Tussentijdse bloedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Gerbera, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Beste verloskundige(n),

Ik ben sinds juli 2010 van de nuvaring af. Vanaf november 2010 proberen wij zwanger te worden. Mijn laatste cyclussen waren als volgt: 29-41-35-35-35.

Ik heb in december veel zwangerschapskwaaltjes gehad, maar testte in een vroeg stadium negatief, daarna had ik geen test meer afgenomen. Ik werd ongesteld, maar de klachten bleven. De huisarts dacht toen aan een vmk, maar weet dit niet zeker, kan dit niet bewijzen. Uit een bloedtest kwam in ieder geval dat ik verder gezond was. De klachten verdwenen na twee weken.

Nu heb ik de afgelopen twee maanden ineens tussentijds gebloed. Veel bloed en ook ineens, een of twee dagen en dan stopte het weer. Doordat dit rond dag 14 van de cyclus was, dacht de huisarts aan ovulatiebloeding. Ik moest van hem mijn cyclus in de gaten gaan houden, maar het zou wel niks ergs zijn. Hij heeft ook kort inwendig onderzocht en voelde niks raars. Hij stuurt me voorlopig niet door.

Maar nu ben ik sinds drie dagen weer aan het bloeden. Het is 6 dagen voordat ik normaal ongesteld zou worden. Het is helderrood bloed. Met soms een klein beetje bruin. Het stopt en begint weer, gaat dus met vlagen. Het is minder dan een normale menstruatie, maar ook weer niet heel weinig. Ik heb ook geen buikpijn. Dat heb ik normaal wel. Verder had ik het idee dat ik wel eens zwanger kon zijn. De meest logische verklaring is denk ik dat ik gewoon te vroeg ongesteld ben? Ik weet echt niet wat ik er van moet denken, ook omdat het bloed helder is en met vlagen. Ik temperatuur overigens ook maar daar zie ik niet veel aan.

Misschien hebben jullie een tip voor mij? Alvast dank.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je cyclus is inderdaad een beetje aan het rommelen.....Je bent al goed bezig; je temperatuurt je bent al bij de huisarts geweest....meer kan je nu even niet doen. Je zou nog een test kunnen doen als dit bloedverlies niet door zet als een normale menstrautie.

Imke

Share This Page