Vrijwilligerswerk

Discussie in 'De lounge' gestart door HooyoShimbir, 30 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    hii

Ik zou graag aankomend schooljaar vrijwilligerswerk willen gaan doen. Voor 1 ochtendje per week.
    Nu heb ik via inet een gave organisatie gevonden met vrijwilligerswerk wat goed bij mij aansluit.
    Nu wil ik ze maandag dus gaan bellen maar vind dit echt enorm spannend (zeg maar eng). Ben echt bang dat ze mij te min vinden of dat ik het werk niet aan zou kunnen. Wat een enorme onrealistische gedachte is. Daar ben ik mij van bewust haha.

Doen jullie vrijwilligerswerk? Zo ja hoevaak per week of maand. En hoe ben je erin terrecht gekomen?
    En bevalt het ook om dit te doen?

2. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ja zeker, ook altijd gedaan vanaf mijn 15/16 jaar.
    Ik zit in de OR bij mijn kinderen op school en ik help bij de sportclub van de kinderen.
    Zelf deze sport ook altijd gedaan en ik vind het nog steeds erg leuk.

Hoe vaak? Hangt van het seizoen af: soms een heel weekend, nu is het seizoen afgelopen.
    En ook de OR wisselt.

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik heb jaren lang voorgelezen aan kinderen waarvan de ouders dat zelf niet kunnen (spreken de Nederlandse taal niet of analfabetisch). Vond dat zelf heel leuk om te doen. Deed het twee avonden per week, twee gezinnen per avond.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had me opgegeven bij een zeehondencrèche, super leuk lijkt me.
    Alleen had ik toen net een andere baan en werk ik nu zo'n 34 uur per week dus dat is nu geen doen.
    Mochten beide kinderen op school zitten en ik heb tijd over dan ga ik zeker vrijwilligerswerk doen. Nu help ik wel regelmatig op school.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb als budgetcoach gewerkt bij maatschappelijk werk. Bij toeval gevonden in een lokale krant (ik lees bijna nooit krantjes). Erg leuk en dankbaar. Sons ook wel moeilijk naar cliënten toe. Ik ben gestopt toen er geen wachtlijsten meer waren.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.217
    113
    Home
    ik ga 1 x in de maand samen met mijn dochter koffie drinken met een oudere meneer die het zelf allemaal niet meer zo goed kan ( woont wel zelfstandig ) maar hij is echt eenzaam hij geniet van onze koffiemomentjes

en ik help op school als ik kan bv: koningsdag of bakken

jessy77 en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zet me in voor eenzame ouderen. Ik ga een paar keer per maand naar een mevrouw voor een gezellig praatje en een luisterend oor. Regelmatig neem ik een doosje chocola, bosje bloemen oid mee.

jessy77, Adrianna en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  8. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ben 1 ochtend per week in een middelbare school. Ik werk dan in de mediatheek. Uitlenen en innemen van boeken en laptops, camera's etc. Ook hand- en spandiensten zoals boekenkasten netjes houden, boeken kaften, materiaal invoeren in de computer etc. Een kennisje van me is daar een betaalde kracht en zij liet weten dat er vrijwilligers nodig waren.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan toen de asielzoekerscentrums overvol waren en er geen plekken meer waren voor een heleboel vluchtelingen. Zij sliepen toen o.a in gymzalen en wij als vrijwilligers zorgden ervoor dat de dagen soepel verliepen. Ik vond het heel leuk en dankbaar werk. Ook wel heel emotioneel als je je dan bedacht wat al die kleine kinderen wel niet meegemaakt hebben.

10. maliro

maliro Niet meer actief

En het leuke is dat de leerlingen iets van mij nodig hebben. Ik ben geen docent. En dus heb ik alleen te maken met lieve pubers :D

Pinkblossom en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    1x in de week vrijwilligerswerk in het asiel. Ontzettend fijn!

