Tegen wie vertel je het?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. je bent al een tijdje bezig met zwanger worden, maar het wil niet lukken. dan kom je in de MMM, en krijg je vruchtbaarheidsbehandeling(en). Tegen wie vertellen jullie dit? vrienden, ouders? zijn dit soort onderwerpen te bespreken? of kan dat alleen op een forum?

    Rachel
     
  2. Niet meer actief

    hoi meid
    vertel het tegen de mensen die je wilt ;)

    wij hadden op den duur mijn schoonouders ingelicht ivm oppas op tijden dat we naar het zh moesten voor onze dochter en tja dan moet je toch wel een verklaring geven als je zo vaak er naar toe moet

    en tegen een paar vrienden, waarbij we het gevoel hadden het bij hun kwijt te kunnen

    meid vertel het tegen de mensen waarbij je goed voelt en denkt dat ze je niet gaan veroordelen
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey meis,
    Door de omstandigheden waardoor wij de problemen vonden wisten veel mensen het eigenlijk ook wel.
    We hebben dat altijd als heel fijn ervaren. Geen rare, vervelende opmerkingen of moeilijke gesprekken, men wist ervan.
    Het is iets wat jullie alleen kunnen beslissen, tot hoever je hier open over bent.
    Iedereen is anders. De 1 zweert bij het stilhouden en de ander is een open boek....
    Wandel je eigen weg...elke beslissing heeft voor- en nadelen.
    Succes meid,
    Elmo
     
  4. Hi Caruli,

    Ik ben gewoon erg benieuwd met wie jullie dit allemaal bespreken, vandaar de vraag!
    ikzelf bespreek het alleen met vrienden die het dichtst bij mij staan. ik vind dat niet moeilijk en schaam me er ook niet voor. maar mijn ouders weten het niet. mijn schoonmoeder ook niet.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik besprak het met: (schoon)ouders, broers, zussen, vrienden, collega's etc.
    Eigenlijk was het een heel "gewoon" onderwerp.
    Elmo
     
  6. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bij ons weten heel veel mensen het, ouders, schoonouders,broers, zussen, 2 tantes, vrienden en collega's......

    We vinden het fijn om er over te kunnen praten met anderen..........
    Ook geen gevoelige of nare vragen/opmerkingen...
     
  7. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Mijn schoonouders , zwager en zijn vrouw en onze beste vrienden weten het.

    Verder zijn ook een aantal collega's van mij op de hoogte en bij mijn man weet volgens mij bijna het hele bedrijf het wel.
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn ouders weten het ...
    mijn zwager en schoonzus die hebben zelf ook in de mmm gelopen ....
    mijn vriendin....
    mijn collega's niet allemaal maar met sommige kan ik heel prettig praten geeft me een goef gevoel .

    en voor de rest niemand .

    wij hebben er expres voor gekozen om mijn schoonouders niks te vertellen die intresseert het niets en vinden het nog niet nodig dat wij een kindje krijgen ...daarbij zal het hun gedachten alleen maar bevestigen dat ik de verkeerde keuze ben , dit hebben ze eerder aangegeven .

    L.sybje
     
  9. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ben een open boek, dus nu we eenmaal echt in de mmm zitten weet iedereen het dan ook.
    Ze duimen mee, en reageren goed, maar soms kan je ook goed bedoelde verkeerde opmerkingen krijgen.
    Zo van, ga lekker op vakantie en denk er niet aan, dan ben je zo zwanger...
    Of als je vent thuis zit met de griep, "zit ie thuis omdat ie zenuwachtig is om te presteren"?
    Daar gaan mn haren recht van overeind staan...
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Poohbear: kan je nagaan...die vind ik nog zuinig ;)
    Maar inderdaad...opmerkingen kunnen als ze op de hoogte zijn nog harder aankomen.
    Over een tijdje heb in nog wel een leuke boekentip!
    Elmo
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Bij ons weet ook iedereen het...en sommigen vragen er nooit weer naar want die weten niet hoe ze er mee om moeten gaan, anderen vragen regelmatig even hoe het gaat. Maakt het voor jezelf gemakkelijker (vond ik tenminste wel)...
     
