Wij hebben in het verleden voor onze financiele zaken en afsluiten/herzien van onze verzekeringen altijd gebruik gemaakt van onze vaste tussenpersoon(tp). Dit was altijd "gratis" , maar inmiddels zijn al geruime tijd de nieuwe regels van kracht en betaal je als klant voor hun diensten. Wij hebben sinds het ingaan van deze nieuwe regels geen gebruik gemaakt van onze tp en hadden dan ook geen idee wat zoiets zou kosten. Nu willen wij 2 nieuwe verzekeringen afsluiten. Als we dat aan hun overlaten, kost ons dat eenmalig 90,- per polis. Eerlijk gezegd schrok ik nogal van deze bedragen. Het komt neer op 180,- voor, in mijn ogen, een paar muisklikken. Hoe zit dat nu? Zijn dit normale bedragen voor een financieel adviseur? En wat doen jullie?? Zelf dit soort dingen regelen of evengoed voor een tp kiezen ( het gaat in dit geval om 2 uitvaartpolissen voor onze kinderen).
Zo.. dat vind ik nogal wat!!! Als onze financiële adviseur komt dan neemt hij letterlijk ALLES met ons door tot de hypotheek aan toe... en dan kost ons iets van 60/80. Dit is dan wel zwart maar toch.. wit zou dit indd ook ergens in de 100 euro kosten. Ik vind het nogal een bedrag voor die 2 dingen die jij benoemd.
Ik regel alles zelf! Verzekeringen, dela of zorgverzekering. Je moet je goed voorlaten lichten en als je informatie niet begrijpt, door lezen of desnoods een mailtje sturen.
Ik regel ook alles zelf! Mijn man daar in tegen niet. Hij laat alles regelen..... net zoals zijn aangifte..... Maar die doen we altijd los van elkaar. En zorgverzekering hebben we ook apart. Ik heb via mijn werk veel korting bij deze verzekering. En bij die andere niet.
Eigenlijk regel ik best al veel zelf eigenlijk, voor mezelf en mijn man. Autoverzekering, zorgverzekering (collectiviteitskorting via mijn werk), gezamelijke aangifte etc.... Maar op 1 of andere manier blijven de woonhuisverzekeringen en uitvaartpolissen bij de tp hangen?!?
Dit precies zo! Met google en wat telefoontjes plegen vergaar je heel wat info! Ik regel alles dus zelf
Waarom doe je het niet zelf? Ik zie niet het voordeel ervan eerder een nadeel. Kinderen tot 18 zijn bij onze polis gratis meeverzekerd. Wij betalen voor 2 personen 10 euro per maand (gaat naar je leeftijd) voor 10 duizend euro verzekerd per persoon. Woonverzekering is ook gewoon even bellen naar de verzekering en een polis opvragen of informatie.
Belachelijk. Ik zou e NOOIT geld voor betalen. Ik betaal wel een % van de premie aan de tussenpersoon maar die regelt hij als korting bij het bedrijf. Dus ik vind het wel prima