tussenschot in vruchtzak

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Laura77, Oct 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laura77

Laura77 Lid

Mar 10, 2008
    9
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Hallo!

Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Ik had vandaag een echo en alles zag er goed uit. Het kindje was flink aan het bewegen! Heerlijk om te zien.

Maar nu mijn vraag. De echoscopiste vertelde dat er een tussenschot zat in de vruchtzak. Hierdoor lijkt het een beetje op 2 vruchtzakken, maar dat is het ook niet. Het tussenschot zat wel op een gunstige plek, maar zou in de toekomst voor problemen kunnen zorgen. Toen ik vroeg wat voor problemen, zei ze dat het kindje misschien niet goed zou kunnen groeien. Met 20 weken krijg ik een screeningsecho en dan moet er heel goed naar worden gekeken, vertelde ze ook nog.

Moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,

Laura

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Laura,

een tussenschot in de vruchzak geeft over het algemeen geen belemmeringen voor verderop in de zwangerschap. Als het alleen vlies is tenminste. Als het een tussenschot in de baarmoeder is, is het een ander verhaal. Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed waar/op welk beeld de echoscopiste haar mogelijke gevolgen op baseert, dus ik zou inderdaad de 20 weken echo afwachten en je goed laten voorlichten bij wat ze zien.

Groetjes Brigitte

3. Laura77

Laura77 Lid

Mar 10, 2008
    9
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Hoi Brigitte,

Het ging echt om een tussenschot in de vruchtzak. Zou het misschien toch in eerste instantie een tweeling geweest kunnen zijn? Mijn vorige zwangerschap was ook een tweeling. Helaas ben ik die allebei verloren.

Groetjes,

Laura

Share This Page