migraine, hoofdpijn, in en in moe....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 3kats, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    hallo,
    ik ben nu bijna 22 weken zwanger, en blijf er moe (geen energie)
    nu heb ik al een aantal weken ongeveer 3 keer in de week migraine. Ik zit nu 25% in de ziektewet, en werk per dag 2 uurtje minder.
    eerst ging het goed en nu ben ik weer terug bij af.
    Afgelopen dinsdag heb ik gewerkt (maandag en woensdag niet i.v.m. migraine) en toen ik thuis kwam was ik op...pijn in mijn rug, pijn in mijn buik, hoofdpijn en kon niets meer in het huishouden uitvoeren.
    ik drink voldoende, eet gezond, niet te veel chocolade enz.
    nu heb ik maandag een gesprek op het werk over hoe nu verder...
    ik ben van plan een stuk minder te gaan werken en zelfs te stoppen....(werk in de zorg) of alleen nog een aantal uren therapeutisch.
    ik heb erg veel moeit om deze beslissing te nemen omdat ik bang ben dat ik overdrijf of me aanstel.....
    wat zou jullie advies zijn en herkennen jullie dit, hebben meerdere vrouwen dit soort problemen?
    ben echt ten einde raad...
    groetjes..
    p.s onlangs mijn HB laten prikken en deze was in orde.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,
    Meid wat vervelend! Heel begrijpelijk dat je je zo voelt naar je werkgever toe. Maar het is belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren! Daar moet je tenslotte nog een tijdje mee door! en je kindje wil graag een gezonde en fitte moeder om mee te spelen!
    Helaas zien we het vaker dat voor sommige vrouwen de zwangerschap te veel van het lichaam vergt om er ook nog naast te werken. Je eigen huishouden is al werk zat!
    Heb je al eens met je huisarts voor de migraine gezeten?
    Evt kan je je Vit B12 en je schildklier eens laten testen.

Imke

3. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36

Dank je wel voor je reactie,
    ik zit nu 100% in de ziektewet en werk therapeutisch, zodat wanneer ik een slechte dag heb ik thuis kan blijven.
    ik ben hiervoor bij mijn huisarts geweest en bij een vervangende en beide hebben het niet gehad over vit b12 en schildklier. wat zou het te maken kunnen hebben met mijn schildklier? mijn zus slikt medicijnen voor haar schildklier, maar verband met migraine heb ik nog nooit gehoord. zou je het willen uitleggen?
    dank je
    groetjes

Deel Deze Pagina