Echo 7 wk: in- of uitwendig?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1982Eva, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Volgende week heb ik op week 7 + 1 een vroege echo. Dit wordt "misschien" een inwendige... Helpt het (1) als ik een volle blaas heb, en (2) dat ik vrij slank ben/ platte buik heb (nog wel..)(is je buik dan "doorzichtiger" bedoel ik...? Op zich vind ik een inwendige echo natuurlijk geen punt, maar uitwendig is toch net even prettiger... Wie had er met deze termijn ook een echo en zo ja: in of uit...?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hetligt eraan waar je de echo krijgt. Veel vk's doen helemaal geen inwendige echo's.
    Bij ons in het ziekenhuis met 7 weken zeker wel.
    Ongeacht of je dik of dun bent. Zit zelf tegen ondergewicht en in het ziekenhuis altijd inwendig gehad in eerste trimester. Bij vk altijd uitwendig. Het helpt idd als je dun bent.
    Maar blaas 'moet' juist leeg zijn.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Als je van jezelf wat minder natuurlijke isolatie hebt dan helpt dat zeker. Een volle blaas is ook beter in het begin van de zwangerschap.

Zelf ook met 7 weken een echo gehad en was inwendig maar is bij ons standaard inwendig onder de 10 weken. Ik heb er geen moeite mee, heb er al zoveel gehad en het beeld is zeker bij zo'n vroege echo wel beter inwendig.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb met 7 weken bij beide een uitwendige echo gehad. De ene was in het ziekenhuis (was opgenomen, uitgedroogd) en bij Ediz was het een pretecho, wilde perse weten of alles goed zat :)
    Hier ook slank en ik had een volle blaas (was me vooraf verteld).

5. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis t/m 10 weken hier altijd inwendig, bij forse dames houden ze soms 12 weken aan.

6. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hier zijn we uitwendig begonnen, maar al snel bleek dat het inwendig moest. Zo ook bij 11 weken! Met een volle blaas beide keren
    Ook ik ben slank, maar dit wil dus niets zeggen! Hij lag gewoon diep weggestopt, zei zelf altijd tegen m'n rug aan..

7. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    eerst uit, toen in! mijn blaas was niet vol genoeg

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk doet alle echo's voor de 12 weken inwendig, dit geeft een duidelijker beeld en een betrouwbaardere meting. Voor inwendig is een lege blaas beter dan een volle, dus je zou even kunnen vragen of ze het eerst uitwendig proberen, dan zorg je dat je blaas goed vol is. Krijgt ze het dan niet goed in beeld? Dan even gaan plassen en inwendig. Maar mijn vk probeerde het dus niet uitwendig, omdat haar ervaring met inwendige echo's gewoon een stuk beter is.
    Ik zag er overigens de eerste keer tegenop, maar het stelt niet zo veel voor. Zodra je je kindje op het scherm ziet, vergeet je die probe helemaal.

9. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    De eerste echo heb ik met 8 weken in het ziekenhuis gekregen en die was inwendig. En ook ik ben slank.
    In of uitwendig, ik hoop voor je dat je een goede echo hebt!

10. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Voor de 8weken is altijd beter inwendig... Het bbtje is meestal nog veels te klein om uitwendig goed in beeld te komen, ook omdat vaak je darmen met van alles en nog wat bezig zijn ;) bespaart je ook een hoop stress met Een vk die opeens zegdt: "ik kan niets vinden...."

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Hier in het ziekenhuis is het voor 10 weken altijd inwendig. Dus bij 7 had ik een inwendige.

12. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ik kreeg in eerste instantie een uitwendige echo met 6 weken en 3 dagen (ik had ondergewicht nog toen :")) en konden het prima zien, alleen omdat ze toch moest knijpen met dr ogen of het er geen twee waren, toch inwendig gekregen... En bleek er toch 1 te zijn! Het andere wat we zagen was de dooierzak :")...
    Daarna altijd uitwendig gehad! Overigens in het ziekenhuis gewoon....
    Ook altijd met volle blaas gekomen tot 14 weken.

13. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Bij mij in het ziekenhuis worden echo's onder de 10 weken standaard inwendig gedaan.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis wordt t/m de 10e week standaard een inwendige echo gemaakt.
    Ongeacht je postuur of grootte van je buik.

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Inwendig. Wordt heel discreet gedaan. Heb er geen nare ervaringen mee.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik had vorige week (6w6d) een echo bij de gynaecoloog in Gent. Die was inwendig. Ik heb tijdens alle IVF-trajecten alleen maar inwendige echo's gehad en heb dat nooit een probleem gevonden.

Vanavond had ik een 'pretecho' met 7w6d en deze was uitwendig. Tot mijn grote verrassing kon je alles al heel goed zien!

17. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal..! Ik ga het gewoon afwachten.. En het belangrijkste is natuurlijk dat er hopelijk iets te zien is dat goed zit!! Het lijkt nog zoooo lang te duren...! Zo spannend / zenuwen / bezorgd... Vast ook heel herkenbaar voor iedereen :)

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zelfs een keer een termijnecho inwendig gehad omdat de vk niks kon vinden. Terwijl mijn blaas echt bomvol was (dat zag ze wel) en ik een heel platte buik had. Ik heb toen niet echt op de uitleg gelet ( was even erg spannend) maar volgens mij had dat meer met de stand of plaats van de baarmoeder te maken dan met lichaamsbouw. Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist voorkeur heb voor een inwendige. Beter en mooier beeld, minder gedoe dat ze het vruchtje niet vinden. En het voelt verder niet naar ofzo.

19. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe al mijn echo's inwendig gehad. Bij de termijnecho was mijn blaas niet vol genoeg en moest ze te hard drukken, het moest dus als nog inwendig.

Ach als het maar het beste beeld geeft! Succes!

20. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bij 7 weken en 8 weken een uitwendige echo gehad. Bij 7 weken had ik een goed volle blaas en was de kleine meteen te zien, vk hoefde niet eens te zoeken. Bij 8 weken was een spoedecho en toen had ik door de stress vergeten dat mijn blaas vol moest zijn. Met lege blaas toen was het wel wat moeilijker te zien en moest ze wat harder drukken, maar ook toen was het duidelijk uitwendig te zien.

Deel Deze Pagina