krijgen maar dat lukt niet erg. Veel fruit en komkommer lukt nog net.

En avondeten, daar eet ik een paar happen van en dan zit ik vol. Toetjes doe ik niet aan en ook andere zuivelprodukten zie ik niet zitten.

Maar goed, volgens de vk en gyn groeit de baby goed en dat is het belangrijkste.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik ken het lijstje niet, maar zeker in de laatste weken val ik soms sneller af dan dat ik aan kom en avcond eten krijg ik al helemaal niet weg.

14. Niet meer actief

ik zie trouwens wel 1 ding, je neemt je vitamines in voro het slapen gaan DAT kan je beter NIET doen om vitamines op te nemen heb je voedsel nodig dus je kan beter TIJDENS het eten innemen, verder ja je kent je eigen lichaam het beste en als je echt geen honger hebt dan probeer je gewoon zo gezond mogelijk te eten meer kan je niet doen..

15. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Erg herkenbaar. Ik was altijd een echte lekkerbek. Nu krijg ik met moeite eten naar binnen! Gisteravond opeens zin om te snacken, dat vette eten kwam er met dezelfde vaart weer uitzetten. Ik heb gewoon nergens zin in. Behalve: melk, vla, kaas en chocola. Haha.. hoop wel dat over een paar weken mijn eetlust terug is en ik weer écht van eten kan genieten.

Share This Page