Andere cyclus na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Carolien1985, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carolien1985

    13 jan 2014
    16
    0
    0
    Hallo,

    Ik lees vaak mee op dit forum, maar nu zit ik ergens mee wat ik toch graag even wil bespreken.

    22 maart heb ik na een zwangerschap van 13 weken een miskraam gehad. Op dit moment proberen mijn vriend en ik weer zwanger te worden.
    Voor mijn zwangerschap heb ik mijn cyclus goed bij gehouden. 32, 24, 26, 31 en 25 dagen.

    Nu is het de laatste maanden 29, 24, 27 en 27. Redelijk hetzelfde dus.
    Het enige wat nu zo anders is, is dat ik telkens 2 dagen voor mijn NOD al wat bruinverlies heb. Dit had ik voorheen nooit.
    En deze maand wordt ik helemaal gek. Want morgen is mijn NOD (dag 27) en nu heb ik al sinds zondag wat bruinverlies, dag 20!! Het is niet veel, en soms urenlang ook helemaal niks. Ik heb er wel hele licht krampen bij.

    Het vervelende is dat ik dan enorm begin te twijfelen (en hopen) of het misschien een innestelingsbloeding is. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook een innestelingsbloeding gehad, op dag 23 pas.
    En... als dat het niet is. Dan maak ik me ook zorgen, want als ik al zo vroeg bloed verlies, staat dit dan niet een eventuele innesteling in de weg?

    Meningen? Ervaringen?

    Ik heb trouwens een testje gedaan, die was negatief.
     
  2. Carolien1985

    13 jan 2014
    16
    0
    0
    Niemand?
     
  3. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Ik lees vrij vaak dat het (sterk) verandert na een MK. Het is in ieder geval wel weer vrij regelmatig bij jou zo te zien. En ook dat bruinverlies heb ik vaker gehoord. Het kan even duren voor je hormoonhuishouding weer op orde is (13 weken is best lange zwangerschap).

    Ik zit na een MA + curretage in de 2e cyclus en de 1e cyclus duurde 35 dagen (voorheen 24) en de 1e menstruatie stelde weinig voor (2-3 dagen bruinverlies met een spatje bloed). Ook niet echt normaal dus nog ;)

    Sterkte!
     
  4. Carolien1985

    13 jan 2014
    16
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Lianne. Wat naar dat het bij jou ook is mis gegaan.

    Ik vind het vooral zo frustrerend! De vorige keer was het na 1 keer proberen direct raak; zwanger. Ik had ook direct door dat die bloeding die ik toen had een innstelingsbloeding was. Omdat ik echt nog nooit in mijn leven tussendoor bloedverlies had gehad. Dus dat kon voor mijn gevoel niet anders. En nu herken ik mijn lijf gewoon niet meer. Om gek van te worden!

    En nu al bloedverlies op dag 20!? Ik ben bevallen op 22 maart. Toch al vrij lang geleden. Ik vind het zo raar...
    En begin van de week had ik natuurlijk ook de hoop dat het misschien gelukt was en ik zwanger zou zijn.
     
  5. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Ja, rot is dat he.. ik was ook vrij snel zwanger (3e ronde) dus hoop stiekem dat het nu weer zo is maar het zegt niks helaas.

    Hoe had je dan door dat het een innestelingsbloeding was? Was het minder dan een menstruatie? Ben even nieuwsgierig haha!
    Je kan trouwens altijd komen kletsen in het onderwerp 'zwanger worden na mk/ma' bij het onderdeel zwanger worden clubs :)
     
  6. Carolien1985

    13 jan 2014
    16
    0
    0
    Haha! Precies, ik heb die hoop dus ook een beetje. Maar ben toch bang dat het nu anders gaat lopen.

    Ik had op dag 23 opeens wat roze afscheiding in mijn slip, heel erg weinig maar. En dat had ik nog nooit eerder gehad. En daardoor wist ik het eigenlijk al. 2 dagen erna uit nieuwsgierigheid al getest, en ja hoor; zwanger.
    Maar ja, helaas is het allemaal heel anders gelopen dan gedacht en gehoopt.

    Leuk; ik zal eens een kijkje komen nemen. :eek:)
     

Deel Deze Pagina