Tussentijdse bloeding, vervroegde menstruatie of innesteling?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Dolfijntjes34, 20 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfijntjes34

    11 nov 2023
    6
    4
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Het is de eerste keer, dus nogal spannend allemaal... :)

    Vorige maand ovulatietesten gedaan en rondom de dagen dat die test positief was (3 en 4 november), seks gehad. Een week later begon de afscheiding roze/bruin te kleuren. Dat duurde 2 dagen, vervolgens twee dagen helderrood bloedverlies (minder dan tijdens de menstruatie, maar ik moest wel een tampon gebruiken), en daarna nog een dag wat meer leek op spotting (10-14 nov). Het was dus een lichte menstruatie, een week voordat ik ongesteld had moeten worden. Ook voelde mijn borsten pijnlijk aan. Toen het echt helderrood werd, had ik mijzelf er al bij neergelegd dat het deze maand niet was gelukt.

    Een week later (dat was afgelopen weekend) voelde ik mij anders, mijn borsten waren weer pijnlijk, ineens vond ik het stuk zalm heel vreemd smaken en was ik duizelig. Een test gedaan (en een tweede en een derde omdat ik het niet kon geloven), en die was positief (geen tuurstreep, ook geen knaltest, gewoon een duidelijk zichtbare tweede streep). Heel erg spannend natuurlijk en ook een beetje onwerkelijk...

    Nu zit dat bloedverlies mij toch niet helemaal lekker. Dat komt met name omdat ik overal lees dat een innestelingsbloeding maar heel weinig bloedverlies zou geven en bovendien kortdurend zou zijn. Bij mij was het meer een lichte menstruatie. Aan de andere kant, als het een menstruatie zou zijn, is het ook gek dat die ruim een week eerder komt, terwijl ik een vrij regelmatige cyclus heb. En bovendien, als de innesteling niet goed zou zijn gegaan, is het dan niet gek dat ik week later positief test (de test loopt vooralsnog niet terug).

    Zijn er ervaringen van vrouwen die ook een langere innestelingsbloeding hadden dan volgens het boekje / of een tussentijdse / vervroegde menstruatie bloeding, en een week later positief testen? Of moet ik er nu toch rekening mee houden dat de innesteling niet is gelukt?
     
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheid. Je zou nu dus 16 a 17 DPO zijn. Tijdens een zwangerschap raakt je baarmoeder ook meer doorbloed en soms met niezen oid kan er ook een vaatje springen. Bloed je nu nogsteeds? Ik zou even een paar dagen door blijven testen en kijken of je test oploopt. Ook zou je (je misschien toekomstige) verloskundige kunnen bellen voor een vroege echo over 1.5/2 weken
     
  3. Dolfijntjes34

    11 nov 2023
    6
    4
    3
    Vrouw
    Dank voor je reactie :).
    Nee nu niet meer. Het was dus in totaal 2 dagen helderrood en 3 dagen lichtroze/bruin. Heeft het zin om dan om de twee dagen te testen denk je? Wanneer zou de test dan minder moeten worden? Ik lees zoveel verschillende verhalen, dat ik overal aan begin te twijfelen haha.

    Dat van de vroege echo is misschien ook een idee. Daar ga ik even over nadenken. Dank!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.856
    15.177
    113
    Nabij Utrecht
    Op welke datum was de ovulatietest positief?

    En heb je een foto van je zwangerschapstesten?
     
  5. Dolfijntjes34

    11 nov 2023
    6
    4
    3
    Vrouw
    Hi! De ovulatietest was op 10/11 positief, dus m’n eisprong vermoedelijk op 11 of 12/11.
    Bijgaand de zwangerschapstesten van afgelopen weekend (op / rondom NOD).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Dolfijntjes34

    11 nov 2023
    6
    4
    3
    Vrouw
    De test is vandaag een stuk donkerder dan zondag. Ik ga er voor nu vanuit dat het goed zit en het dus een lange / heftige innestelingsbloeding was. En stop vanaf nu met testen ;)
     
    Dennik en Mugje123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina