Ik ga dit weekend onze saaie muur een kleurtje geven. De keuze is gevallen op early dew van Flexa. Er staat op de site dat je er 12 m2 per liter uithaalt, maar hoe dekt hij? Waren jullie na 1 laag klaar, of is 2 toch mooier? Mijn muur is iets minder dan 20 m2, en het is van dat behang met structuur. Hoeveel zal ik dan nodig hebben? Volgens de site heeft de lokale gamma maar 2 potten staan, maar misschien hebben ze ze wel groter.
Wij hebben vandaag een emmer van 5 liter early dew gekocht, wij gaan de muur wel twee keer verven. Zo benieuwd hoe het uitpakt!
Ja ik zag het. Misschien toch daar halen. Maar geen idee of ze genoeg hebben, moet er een eindje voor rijden.
Bij ons dekte het in 1 laag al perfect, echt geen tweede laag nodig. Maar is natuurlijk nogal onderlaag afhankelijk.
wij hebben glasvezelbehang en dat moet meestal toch wel 2x wil het mooi dekkend zijn. zelfs als de potten beloven dat 1x genoeg is. als je er een stukje voor moet rijden kun je ook navragen of ze dichte potten weer terug nemen zodat je dan iig voor 2 lagen mee kan nemen. als het dan met 1x genoeg is breng je de dichte gewoon terug
Wij hebben ook een aantal muren in die kleur en maar 1x hoeven verven. De muren waren eerst wit en grijs.
Wij zijn momenteel bezig met slaapkamer van de jongste, zij krijgt ook deze kleur op 1 muur. Wij doen 2 lagen, hebben er overigens glasvezelbehang op zitten.
Een glad gestucte muur waar enkele jaren terug alleen witte latex op gesmeerd was. Makkelijke ondergrond dus.
Mijn ervaring met gladgestuucte muren en die verf is dat het in 1x prima denkt. Heb je iets anders (glasvlies of vezel bv) dan zul je echt twee keer moeten doen. Mooie kleur! Hebben het op de slaapkamer. We zijn sowieso weg van flexa creations. Onze oudste heeft blueberry dream, onze middelste rasberry swirl, onze jongste authentic Grey en wij (plus overloop) early dew...
Glasvlies heb ik idd ook eerst een keer met witte muurverf gedaan, bedenk ik me nu. Nieuw glasvlies zuigt als de ziekte en moet eerst verzadigd voor het mooi wordt.
Ligt idd echt aan de onderlaag. Anders haal je toch gewoon 1 pot en mocht er een we laag nodig zijn nog een pot... Ze kunnen het gewoon voor je mengen, dus de voorraad maakt niet uit
Nee dat kan niet, iedere pot kan kleurverschil geven. Maar ik heb 5 liter genomen, dat is sowieso genoeg.