Tijdens mn eerste zwangerschap kreeg ik last van bekkenpijn toen ik 20 weken zwanger was. Na de zwangerschap zijn de klachten wel verminderd maar nooit helemaal weg geweest. Bij mijn tweede zwangerschap had ik vlak na de positieve test (met 5 weken) al weer last. Ook na die zwangerschap zijn de klachten verminderd en zelfs helemaal weggeweest. Nu ben ik alweer een paar maanden gestopt met de pil om voor een derde wondertje te gaan, maar de tinteling/pijn in mn been is terug sinds een paar weken. Nu hoop ik over 1,5 week een positieve test te mogen hebben, maar sinds vandaag zijn de klachten behoorlijk aanwezig.. alsof ik zwanger ben. Wie herkent dit? Wie heeft ook last van de bekken terwijl je niet zwanger bent? Komt dit door het stoppen van de pil? Nog advies / tips? Fysio heeft tot op heden nooit geholpen om de pijn/tinteling te verminderen of te voorkomen.
Door dat je weer een gewone cyclus krijgt kun je rond de tijd dat je ongesteld moet worden ook meer klachten krijgen. Ik voel het altijd heel duidelijk. Dat was de reden dat mn gynaecoloog een merknaam aan raadde ( die na 5 jaar uit mn buikholte gehaald worden met laparoscopie, tweede keer mirena durfde ik niet aan) Ook kan er een verkramping in je bilspieren zitten die uitstraalpijn geeft. Een fysiotherapeut kan dit wel behandelen. Bij mij werkt dryneedling goed. Als je niet zwanger mocht zijn dan zou ik zeker eens langs een fysiotherapeut gaan
Een andere fysio zoeken? Onder begeleiding van een goede fysio een bekkenband gebruiken, die verlicht de klachten zodat je bij belangrijke gebeurtenissen toch uit de weg kan en niet door de pijn moet afhaken. Ik heb bekkeninstabiliteit van mn eigen, door beenlengte verschil, vermoeden we nu. Heb 4 fysio's gehad voordat ik iemand vond die me kon helpen. Maar die deed niet aan zwangeren, dus nu bij de 5e en heb nu het gevoel dat ik echt geholpen word.
Geen ervaring met bekken pijn voor een positieve test, wel net er na. Ik zou ook zeggen, probeer eens een andere fysio. Ik heb nu een fysio die mijn si gewricht los maakt, en hier heb ik ontzettend veel baat bij. Bij mijn vorige zwangerschap is hier nooit over gepraat, en bij deze zwangerschap bij mijn eerdere fysio ook niet. Misschien is voor nu een buikband fijn? Bijvoorbeeld van madela? Hopelijk straks een positieve test!
Dit heb ook gehad en kwam door een scheef si-gewricht door bekkeninstabiliteit vanaf 11 weken zwangerschap. Dryneedling heeft bij mij heel goed geholpen. Ik heb 6 behandelingen gehad en ben er vanaf.
Ik krijg ook altijd last rond de menstruatie. Overigens heb ik ook lang last gehouden van mijn bekken. Fysio hielp ook niet. Uiteindelijk ben ik echt geholpen door Mensendieck. Zij kijken meer naar je spieren, gewrichten etc. Zij kwam er bij mij bv achter dat ik spieruitval had in mijn bilspier en lage buikspieren. Daardoor droegen mijn onderrug en liezen al het gewicht. Van de Mensendieck heb ik gerichte oefeningen gehad die al snel hielpen. Overigens vind ik het nog steeds gek dat mijn fysio (van een bekkeninstituut van een ziekenhuis nb) niets door had van die spieruitval. Verder ben ik daarna op advies van een collega die al jaren last had van BI pilates gaan doen. En dat heeft voor mij alles veranderd. Je versterkt daar vooral je spieren rondom je bekken: billen, buik, bovenbenen en rug. Daardoor ben ik zo goed als klachtenvrij en hoef ik ook niet meer mijn oefeningen te doen. Overigens hoop ik wel voor je dat je volgende week een positieve test hebt
Gisteren toch maar even langs de huisarts gegaan. Helaas heeft ze niets anders voor me dan alleen maar paracetamol en beweging/rusten afwisselen. Ze gaf wel aan dat het meer lijkt op ischias als bekkenpijn, maar hoe dan ook zal ik er maar mee moeten dealen. Blijkbaar is dat mijn zwakste punt en om welke reden dan ook kan die pijn soms opspelen. Had ook aangegeven dat ik gestopt was met de pil, maar dat was volgens haar geen oorzaak van de plotselinge klachten. Nouja... zit niks anders op dan het er maar mee doen. Misschien dat ik opzoek ga naar een goede chiropractor. Wellicht dat dat helpt. En ja, hopelijk hebben we volgende week goed nieuws... dat zouden de klachten wel verklaren.
Ga echt op zoek naar een fysiotherapeut die aan dryneedling doet. Zoek maar eens op piriformis syndroom. Daarbij straalt het ook vaak uit naar je been.
Ik start binnenkort ook met dry needling voor mijn bekken. Heb voor iets anders nu dry needling en ben heel blij met de resultaten.