Tussenoplossing kinderwagen

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Nicolientje, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo allemaal!

Onze zoon is nu 7 maanden en kan nog niet rechtop zitten. Hij kan dus nog niet in de buggy of de kinderstoel. We hebben een Mura 3 kinderwagen en nu klikken we het autostoeltje erop als we de wagen gebruiken. Ik wil dit eigenlijk niet doen aangezien je zoveel enge verhalen hoort en mijn zoontje ook wat groot begint te worden. De buggy gaat nog niet en de reiswieg is echt te klein. Is er misschien een tussenoplossing? Hoe doen/deden jullie dat?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik heb een buggy die helemaal plat naar achter kan.

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    is je zoontje al zo groot dan? mijn meisje past nu nog steeds in de bak van de mura. Of heb je de opplooibare bak? die zou kleiner zijn.
    de zitting van de mura kan ook wel helemaal plat, dat is ook een optie als ze nog niet kunnen zitten

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De bak van de mura is echt een van de grootste reisbakken!

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Mura kan toch bijna volledig plat? Dan mag hij daar in ligstand gewoon in. Zolang je hem maar niet te ver rechtop zet. Beter dan het gebruik van de autostoel!

Mijn dochter ondanks dat ze erg klein was ging met 5,5 mnd over van bak naar zitting puur omdat ze het er niet fijn in vond. Ik heb de Mutsy 4rider en deze kan volledig plat. Ze heeft hier weer heerlijk in geslapen...

6. Linana

Linana Niet meer actief

Je kan gewoon de buggy inzet van de mura gebruiken, eventueel helemaal plat of de 1 na platste stand.
    De buggy inzet is lekker zacht gevoerd en ligt/zit stukken fijner dan een normale buggy denk ik
    Als je zoontje er iets te klein voor is (formaat), zou je er een lodger bunker of schapenkleedje speciaal voor de buggy kunnen gebruiken (of zoals ik heb gedaan, vakkundig een kleedje van ikea bewerken zodat de gordels erdoor kunnen).

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon in de buggy inzet hoor en dan gewoon wat platter :)

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    wij klikten rond die tijd de maxi cosi in het onderstel (mutsy) Ze was uit de wagenbak gegroeid met 6 maand al, en het tweede halfjaar heeft ze in de maxi cosi gezeten / gelegen.
    tot ze zelf ging zitten met 11 maand geloof ik, toen heb ik de buggy erin gedaan. Ze was toen in de auto ook uit de maxicosi gegroeid dus toen een autostoeltje aangeschaft.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Als hij echt te groot is zou ik de wandelwageninzet van de mura erop klikken en dan zo plat mogelijk naar achter.

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Maxi cosi zo min mogelijk gebruiken, die is niet voor lang vervoer als alleen in de auto. En dan nog zo kort mogelijk

Meeste wandelwagentje kunnen goed plat. Dat is prima.

Siem kon met 5 maanden ook niet echt zitten maar bak te klein dus in de wandelwagen.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandelwagen zo plat mogelijk lijkt me beter en fijner dan telkens in de mc. En volgens mij is er dan ook geen bezwaar wat betreft rug en nek hoor. Als het wat te ruim is, inderdaad misschien zo'n lodger bunker erin voor wat geborgenheid? Maar dat wordt nu ook snel te warm lijkt me.

Deel Deze Pagina