roken

Discussion in 'Zwanger worden' started by poeipoei, Jan 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi meiden allereerst de allerbeste wensen en een vruchtbaar (voor de meiden die nog niet zwanger zijn) 2007 de meiden die zwanger zijn een wolk van een baby in 2007
    nu het volgende ik ben 1 januari 2007 om 00.00 gestopt met roken ik rookte 1 1/2 pakje per dag heb de laatste maand van december dit al af gebouwd naar 10 sigareten per dag.
    We zijn vanaf juli 2006 bezig om zwanger te raken dus een aardige stok achter de deur. Zijn er meiden die nog tips hebben
    hoor ik ze graag

groetjes monique (alias poeipoei)

2. Niet meer actief

hoi meid
    ik wens je veeel succes met stoppen
    ik zou het ook wel willen maar ik krijg het niet voor elkaar
    ik hoop dat jou het lukt om het vol te houden ;) ;)

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Topic over roken.... ik ben weg! 8)

4. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik rookte ook voordat ik zwanger werd, maar vanaf het moment dat ik positief testte, ben ik er radicaal mee gekapt. Ik wil mijn kind op geen enkele manier in gevaar brengen, omdat ik zonodig mijn genot moet hebben.
    Dus mijn tip: hou in je hoofd wat je je kindje aandoet als je rookt (dat moet genoeg reden zijn neem ik aan?) en daarnaast radicaal stoppen, pakje weggooien en nooit meer aan denken. Ik weet het, het is heel makkelijk gezegd, maar wel de enige manier denk ik.
    Ik rookte 10 sigaretten per dag en ik heb ze nog geen moment gemist in deze 3 maanden... Er is behoorlijk wat wilskracht voor nodig misschien, maar ja, kijk wat voor doel het dient...

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik rookte echt al een ketter en had steeds niet genoeg wilskracht om te stoppen. Op een gegeven moment ging het roken me wel tegenstaan...maar ik rookte gewoon...omdat ik nu eenmaal rookte ;)
    Heb een laserbehandeling laten doen en dat heeft heel goed gewerkt als extratje zeg maar. Ik merkte dat door die behandeling de ontwenningsverschijnselen een stuk minder zijn. Maar uiteraard moet je wel voldoende gemotiveerd zijn anders helpt ook dit niet. ben er nu inmiddels drie weken af en zeg heel eerlijk. Als ik het kan kan iedereen het..:D. Ben overigens nu niet zwanger maar vondt het feit dat we een kindje wilde genoeg reden om gezonder te gaan leven.

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik rook (en drink) zelf niet, en heb teveel discussies gehad over roken. hoor zelfs van mensen dat ze roken "lekker"vinden, nou sorry dat gaat er bij mij niet. hier in huis mochten ze van mn vriend roken, ik had het liever niet. en iedere keer als het bezoek de deur uit was, dan ging de tuindeur open (zelfs in de winter) om door te luchten. overal rook je het. sinds we weten dat we zwanger zijn, wordt hier niet meer gerookt. heerlijk was het met oud en nieuw, alles rook fris.

maar iedereen die graag wil stoppen, heeeel veel succes, want het zal moeilijk zijn.

7. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi meiden
    nou bedankt alvast voor de berichtjes
    ik ben dus radicaal gestopt op 01-01-07 om 00.00 en ik rookte 1 1/2 pakje maar omdat we graag een kindje willen ben ik gestopt(tot me grote schande met de andere 2 niet) ennne ik heb het vandaag de 2e dag moeilijkkkkkkkkkkk maar ik ga het vol houden
    groetjes monique (alias poeipoei)

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het is afzien, bij mij pas met 20 weken werd de behoefte minder. Moet zeggen dat ik er bijna niet meer aan denk, maar sóms...... arrrggh.

9. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Poei poei,

Als je DE tip krijgt dat hoor ik het graag van je. Ik ga op 01 februari a.s. stoppen omdat ik dan ook met de pil ga stoppen, ik hoop dat het mij gaat lukken en tot mijn grote schande moet ik toegeven dat ook ik 1 1/2 pakje per dag rook....

Alles voor het kleine wonder zal ik dan maar denken. Nu heb ik ergens opgevangen dat stivoro (www.stivoro.nl) een goed hulpmiddel schijnt te zijn?

Heel veel sterkte. Volhouden he, je kan het!

