Let's make a Pinda!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DitBenIk, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Sinds deze maand zijn we écht voor gegaan: ons eerste kindje! Zo leuk en spannend, hier heb ik echt zo lang naar uitgekeken. Helaas is net mijn nieuwe cyclus begonnen om het maar even netjes te zeggen. Dus hoppake, naar ronde 2. We zitten dan in Indonesië voor onze huwelijksreis, dus misschien komen we wel thuis met een mini-pindaatje in mijn buik <3

Ik lees hier trouwens regelmatig mee, en ik zie allerlei verhalen voorbij komen. Door al deze verhalen ben ik me er heel erg van bewust dat zwanger worden absoluut niet vanzelfsprekend is. In feite heb je dus maar ongeveer 24 uur per maand kans om zwanger te raken. Daardoor lijkt het zo onbereikbaar.. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik heb bij mezelf een beetje het gevoel alsof het 'onmogelijk' is, al weet/hoop ik natuurlijk dat dit niet het geval is. Ik ben er trouwens niet pessimistisch over, eerder realistisch en een tikkeltje nuchter.

Herkent iemand dit?

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Onze baby is ook verwekt in Azie!
    Echt leuk! Ik weet nog precies waar en wanneer haha.
    Vakantie schijnt goed te doen! Bij ons was het direct de eerste ronde raak. Nooooooooooit verwacht!!
    Ik was zelfs al aan het googelen hoe lang zwanger worden gemiddeld duurt. Stond een half jaar voor.
    Ik was al lang niet meer aan de pil en voelde elke maand mijn eisprong. Dat was dan wel een groot voordeel.
    Succes en veel plezier!!

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Mijn moeder is ook zwanger terug gekomen van haar huwelijksreis, de maand ervoor hadden ze nog een miskraam en daarna heeft ze haar maandstonden niet meer gehad, ik was dus verwekt in Tenerife :)

4. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Tis net met een dobbelsteen gooien en hopen op een 6

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je hebt wel wat langer, gezien zaadcellen best lang overleven. alleen een eitje blijft maar kort leven idd. zelfs al gaat dat goed is het ook maar de vraag of het goed gaat qua innesteling.
    maar in de meeste gevallen is het gelukkig binnen een jaar raak.

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Dat vind ik een hele mooie uitspraak, precies hoe ik er inderdaad over denk :) Het is niet zo dat ik er over klaag, helemaal niet. Ik vind het juist zo bijzonder, haast magisch. En de 'timing' moet gewoon precies goed zijn. We zullen zien wat de tijd ons brengt :D

Dora23: Wat leuk en bijzonder zeg, dan ben jij eigenlijk toch wel de mooiste souvenir hahaha :)

Kuikentjepiep: Wat gaaf :D Nou laten we het hopen haha!

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het is niet vanzelfsprekend, voor heel veel van ons niet. Maar voor heel veel anderen lukt het gewoon heel snel. Ikzelf was meteen de 1e ronde zwanger. Mijn moeder was dat van mij en mijn zus ook en mijn zus was van beide kinderen binnen 3 maanden zwanger. Dus ja, wie zal het zeggen. Is dat kwestie van genen of gewoon geluk gehad dat wij snel zwanger zijn. Voor mij kan het bij een 2e alleen maar teleurstellend zijn. Lukt het de 1e keer niet dan is alles daarna een teleurstelling.
    Het hangt allemaal van zoveel dingen af. Gewoon lekker voor gaan, ervan genieten en als het niet lukt de volgende keer misschien beter.

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Komend weekend is mijn NOD.. eens kijken of we met een pindaatje thuis zijn gekomen :D

@Maagd: Ja dat is zeker waar. Misschien speelt het bij mij wel mee dat er aan mijn vaders kant veel vruchtbaarheidsproblemen zijn.. We zullen zien en inderdaad: genieten en anders volgende keer beter :)

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik duim alvast!

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik dacht ook dat het onmogelijk was! Maar was in Ronde 2 al zwanger.
    Een tip... Reken op een jaar.
    Dan kan het altijd meevallen...
    Ik had mezelf op 1 tot 1,5 jaar ingesteld.

11. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn vriend is half indo. Dus wij krijgen een echt kwart indo mannetje ;)

12. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Mijn menstruatie is erg onregelmatig en daarom wilde ik na de huwelijksreis gebruik gaan maken van ovulatietesten. Alleen ben ik nu dus nog steeds op mijn menstruatie aan het wachten. Als ik de gemiddelde duur van mijn cyclus aanhoud om mijn NOD te berekenen, dan ben ik 3 of 4 dagen over tijd.. spannend! De normale kenmerken dat mijn menstruatie er aan komt, heb ik nu nog helemaal niet (pijnlijke en gespannen borsten). Ik heb afgelopen zaterdag al een test gedaan, maar die was negatief. Ik wil eigenlijk afwachten tot komende zaterdag, zodat mijn man erbij kan zijn. Ik ben nu toch wel een beetje benieuwd.. zou het misschien...?!

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hmz volgens mij ontbreekt er een dan een 6 op mijn dobbelsteen. :( Mag ik een nieuwe?! :D

Ik duim voor een pinda!

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik duim ook voor een pinda voor jullie! Ik zou uitgaan van je langste cyclus, dan kan het alleen maar meevallen :)

15. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Vanmorgen heb ik getest.. Jaaa we zijn met z'n 3tjes terug gekomen van onze huwelijksreis! Ik ben zwanger!!!!!

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wat gaaf! Wat een vakantie al niet kan doen ;). Hier ook bevrucht in de vakantie. Mn eisprong was rond de 1e verjaardag van mn dochter en toen waren wij ook op vakantie!

Gefeliciteerd! Geniet ervan!

17. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Gefeliciteerd! Superleuk dat jullie met zijn 3-en terug zijn gekomen van jullie huwelijksreis.

18. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat gaaf! Gefeliciteerd!

19. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012