Zwanger worden of toch niet...?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Arian, Dec 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Hallo Meiden,

Mijn eerste berichtje hier!
    Na veel te hebben gelezen hier heb ik besloten om me ook aan te melden. Ik heb namelijk niemand verteld over onze kinderwens, dus hoop ik bij deze wat kwijt te kunnen..! ;)

Ik zal eerst even wat vertellen over mijzelf.
    Mijn naam is Arian, woon in Friesland, ben 24 jaar oud en ben nu ongeveer 3,5 jaar samenwonend!

Begin Oktober hebben we besloten om de pil te laten staan. Toen zijn we er ook gelijk voor gegaan.

Ook ben ik in deze tijd ten huwelijk gevraagd, dit zal volgend jaar begin Juni plaatsvinden.

Nu komt het "probleem". Eerst dacht ik dat geeft niet, we gaan gewoon lekker door met "klussen". Maar ondertussen ben ik ook opzoek gegaan naar een jurk.
    Deze jurk is gevonden en al betaald, moet nog wat vermaakt worden en kan volgend jaar weer komen te passen. Voor de gein, zei ik tegen de verkoopster, "Ik zal niet zwanger worden, anders pas ik er niet meer in!"..

Dus de kinderwens wat aan de kant geschoven en condooms gekocht, want ik heb altijd gezegd ik wil niet "dik" in de jurk..
    Toch kan ik niet nog een half jaar wachten, de wens is zóó sterk dat ik het niet een half jaar de kinderwens in de wachtkamer wil zetten..!

Ook hebben we nog niet met cd's gevrijd, maar zonder..

Nu denk ik er over na om er gewoon voor te gaan, en als het in de volgende keer wel raak is zal ik ongeveer 5 maanden zwanger zijn.. Dan pas ik niet meer in de jurk, de jurk is wel met lange veters aan de achterkant, maar toch... Hmmm :(

Jullie zullen misschien wel denken, waar maakt zij zich druk om, maar ik kan over zoiets heel erg in zitten...

Mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier ook meiden die in de planning hadden om te gaan trouwen en ook onverwacht zwanger raakten? Wat hebben jullie toen gedaan?

Bedankt voor het lezen, haha een heel verhaal! ;)

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hallo Arian,

Wij zijn al ruim 2 jaar bezig voor een kindje, in augustus ben ik ook ten huwlijk gevraagt, jurken gaan zoeken (nog niet gekocht, de WAUW nog niet gevonden) Nu was ik in september zwanger, is helaas een MK geworden, maar als het goed was gegaan was ik op mijn trouw datum uitgerekend. Voor ons geen probleem hadden we het gewoon verzet. Maar nu zijn we weer druk bezig voor een beebje. Dus ook zwanger (hopelijk) op onze trouwdag! 10 juni!

Wij vinden dat juist wel wat hebben. :D

Dus een antwoord op jou vraag, wij gaan ervoor om zwanger te zijn op onze trouwdag!

3. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Wat vreselijk die miskraam! Ik hoop voor jullie dat jullie zwanger mogen zijn op jullie trouwdag!

Maar weet je wat het is, ik heb al een jurk, en anders had ik nog even gewacht en misschien een "positie" jurk gekocht..

Misschien moet ik er ook niet zo over in zitten en denken, we zien het wel!

Haha waar kunnen we ons druk om maken.. ;)

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien kan je hem laten vermaken, maar het is toch nog niet zeker dat jullie zwanger trouwen? Misschien lukt het pas een maand of 2 van te voren... Dan kan je je jurk gewoon nog aan:D

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    als je er in onzekerheid over zit kan je overleggen evetueel met de verkoopster van de jurk of je hem anders mag inruilen voor een anders mits je zwanger bent.
    of dat ze anders hem terug nemen.
    ik zou niet me kinderwens ervoor stopzetten ik heb namelijk de ervaring dat het ook heeeeel lang kan duren voor je zwanger bent.

gr sabrina

6. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    Ik zit niet in jullie situatie maar ben ook iemand die eindeloos over iets kan piekeren. Ik hou me in zo'n geval altijd vast aan de uitspraak (tegeltjeswijsheid)"het is toch anders",:D.Waarmee bedoeld wordt dat je toch eindeloos over iets kunt piekeren maar uiteindelijk is het vaak anders dan je bedacht had! Succes met zwanger worden en een mooie trouwdag gewenst!:)

7. Kun je de bruiloft niet verschuiven? Wij zijn toen bleek dat ik in verwachting was binnen 6 weken getrouwd! Ik was dus 10 weken en niets te zien ;)

8. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik heb ook al gedacht om de trouwerij te verplaatsen naar eerder, maar we hebben alles al geregeld, en mijn as wil daar niet aan beginnen.. :)

Iris, ja is ook zo hoor, misschien maak ik me druk om niets! Dankjewel!

Sabrina, ja had ik ook al aan gedacht om gewoon even te informeren, maar nog niet gedaan.. Misschien toch maar eens even doen!

Ja Maantje, misschien lukt het ook nog wel niet hoor binnenkort, maar ik ben iemand die over zulke dingen heel erg kan inzitten haha, misschien verstandig om gewoon te denken "we zien wel!"

