Wie heeft er ervaring met Cerazette? Ik heb na de eerste Diana 35 geslikt, daarna progesteron (zou zelfde zijn als microgynon) toen een mirena laten zetten en een jaar later de mirena gelukkig weer laten verwijderen want reageerde er heel slecht op! Toen een poos niks en na 2x miskraam nu eindelijk lekker zwanger. Maar ik zit dus niet nog een keer op al die ellende te wachten! Het is inmiddels duidelijk dat ik erg slecht tegen hormonen kan, ook het kleine beetje in de mirena. Geheelonthouding zit niet in de planning en condooms is wel een optie maar dat geklooi ... Dus, wie herkent dit en gaat nu zeggen 'ja, die Cerazette is geweldig'?
Een drama... ik voelde me vreselijk zowel geestelijk als lichamelijk! werd er ziek van en gestresst ook had ik vreslijke last van doorbraakbloedingen, dus elke 10 dagen meer dan 2 weken vloeien en dan weer na 10 dagen 2 weken vloeien... nee hoor ik ben ermee gestopt... een tijdje condooms gebruikt is ook geen pretje~!! en toen zijn we gegaan voor onze 3de .... nu gebruiken we ook condooms... maar ik wil de fem-cap gaan proberen... eerst even wachten op mijn eerste menstruatie... succes ermee
Ik heb het ook gebruikt ,ook aleen omdat dat het beste was in combinatie met borstvoeding , werkte goed en nergens geen last van ..
Dank jullie wel! 2 van de 3 positief is wel fijn, maar was al bang ja dat er ook mensen slecht reageerden... Wel fijn om te weten waar ik alert op moet zijn, maar jammer dat het bij deze pil ook weer minder fijn kan gaan. En idd, condooms zijn ook geen pretje!
Ik heb dit ook even gebruikt. Ik heb door de "gewone" pil een trombose been gekregen en mocht geen hormoon anticonceptie gebruiken dus de huisarts stelde Cerazette voor. Maar van de internist mocht ik dit ook niet gebruiken....dus ik moet altijd voor het zingen de kerk uit. Maar wat ik even wou zeggen is dat ik er totaal geen last van had......geen rare bijwerkingen of iets dergelijks.
ik heb verder geen ervaring met cerrazette maar ik had ook altijd last van normale pillen.ik ben nu voorlopig even helemaal overal vanaf.dus condooms vere van ideaal maarja. ik wilde overigens wel cerrazette gebruiken maar de apotheker rade mij dit af omda de cerrazette in veel gevallen maar 75 % betrouwbaar is als je een iets zwaardere pil hebt gebruikt dus boven de 35 mg
Ik begin donderdag met cerazette. Ik twijfelde erg tussen de mirena en cerazette maar ik lees behoorlijk veel negatieve verhalen over de mirena dus vandaar maar weer de pil. Ben benieuwd, ik vergeet medicijnen ed nogal eens in te nemen en op zich willen we best een tweede, maar nu nog even niet .
ik heb het geslikt jarenlang, omdat ik zeer pijnlijke boobies kreeg van alle andere pillen. Ik heb niets geen vreemds gehad, ben niet zwanger geraakt, geen doorbraakbloedingen, geen klachten niets. Bij het ontpillen (ik wil graag zwanger worden) een jaar geledne heb ik wel vreselijke klachten gehad drie maanden lang. Maar ik weet niet of dat aan deze pil ligt of aan DE pil in het algemeen.
Ik ben er ook nog niet uit. Ik heb even een bepaalde pil geslikt (ben het merk vergeten), maar daar kreeg ik enorme migraine door en op een gegeven moment viel het zicht ook gewoon uit, zat op de fiets en kon niets meer zien . Toen ben ik overgegaan op Mercilon en heb dat jaren geslikt. De vk raadde me ook Cerazette aan, i.v.m. borstvoeding, maar ik ben er nog niet uit. Weet niet of ik überhaupt nog wat wil slikken. Van die Mirena hoor ik ook niet echt lekkere verhalen, mensen die helemaal niet goed werden tijdens het plaatsen enzo, laat maar. @Blusvrouw, lekker, maar 75% betrouwbaar? Dat schiet dan lekker op, maar niet heus. Die Mercilon die ik slikte was al een lichte pil, dus wie weet maakt het dan niet uit. @Loe, toen ik met Mercilon stopte, kreeg ik enorme buikpijn, maar ik hoor ook vaak genoeg dat mensen nergens last van hebben. Moet je eerst ongesteld zijn geweest voor je weer aan de pil gaat of kun je dat opeens van de een op de andere dag gaan slikken? Ik weet het niet meer, is allemaal al zo lang geleden.
Nee je hoeft niet eerst ongesteld te worden. kijk anders even op www.cerazette.nl, staat alles goed uitgelegd.
oja, die mirena: ook gehad! Oooooooooooooooo wat een pijn had nog nooit zoiets meegemaakt. Vreselijk. Nadien afwijkende uitstrijkjes en pijn in mijn buik. Kon niet van de mirena komen, neeeeeeee dat kon niet. Maar ikzou wel een ontsteking hebben. Maar niet vande Mirena. Juist......... Heb op eigen verzoek de mirena toch laten verwijderen. WEg klachten. Einde mirena voor mij.
Ik slik ook Cerazette en heb nergens last van.Dit is per persoon gewoon verschillend.Ik denk dat je met elke anticonceptie zowel positieve als negatieve verhalen zult horen.Gewoon uitproberen zou ik zeggen.
Ik gebruik ook Cerazette i.v.m. borstvoeding. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik slik deze nog 1.5 maand en dan ga ik weer over op Marvelon. (dan stop ik nl. met borstvoeding) Je hoeft bij het gebruik van Cerazette idd niet eerst ongesteld te worden. MAAR... dan moet je de eerste strip (dus 28 dagen) wel een condoom gebruiken, of gewoon braaf gaan slapen . Hij is dan nl. nog niet veilig.