Liefs,

Fem

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    :p :)

11. naomi32

naomi32 Actief lid

Nov 10, 2006
    352
    0
    0
    ik ben nu sinds 8 mei gestopt, het gaat echt goed alleen met oud en nieuw had ik aardig wat (teveel) gedronken :oops: en toen had ik er echt onwijs veel moeite mee om er niet een op te steken! toen we buiten stonden heb ik een haal genomen van een sigaret van een vriendin maar gelukkig smaakte het totaal niet en kon ik me bij die ene haal houden

het blijft moeilijk, volgens mij blijf je dat wel heel je leven houden maar ik moet nu wel zeggen dat ik zoooooooooooo blij ben dat ik gestopt ben en dat ik het "gered" heb

12. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    als het niet gaat dan eens proberen met pleisters of hulp vragen aan je huisarts.

13. Niet meer actief

ik ben net zwanger en heb gelijk na de test de peuken weg gegooid!Is wel heel moeilijk omdat ik op dit moment misschien bezig ben met een miskraam!Het liefste wat je doet is dan een peuk pakken!Als het bloedonderzoek zometeen niet gunstig is dan ben ik bang dat dat het eerste is wat ik doe!

Vind het knap dat je nu stopt en qua tips weet ik niet veel alleen de gedachte aan je toekomstige kindje!

heeft bij mij ook geholpen!

liefs

14. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    ik ben nu 6 jaar gestopt en ik kan je vertellen het is geweldig! ik heb me nog nooit zo goed gevoeld! blijf er gewoon aandenken hoe goed het is voor je en ook voor je toekomstige kinderen natuurlijk!

Het is moeilijk om tips te geven, want die drang kan zo ongelovelijk sterk zijn maar je moet gewoon bedenken dat dat tussen je oren zit en je gewoon sterk moet zijn!

neem een glas water of een appel en zorg dat je geen sigaretten in huis hebt, bel iemand op die je er doorheen kan praten, bekijk een foto van een long van iemand die rookt en zo kan ik wel doorgaan hihi

15. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    Toen ik met de pil stopte hebben we de eerste maand(naja, tot ik de eerste keer echt ongi werd) het met condoom dedaan. voelde voor mezelf beter. Heb toen al de tijd gezegt dat ik op het moment dat ik ongi zou worden, (en we er dus echt voor zouden gaan) de sigaretten de deur uit zouden gaan. Heb toen m'n pakje leeg gerookt en ben gestopt. Oke, heb het er in het begin een beetje moeilijk mee gehad maar moet eerlijk zeggen dat het me echt is mee gevallen! gelukkig :).
    moet maar zo denken, een betere motivatie(een beebje) kan je toch eigenlijk niet hebben?
    Sterkte in ieder geval en hoop voor je dat je het vol houdt!

:thumup:

Dikke knuf daantje

16. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Toen we zwanger wilden worden wilde ik ook graag stoppen...maar tevergeefs.....wel geminderd.
    Maar op het moment dat ik een positieve test in mn handen had....ben ik gestopt..en het gaat perfect! Ik denk er niet eens aan...echt..het is zo'n goede stok achter de deur zo'n hummeltje in je buik!

Maar helemaal super als je nu stopt hoor! Meid ga zo door, je kan het...je hebt die stinkstokken niet nodig!

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    3,129
    0
    0
    Noord-Holland
  18. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi meiden

pfffffffffff nou vandaag al de 3e dag zonder sigaret en heel eerlijk ik heb het er ontzettend MOEILIJK mee pfffffffffffffff................. maar goed ik ga door ik zet door en ik wil jullie bedanken voor alle lieve berichtjes terug

groetjes monique(alias poeipoei)

19. Kiara

Kiara Lid

Aug 13, 2006
    27
    0
    0
    Wij zijn nu voor de tweede keer gestopt met Niquitine zuigtabletten, ik kan het echt iedereen aanraden.

Vorige keer 7 maand gestopt (ondertussen 2 jaar geleden). We waren helaas ook elk ongeveer 10kg bijgekomen en zijn stomweg weer beginnen roken.

Toen we deze zomer besloten voor een kindje te gaan heb ik besloten het nog eens te proberen, ik was die stinkstok ook zo kotsbeu eigenlijk!

Ondertussen alweer 4 maand niet gerookt en we houden het heel goed vol :) Ook met het gewicht is alles nog in orde :)

Chapeau aan de mensen die zonder hulp proberen te stoppen maar wij zouden het niet gekunnen hebben zonder onze zuigtabletjes.

20. Niet meer actief

Volhouden Poei.... doe ik ook!
    En geloof me , ik heb het ook moeilijk!....Vannacht kotsberoerd geweest en dacht nog bij mezelf, ik ga er zo eentje opsteken, alleen maar om me beter te voelen.
    Maar heb het niet gedaan!...En ben d'r trots op!

Dus volhouden wijffie, het word makkelijker na een week....zeggen ze ;)

Share This Page