  12. @sybje wat naar dat je schoonouders jou(jullie) nog te jong vinden? waarom zijn ze daar zo bevooroordeeld over? ik snap wel dat je het dan echt niet wilt vertellen. :(
    wat vind je man ervan dan?

    rachel
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ rach84

    mijn man baalt er van , in het verleden heb ik een eetstoornis gehad en toen hebben ze hem gezegd dat hij mij moest dumpen omdat ik toch wel altijd zwak zou blijven (in hun ogen dan ) .

    Ik denk dat ze mij te jong vinden omdat mijn man zijn broetje ook 23 is en nog geen verkering heeft en ook behoorlijk kinderlijk is ...tja meisjes zijn anders hoor !
    Ik heb een tijdje een goed contact met ze gehad maar ik zie nu hoe ze met de zwangerschap van mijn schoonzus omgingen en hoe ze nu met het kleintje omgaan .....zo afstandelijk ze bellen ook nooit eens van goh wanneer kunnen we de kleine even zien etc.

    dit allemaal doet mijn man ook kwetsen .
    maar goed we weten voor wie we het doen en mijn ouders leven wel met ons mee gelukkig !

    L.sybje
     
  14. nou zeg, dat is idd helemaal niet leuk voor je schoonzus. nee dan zou ik het zeker voor me houden. en dat ze zeggen dat hij jou moest dumpen...waar bemoeien ze zich mee? denk ik dan..
    gelukkig kan je er wel met je ouders over praten sybje!

    mijn ouders weten het niet, niet omdat ik niet goed met ze kan praten (integendeel, ze staan altijd voor ons klaar) maar mijn man en ik hebben besloten dat we het voor ons samen houden, dus een paar vriendinnen weten het wel. soms wel moeilijk, want ik ben ook in die zin wel een open boek, maar het is een beslissing die je samen maakt.

    liefs rachel
     
  15. Milla

    Milla Niet meer actief

    Wij willen graag een derde, en zijn er best open over.
    Verschillende mensen om ons heen weten dat de wens er is, en dat het moeilijk kan gaan worden. Verdere details zoals wanneer wij precies naar de gyn gaan en hoe het verloopt tijdens de behandelperiode vertel ik niet.. behalve aan één vriendin. Ik schrijf er wel over op het forum en op mijn website, of het helemaal anoniem is weet je nooit, dus ik let altijd een beetje op met wat ik schrijf.
     
  16. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    Wij hebben het ook tegen onze naaste familieleden gezegd (ouders, broers, zussen) maar ook tegen vrienden en collega's. Op die manier snappen ze je beter als je niet lekker in je vel zit of als je plotseling weg moet.
    Ik heb ze wel gezegd dat ze er niet telkens naar hoeven te vragen, ik vertel het wel wanneer er weer iets is gebeurt. Ho eik het nu ervaar steeds is dat het lijkt dat andere mensen er meer last van hebben dan wij, al die onderzoeken e.d. Misschien ben ik gewoon te nuchter of is het een masker dat ik op zet...? Misschien ook wel beide.
     
  17. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    bij ons wete mijn ouders het,mijn schoonouders,broer en zus,een vriendin en 1 collegaatje.
    als we straks met ivf/icsi gaan beginnen zal ik het aan meer mensen gaan vertellen.
     
  18. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hier ook een open boek. Iedereen in onze omgeving is op de hoogte, en leeft mee. Heb ik zelf als heel fijn ervaren.

    Ik ken ook enkele meiden, die juist heel gesloten zijn over de MMM.

    Op een gegeven moment doe je het op jou manier.

    Succes.
     
  19. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier ook met iedereen
    Heb een mk gehad en sinds dien weet iedereen het
    en vindt het ook wel fijn
     
  20. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi !

    Onze directe familie en vriendenkring zijn ook allemaal op de hoogte! Wij vinden dat wel fijn; ze zijn allemaal positief, geinteresseerd en steunen ons heel goed!

    Volg gewoon je eigen gevoel; wat jij het prettigste vind!
    xx
     

Deel Deze Pagina