Toch geen 2e keer..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DonDina, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Zo'n forum is en handige plek om je zorgen van je af te schrijven en steun te ontvangen. Misschien zijn het geen reële zorgen maar ik wil ze toch graag met jullie delen. Afgelopen 19 september ben ik bevallen van mijn eerste kindje (echt een prachtig, lief en nieuwsgierig meisje). Ze was niet gepland maar we hebben haar met open armen ontvangen. Na de vier weken vloeien ben ik direct ongesteld geraakt (ondanks dat ik borstvoeding geef) en nu ben ik weer ongesteld.. te minste dat dacht ik. Het wad precies 5 dagen na mijn eisprong (die kon ik erg goed voelen en dat vond ik al wat vreemd) en het bloeden nu duurde maar twee dagen terwijl ik altijd zo regelmatig was en het duurde altijd 6-7 dagen. Ik kan twee oorzaken bedenken: 1 mijn lichaam is Nog in de war of 2. Het was een innestelingsbloeding. We zijn hartstikke voorzichtig geweest en ik ga ervan uit dat we condoomgebruik nu iets beter beheersen. Het zou toch niet gelijk weer raak zijn terwijl we het niet plannen?
    Ik doe denk Ik over een week of twee en test om het echt uit te sluiten. Zijn er dames hier die iets in mijn verhaal herkennen? Het is misschien wat voorbarig maar ik ben helemaal Nog niet klaar voor weer een zware zwangerschap en een 2e kindje! Ik ben een beetje bang voor herhaling van vorig jaar. ..

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ben je van de eerste ook door het condoom heen zwanger geraakt? Het kan natuurlijk prima, dat alles nog een beetje in de war is. Moeilijk te zeggen. Ik hoop het voor je, kan me voorstellen dat je nu (nog) niet aan een andere zwangerschap moet denken.

3. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    #3 Kim31, 26 nov 2014
    Laatst bewerkt: 26 nov 2014
    Yup :)
    Eerste was niet gepland. We woonden nog niet eens samen en we dachten dat één keer onveilig niet zo'n vaart zou lopen... Desalniettemin waren we ontzettend blij toen ik zwanger bleek.

Elf weken na de bevalling werd ik weer zwanger, nu ondanks goede anticonceptie en borstvoeding. Heel erg schrikken, maar ook dat kindje was welkom (alhoewel we in eerste instantie niet stonden te springen hoor). Het eerste jaar met twee baby's vonden we ontzettend zwaar, maar nu ze peuter zijn is het kleine leeftijdsverschil (elf maanden) fantastisch. Ze hebben heel veel aan elkaar en voor ons is het ook heel rustig (zelfde ritme, zelfde interesses etc.), rustiger dan ouders met peuter en baby/dreumes iig.

Deze zomer bleek ik op huwelijksreis ondanks spiraal weer zwanger. Nummer drie lag in eerste instantie niet in de planning, maar was uiteraard ook welkom. Dit werd een miskraam en nu zijn we voor het eerst bewust bezig met een kindje en eerlijk..ik vind het helemaal niet leuk dat geplan. Twee vroege miskramen maken het er natuurlijk niet beter op, maar de energie die het kost en de onzekerheid, bah.

Goed lang verhaal kort, ik snap dat je te pletter schrikt maar ongepland geluk zit in een klein hoekje en is onwaarschijnlijk prachtig.

Succes!

4. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties en Kim wat een verhaal. Ik zag ons eerste kindje ook echt als een geluk: een luxe dat je niet zoals andere stellen hoeft te bepalen wanneer je klaar bent voor een baby, er werd voor ons gekozen. Ik kende mijn toen vriend, inmiddels man toen ook Nog maar 3 maanden maar we hoopten nu toch op een rustiger tijd en de mogelijkheid voor mij om mijn studie weer op te pakken (net deze week begonnen)...

How reageerden jouw familie en vrienden in eerste instantie?

5. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Het kan ookk inderdaad heel goed zijn dat je lichaam nog in de war is hoor, hier vloog bij mij m'n cyclus alle kanten op (maar kwam in ieder geval ook wel na een paar weken na de bevalling al op gang). Pas na een maand of 9 redelijk regelmatig (wel nog heel anders dan voor de zwangerschap).

6. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoe familie en vrienden reageerden de eerste, tweede of derde keer? ;)

Verbazingwekkend blij en rustig eigenlijk, mijn eigen moeder viel me eerlijk gezegd het meest tegen (terwijl ze een fantastische liefdevolle oma is). Wel veel opmerkingen over hoe druk het zou worden, we moesten namelijk ook bij iedere baby verhuizen, en enigszins onbeschofte vragen of het gepland was. Zelfs mijn leidinggevende reageerde enthousiast, terwijl ik dus zwanger uit mijn zwangerschapsverlof kwam :)

De combi met studie herken ik ook, met links voeden en met rechts scriptie typen. Knap dat je alweer bent begonnen! Kun je je hoofd erbij houden?

Of je nu een positieve test hebt over twee weken of niet, het komt wel goed. Je kunt meer aan dan je denkt!

7. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vals alarm: witte test. Ik wijt het aan het ontzwangeren.

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je voor de zekerheid op zoek gaan naar een andere vorm van anti conceptie. Misschien is een spiraaltje iets voor je?
    Ben je opgelucht dat je niet zwanger bent of ben je toch een beetje verdrietig?

9. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik twijfel continu over wel of niet spiraaltje. De voordelen zijn fijn: kan zonder condoom seks hebben. Maar de mogelijke nadelen zijn zo groot dat ik niet weet of het tegen elkaar opweegt. Mijn afkeer tegen hormonen en kunstmatige ac is ook wel een van de oorzaken dat ons dochtertje zich zo snel aandiende. Maar alles is duidelijk wel gezond!
    Ik ben erg blij dat ik niet nú zwanger ben, maar ik kan me wel de vreugde voorstellen wanneer ik wel weer zwanger zou willen raken. Ik droom zeker van mijn gezin uitbreiden.

10. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is weer zover. 1 maand later en ik zie overal symptomen in: menstruatie achtige pijn, afscheiding, heel heldere dromen, hoofdpijn, etc. Ik hoop dat ik snel leer dat ac wél kan werken en ik niet meer van die rare kwaaltjes krijg en anders krijg Ik een bijzonder kerstcadeau dit jaar (dan kan ik een test doen)

Deel Deze Pagina