Minipil cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nixter, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoi allemaal,

    Ik kan het nergens op internet vinden, en om nou de huisarts ervoor te bellen gaat me ook wat ver.
    Ik vroeg me het volgende af:

    De minipil slik je continue door en er bestaat een hele goede kans dat je gewoon tussendoor ongesteld wordt.

    Nu vroeg ik me af, is deze menstruatie vergelijkbaar met je eigen cyclus, of met de onttrekkingsbloeding zoals bij de combinatiepil?

    Ik geen nog borstvoeding en vroeg me vooral af, of ik straks ongesteld wordt door de pil, of dat dit pas komt als ik sowieso zelf ook ongesteld zou worden.
    En, of ik dan mijn eigen cyclus volg, of dat die wordt beïnvloed door de pil.

    Ben benieuwd of hier iemand wat licht op kan schijnen, bedankt :)
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je krijgt dan gewoon een onttrekkingsbloeding. Ook met de minipil heb je geen cyclus.
     
  3. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Thnx :)
    Ergens wel jammer, vond het niet menstrueren de vorige keer wel prettig, maar we willen liever niet de kans lopen op een 3de zo snel erop.
    (de eerste duurde lang, bij de tweede hebben we toen geen AC gebruikt na de bevalling, omdat we dachten dat het wel weer lang zou duren... Dat viel dus heel erg mee..)
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Na de geboorte van onze eerste, waar we 15 maanden/rondes over gedaan hadden, ook de minipil gebruikt. Nooit ongesteld mee geweest. Oktober 2018 besloten om te gaan proberen voor een tweede... nou... dat was meteen raak. De onze dochter is 1 jaar en 9 maand jonger dan onze zoon.
     
  5. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw
    Ik heb ook nooit een bloeding gehad tijdens het nemen van de minipil.
    Ik hoop jij ook niet :thumup:
    Ik kreeg er wel hevigere migraine aanvallen van....
     

Deel Deze Pagina