Volgende week heb ik op week 7 + 1 een vroege echo. Dit wordt "misschien" een inwendige... Helpt het (1) als ik een volle blaas heb, en (2) dat ik vrij slank ben/ platte buik heb (nog wel..)(is je buik dan "doorzichtiger" bedoel ik...? Op zich vind ik een inwendige echo natuurlijk geen punt, maar uitwendig is toch net even prettiger... Wie had er met deze termijn ook een echo en zo ja: in of uit...?
Hetligt eraan waar je de echo krijgt. Veel vk's doen helemaal geen inwendige echo's. Bij ons in het ziekenhuis met 7 weken zeker wel. Ongeacht of je dik of dun bent. Zit zelf tegen ondergewicht en in het ziekenhuis altijd inwendig gehad in eerste trimester. Bij vk altijd uitwendig. Het helpt idd als je dun bent. Maar blaas 'moet' juist leeg zijn.
Als je van jezelf wat minder natuurlijke isolatie hebt dan helpt dat zeker. Een volle blaas is ook beter in het begin van de zwangerschap. Zelf ook met 7 weken een echo gehad en was inwendig maar is bij ons standaard inwendig onder de 10 weken. Ik heb er geen moeite mee, heb er al zoveel gehad en het beeld is zeker bij zo'n vroege echo wel beter inwendig.
Ik heb met 7 weken bij beide een uitwendige echo gehad. De ene was in het ziekenhuis (was opgenomen, uitgedroogd) en bij Ediz was het een pretecho, wilde perse weten of alles goed zat Hier ook slank en ik had een volle blaas (was me vooraf verteld).
Hier zijn we uitwendig begonnen, maar al snel bleek dat het inwendig moest. Zo ook bij 11 weken! Met een volle blaas beide keren Ook ik ben slank, maar dit wil dus niets zeggen! Hij lag gewoon diep weggestopt, zei zelf altijd tegen m'n rug aan..
Mijn vk doet alle echo's voor de 12 weken inwendig, dit geeft een duidelijker beeld en een betrouwbaardere meting. Voor inwendig is een lege blaas beter dan een volle, dus je zou even kunnen vragen of ze het eerst uitwendig proberen, dan zorg je dat je blaas goed vol is. Krijgt ze het dan niet goed in beeld? Dan even gaan plassen en inwendig. Maar mijn vk probeerde het dus niet uitwendig, omdat haar ervaring met inwendige echo's gewoon een stuk beter is. Ik zag er overigens de eerste keer tegenop, maar het stelt niet zo veel voor. Zodra je je kindje op het scherm ziet, vergeet je die probe helemaal.
De eerste echo heb ik met 8 weken in het ziekenhuis gekregen en die was inwendig. En ook ik ben slank. In of uitwendig, ik hoop voor je dat je een goede echo hebt!
Voor de 8weken is altijd beter inwendig... Het bbtje is meestal nog veels te klein om uitwendig goed in beeld te komen, ook omdat vaak je darmen met van alles en nog wat bezig zijn bespaart je ook een hoop stress met Een vk die opeens zegdt: "ik kan niets vinden...."
Ik kreeg in eerste instantie een uitwendige echo met 6 weken en 3 dagen (ik had ondergewicht nog toen :")) en konden het prima zien, alleen omdat ze toch moest knijpen met dr ogen of het er geen twee waren, toch inwendig gekregen... En bleek er toch 1 te zijn! Het andere wat we zagen was de dooierzak :")... Daarna altijd uitwendig gehad! Overigens in het ziekenhuis gewoon.... Ook altijd met volle blaas gekomen tot 14 weken.
In ons ziekenhuis wordt t/m de 10e week standaard een inwendige echo gemaakt. Ongeacht je postuur of grootte van je buik.
Ik had vorige week (6w6d) een echo bij de gynaecoloog in Gent. Die was inwendig. Ik heb tijdens alle IVF-trajecten alleen maar inwendige echo's gehad en heb dat nooit een probleem gevonden. Vanavond had ik een 'pretecho' met 7w6d en deze was uitwendig. Tot mijn grote verrassing kon je alles al heel goed zien!
Dank jullie wel allemaal..! Ik ga het gewoon afwachten.. En het belangrijkste is natuurlijk dat er hopelijk iets te zien is dat goed zit!! Het lijkt nog zoooo lang te duren...! Zo spannend / zenuwen / bezorgd... Vast ook heel herkenbaar voor iedereen
Ik heb zelfs een keer een termijnecho inwendig gehad omdat de vk niks kon vinden. Terwijl mijn blaas echt bomvol was (dat zag ze wel) en ik een heel platte buik had. Ik heb toen niet echt op de uitleg gelet ( was even erg spannend) maar volgens mij had dat meer met de stand of plaats van de baarmoeder te maken dan met lichaamsbouw. Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist voorkeur heb voor een inwendige. Beter en mooier beeld, minder gedoe dat ze het vruchtje niet vinden. En het voelt verder niet naar ofzo.
Ik heb tot nu toe al mijn echo's inwendig gehad. Bij de termijnecho was mijn blaas niet vol genoeg en moest ze te hard drukken, het moest dus als nog inwendig. Ach als het maar het beste beeld geeft! Succes!
Hier bij 7 weken en 8 weken een uitwendige echo gehad. Bij 7 weken had ik een goed volle blaas en was de kleine meteen te zien, vk hoefde niet eens te zoeken. Bij 8 weken was een spoedecho en toen had ik door de stress vergeten dat mijn blaas vol moest zijn. Met lege blaas toen was het wel wat moeilijker te zien en moest ze wat harder drukken, maar ook toen was het duidelijk uitwendig te zien.