Ik heb 9 januari cytotec gekregen vanwege een MA. Het kwam moeilijk af, maar na enkele dagen was ik voldoende schoon en hoefde ik uiteindelijk geen curettage. Ik heb nog een nacontrole bij de gyn staan na mijn volgende menstruatie. Afgelopen zondag stond ik in een cafe waar de muziek heel hard stond. Mijn buik deed gewoon pijn van de zware bassen en ik ben na een uurtje naar huis gegaan. Er is nu nog steeds een soort vervelend gevoel in mijn onderbuik, en sindsdien heb ik bij afvegen wat zwart kleverig bloedspul dat naar buiten komt. Het is zeker geen menstruatie, daar is het te weinig voor en het is ook niet helderrood of met slijm. Mijn menstruatie moet ook pas over minstens een week komen, en dat is als mijn cyclus helemaal normaal is, het kan dus ook nog wat langer duren. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Iemand tips?
Vervelend van je MA, je hebt meerdere miskramen gehad lees ik...Het is erg heftig allemaal hè? Bedoel je van dat zwarte dikkige slijm? Alsof het heel erg oud bloed is? Want ik kreeg na de ma ongeveer een week voor de menstruatie ook van dat zwartige bloed en bruinige afscheiding...oranje afscheiding..noem het maar op. Dagenlang gehad en toen brak de menstruatie door. Dus na zo'n miskraam moet het allemaal weer een beetje op orde komen. En ik heb nog maanden heel erg pijn gehad in mn onderrug voor en tijdens de menstruatie. En een raar gevoel in mn onderbuik. Ik werd er ongerust over maar uiteindelijk kwam alles weer goed. Het heeft gewoon tijd nodig. Tis allemaal nog wat gevoelig. Zolang je geen verhoging hebt of extreme pijn is er niets aan de hand. Sterkte!
Dankje @skye81 Ik heb wel af en toe een beetje verhoging, maar ik zit ook tegen een griepje aan. Je beschrijving klinkt wel herkenbaar, dus zal wel inderdaad aanloop naar een menstruatie zijn. Jammer, we hopen snel weer opnieuw zwanger te zijn. Maar eerst even een "grote schoonmaak" is misschien ook wel beter.
Ik had ook verhoging na alles, ik ben ook gecuretteerd dus had ik wat daagjes antibiotica gekregen. En zelfs tijdens het gebruik daarvan had ik nog verhoging. Het is toch allemaal een aanslag o je lijf hoor. Al die hormonen en de stress van alles.. Maar idd, nu weer even een grote schoonmaak en weer positief naar de volgende zwangerschap. Dat gevoel duurde bij mij even maar het komt vanzelf.
Ja, een paar dagen geleden zat ik er ook echt even een beetje doorheen. Alsof het verdriet ineens veel meer binnen kwam. Moest er ook niet aan denken om nu alweer met een nieuwe zwangerschap bezig te zijn. Dat gevoel is wel weer een beetje afgezakt.
Het zwarte herken ik niet, maar wel tussentijds bloed/bruinverlies. De cytotec is nu bijna 2 maanden geleden, maar ik blijf steeds een beetje bloed verliezen, de ene dag wel, de andere dag weg. Ook voel ik zo nu en dan steken. Na de cytotec bleek ik niet schoon te zijn, dus heb na mijn menstruatie nog een echo gehad en alles zag er goed uit. Ik blijf nog steeds wat verliezen, maar dat is niet erg volgens de gyn...
Ik ben vandaag ongesteld geworden, een cyclus van 29 dagen is best wel netjes. Het bloedverlies is minder dan anders, of ja... anders. Minder slijm, meer bloederig en donkerder bloed, en ook meer buikpijn. Volgende week nog een controle bij de gyn of alles schoon is.