9. TJ82

TJ82 Bekend lid

Nov 27, 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Arian: ik zit in dezelfde situatie. Wij trouwen 1 april a.s. Heb m'n jurk vorig jaar al gekocht, omdat we eigenlijk afgelopen september zouden gaan trouwen en toen wilden we pas voor kinderen gaan als we getrouwd zouden zijn. Kinderwens was toch te groot, dus nu eerder gestopt met de pil. Mocht ik nu zwanger zijn, dan is het ook afwachten of m'n jurk nog past. Maar dat vind ik niet zo belangrijk, zwanger zijn is veel belangrijker! Er valt altijd wel iets te regelen met de jurk...
    Succes!

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Ja ik denk ook dat er wel wat valt te regelen, maar weet je wat het is.. Wij hebben geen geld om dan nog een andere jurk te kopen, dus ik zal het met deze moeten doen, hoe dan ook..

Ook ben ik wel wat bang voor evt complicaties, stel je voor ik ben dan 2 maanden zwanger en krijg de dag ervoor een mk, of tijdens de dag zelf, of ik ben de gehele dag misselijk, of ik ben al wat langer zwanger en krijg andere complicaties waardoor ik rust moet houden.. :(

Snap je wat ik bedoel...? Het is zo tegenstrijdig, ik wil heel graag trouwen, en we willen heel graag een kindje, maar ik zou niet nog een half jaar kunnen wachten.. het is wat...

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Arian@ Gefeliciteerd met je aangenomen huwlijk!

Meis ik zal er gewoon voor gaan je weet maar nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent.
    Ik kan alleen nog maar zeggen een mooier huwelijks kado dan een wondertje kan toch niet.

Succes met zwanger worden!

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hmm...lastig probleem....maar ik zou je kinderwens niet uitstellen!! Zoals je in mijn banner ziet, ben ik al bijna een jaar bezig en ik hoop dat het voor jou sneller zal gaan, maar je zult er later misschien nog spijt van krijgen dat je ''gewacht hebt''........nou ja, zo denk ik erover, maar dat is ook wel gebaseerd op hoe ik er nu in sta!

13. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Nana, ja zo denk ik er ook wel over hoor, stel je voor dat het niet lukt, en dat we er spijt van gaan krijgen.. Ik denk ook dat we er gewoon maar voor zullen gaan, en we maar gewoon moeten afwachten hoe het gaat!

Marnat, Als ik het goed gezien heb zijn jullie al 12 jaar bezig? Ik hoop voor jullie dat jullie snel een lief klein mensje in jullie armen en hart kunnen sluiten!

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Arian@ Dankje meis. het had nu zo kunnen ./ moeten zijn maar helaas een mk gehad.

Zo zie je maar meis dat het niet altijd meteen lukt!!
    Ga er voor zou ik zeggen !!

Een wondertje waait niet even aan.

15. Tess2010

Tess2010 Actief lid

Oct 8, 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Arian, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
    Ik zou er ook gewoon voor gaan. Maar ik snap je wel. Heb vorige ronde er ook over getwijfeld of we er die maand voor zouden gaan omdat ik dan uitgerekend zou zijn in de vakantie zodat er veel op vakantie zijn en dus niet op kraamvisite kunnen komen, en dat het kindje altijd in de vakantie jarig zal zijn. Ja ja waar maakt een mens zich druk om. We zijn er toch maar voor gegaan want was ook bang dat ik spijt zou krijgen. Ben niet zwanger geworden die maand...

Die jurk kan vast wel wat vermaakt worden mocht je dan wel zwanger zijn! Zwanger worden en blijven is een van de mooiste cadeau's!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik zou jouw kinderwens ook niet laten afhangen van je jurk. Ik ga ervan uit dat je hem al wel gekocht hebt, maar dat er nog niets aan versteld is, toch? Dan zou ik gewoon eens met die winkel overleggen of je hem niet alsnog kunt omruilen. Zeker als er nog niets aan geknipt is, moet dat toch bespreekbaar zijn, lijkt me.
    Ik ben met 5 maanden zwangerschap getrouwd, maar was al zwanger toen ik de jurk uit ging zoeken. Ik heb toen een jurk genomen die 2 maten te groot was, die ze dan uiteindelijk op maat hebben gemaakt. Je zou ook nog even naar je jurk kunnen laten kijken in de winkel, want soms zit er nog voldoende ruimte om hem nog uit te leggen. Het is wonderbaarlijk wat die naaisters in die winkel kunnen toveren met die jurken. Succes ermee!

17. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik had mijn jurk ook al gepast en betaald.
    Toen de pil eruit gegooid, want ach dat ging wel maanden duren.
    Ik was meteen zwanger, en gelijk gemeld bij de winkel.
    Ik was 3 maanden toen we trouwde, en de jurk is gewoon vermaakt.
    Je betaald een smak geld, dus vermaken met die hap.

18. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Oke nog maar even overnieuw dan, kortere versie..

Jullie hebben denk ik wel gelijk, een jurk kan denk ik altijd vermaakt worden. Mijn jurk zit aan de achterkant vast met lange veters, waar ik dan in wordt "gesnoerd".. ;)

Tja idd, waar kan je je druk om maken, haha ;)

Share This Page