Zara75 vindt dit leuk.
  12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb het een tijdje gedaan, 1 dagje per week toen ik mijn zoontje nog niet had.
    Ik heb mij toen ook ingeschreven en werd gematched aan een oud vrouwtje van 95 die geen man meer had en familie woonde allemaal in Canada, dus ze was alleen en had heupproblemen waardoor ze niet alleen naar buiten durfde.
    Ik ging 1 keer in de week naar haar toe om koffie te drinken en een wandelingetje buiten te maken.
    Het is mij goed bevallen en zou het zo weer doen als mijn zoontje naar school gaat.
    Laatst in het park bij ins nog een half uur met een oudere man staan praten die zijn vrouw net was verloren en gewoon eenzaam was...ik kan er zo slecht tegen en als vrijwilligerswerk het verschil kan maken voor sommige mensen om de eenzaamheid tegen te gaan dan geef ik me graag weer op straks.

13. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Ik werk zondagochtend om de week als gastvrouw bij het Ronald Mc Donaldhuis waar ouders van zieke kinderen kunnen slapen zodat ze dichtbij hun kind zijn. Super dankbaar en mooi werk om te doen en doordat het in het weekend is, is het ook te combineren met mijn gezin.

Voor TS: wat goed dat je je op wil gaan geven! Ik snap dat het super spannend is maar ze zijn vast heel erg blij met je hulp!

Tuttebella, HooyoShimbir en Pinkblossom vinden dit leuk.
  14. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik zit in het bestuur van de sportvereniging van mijn oudste en mijzelf. En ik ga over het wedstrijdsecretariaat.

15. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik deed vrijwilligerswerk bij een instelling in de gehandicaptenzorg, ging. Inmiddels werk ik er als woonbegeleider :)

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja, ik doe vrijwilligerswerk. Ben er heel veel tijd aan kwijt, een paar dagen per maand naast mijn fulltime baan, maar het is zo leuk!
    Ik zit bij een transition towns groep. We doen in ons dorp vanalles om het leven socialer en duurzamer te maken op een leuke manier en we organiseren heel veel activiteiten daarvoor. Erg leuk en een groot succes en er worden zoveel mensen blij van. Het leukste vind ik dat het wel vanuit een duurzame gedachte is, maar dat er niet alleen maar milieubewuste geitenwollensokken op af komen. Echt mensen in alle soorten en maten komen naar onze activiteiten, mensen oordelen niet over elkaar en het is altijd gezellig. Ik krijg er daardoor echt energie van. Vanavond weer soep gekookt voor 80 mensen met eten dat anders weggegooid zou worden door de supermarkt. Ik ben bij deze groep terecht gekomen via facebook, ik volgde ze en ze vroegen mensen die ook geïnteresseerd waren in waar ze mee bezig waren. Ik reageerde en kon er gelijk bij. Wij zijn zelf blij met alle vrijwilligers die ons willen helpen en dat geldt voor die organisatie waar ji wilt werken vast ook, dus ik zou gewoon bellen. Hartstikke leuk!

17. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Grappig. De organisatie die ik wil benaderen is een duurzaamheids centrum die doen aan natuur en milieu educatie.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou ook zulk soort vrijwilligerswerk willen doen, via welke organisatie heb jij dat toen gedaan?

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb dat toen bij ravelijn gedaan, maar helaas moest ravelijn ermee stoppen omdat een groot deel van de subsidies stopgezet werden.
    Als je bij Google je woonplaats intikt en daarna vrijwilligerswerk moet je opzoek gaan naar de instanties die echt een uitgebreide vacaturebank hebben of je moet opzoek gaan naar een instantie die ‘maatjes’ inzet.
    Dus ‘woonplaats vrijwilligerswerk maatje’

20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb bijna 4 jaar gewerkt als vrijwilligster in een Hospice.
    Erg dankbaar en de gasten even laten genieten en vergeten laten waarom ze daar eigenlijk zijn..
    Je betekend zoveel voor zowel de gast als familie, en ontneemt de zorg uit handen zodat familie en vrienden leuke en fijne herinneringen kunnen maken terwijl hun geliefden met alle liefde verzorgd worden.
    Willen ze ineens een visje oid? Dan halen we dat op.. alles mag..

zou het zo weer doen..

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina