wie kan mij helpen?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leeuw89, Mar 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

--------------------------------------------------------------------------------

hallo!

ben nu al 11 dagen overtijd maar wie niet of ik zwanger ben! zw testen geven negatief aan, maandag als ik nog niet ongi ben wil ik naar de HA gaan. maar als ik toch weer ongi wordt(wat ik natuurlijk helemaal niet hoop!) wil ik gaan beginnen met tempen, alleen snap ik het nog niet helemaal, heb al wat lopen lezen maar vind het nog steeds niet helemaal duidelijk. Mijn vragen zijn: na heoeveel dagen na je ongi heb je ongeveer je ei en wat gebeurt en dan met je temperatuur?, als je tempratuur na je ei hoog blijft ben je dan mischien zwanger? en hoeveel dagen voor je ongi zou je tempratuur weer lager worden.
    Ik temp af en toe wel is en weet natuurlijk dat dit helemaal geen zin heeft omdat je het gewoon de hele maand moet doen MAAR... normaal is mijn tempratuur tussen de 36.2 - 36.8 en nu is het 37.4! zou dit mischien al wat te betekkenen hebben?
    alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden meiden!
    ps. is er een andere site dan fertilityfriend.com hier snap ik niks van!

xx

2. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Volgens mij kan je deze vraag beter stellen bij het topic temperaturen.
    Ik heb hier (nog) geen ervaring mee.

Veel succes!

3. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    Belgiƫ
    Hier vind je een speciaal topic over temperaturen en kaartjes. :http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=74

Om iets over je cyclus qua temperatuur te kunnen zeggen moet je inderdaad wel heel de cyclus temperaturen, die temperatuurverhoging nu kan allerlei betekenen, ik zou er niet op afgaan! (Van koorts, griep, ... krijg je ook een temperatuurverhoging en dat kan ook je menstruatie uitstellen.)

Een nederlandstalige site zoals Fertilityfriend is er niet, maar na twee cycli temperaturen geeft http://www.menstruatiekalender.net/ je ook meer duidelijkheid! Of je kan natuurlijk gewoon een papieren kalendertje afdrukken (o.a. bij 9maand.be) en daar je temperatuur opschrijven

Normaal gezien is je temperatuur van je ongi tot je eisprong laag en maakt die bij de eisprong een stijging door, waarna de temperatuur hoog blijft. Net voor de menstruatie daalt de temperatuur weer. Als je dit een paar rondes doet heb je meer inzicht in je cyclus en weet je ook hoe lang je Lutele fase duurt (tussen de eisprong en je ongi). Als de temperatuur hoog blijft na de eisprong en je bent overtijd, dan heb je kans op een positieve test.

Ik hoop voor jou dat je niet ongi wordt, maar mocht je ongi worden zou ik meteen beginnen met temperaturen. Best iedere ochtend op hetzelfde tijdstip, na dezelfde uren slaap, ...

Succes!

Share This Page