Ik hoop heel erg dat ik niet de enige ben die dit heeft en dat er ervaren mensen zijn die mij meer kunnen vertellen. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Mijn menstruatie wordt sindsdien niet meer normaal. Ik ben om de 22-27 ongesteld, maar voor die tijd verlies ik zo'n 5 à 6 dagen oud bloed. Ik ben dan dus in totaal zo'n 10 dagen bezig met ongesteld zijn. Ik moet eind januari naar het ziekenhuis en ben zo ontzettend bang. Bang dat er iets ergs is en aan de andere kant dat ze niets vinden en ik er dus niet aan geholpen kan worden..... Ik ben daarom heel benieuwd of er vrouwen zijn die deze klacht ook hebben of hebben gehad en die weten wat dit kan zijn. En zijn er ook vrouwen die dit hebben gehad en toch zwanger zijn geraakt??? Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen...
Hoi Wuppie, Het kan een vleesboom of iets dergelijks zijn, maar dat komt niet zo vaak voor bij jonge vrouwen. Of iets bij je baarmoederhals. In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken. Als het iets is kan de gynaecoloog je goed helpen. Heb je het altijd tussentijds, of misschien na het klussen? Ik heb het zelf ook een tijd gehad, toen ik nog gewoon de pil slikte. Bij mij kwam het doordat de pil ineens te licht werd. Maar dat is bij jou duidelijk niet het geval. Sterkte meis!
@Wuppie86 : Ook ik heb tussentijdse bloedingen gehad zowel tijdens het slikken van de pil als met het stoppen van de pil. deze cyclus heb ik het een aantal dagen gehad ( niet zo heel erg, had geen tampons of iets nodig, en dit rond dag 24, 25 ) maar het is wel heel erg vervelend. Ik weet ook niet wat het is maar ik ga het wel bespreekbaar maken in het ziekenhuis. Je leest veel verhalen hierover wat het kan zijn maar ik wacht gewoon af wat het ziekenhuis zegt.. Ik denk ook dat jij dit het beste kunt doen.
@decca1980: ik ben 25 dus dat is jong toch?? Ik heb het niet na gemeenschap. Laatst had ik het wel op de 16e dag bloedverlies en toen 2 dagen niks en toen weer wel tot mijn ongesteldheid doorzette. Ik had tijdens pilgebruik ook altijd doorbraak bloedingen. Toen ben ik ook onderzocht en daar kwam niets uit. 10 soorten pillen verder heb ik toen dus besloten om te stoppen met anti conceptie. Toen werd het echt een drama. Ik was maar zo 6 à 7 weken aan het vloeien! Sinds een jaar zit er gelukkig wel regelmaat in. Maar helaas nog steeds die tussentijdse bloedingen dus.. Ik hoop maar dat het meevalt....
@ikke175: dus jij gaat je ook laten onderzoeken? Heb jij ook buikkrampen als je tussentijds bloed verliest?? Ik heb dat wel. Soort lichte menstruatie krampen. Alsof mijn lijf heel veel moeite moet doen om dat kleine beetje bloed eruit te krijgen.... Wanneer ga je naar het ziekenhuis?
@ wuppie86 : Bij mij is het zo dat ik helemaal niks merk van die tussentijdse bloedingen. Met afvegen heb ik dan een heel klein beetje bloed of ik merk het als ik naar de wc moet. Het is zo weinig dat het eigenlijk niks is...al heb ik er soms wel 2 a 3 dagen last van. Ik ga niet naar naar het ziekenhuis vanwege de tussentijdse bloedingen. Ik ga naar het ziekenhuis vanwege mijn cyclus. Deze is erg onregelmatig. Ook het zaad van mijn vriend is getest en deze is niet zo als het hoort te zijn. Maar als we het over mijn cyclussen hebben geef ik wel aan dat ik ook wel eens tussen mijn cyclussen door bloed verlies. Het lijkt een beetje op oud bloed, net alsof er tijdens mijn ongesteldheid niet alles uit is gegaan. Zou goed kunnen aangezien ik maar 2 tot 3 dagen ongesteld ben..Ik lees dat je je weleens hebt laten onderzoeken maar dat er niks uitkomt. Ik zou me ook niet zoveel zorgen maken. Maar voor je gevoel kun je het wel nog aangeven aan de huisarts of gyn. Zijn jullie trouwens ook bezig voor een kindje? @ Decca1980 : Het komt weleens bij jonge mensen voor. Ik ken een meid die net begin 20 was die al eens een vleesboom heeft weg laten halen. Maar je hebt gelijk dat het niet zo heel veel voorkomt.
Hoi Wuppie, Het is goed dat je ermee naar een ziekenhuis gaat, dan kunnen ze je even goed onderzoeken. Maar ook grote kans dat ze niets bijzonders vinden hoor. Dat was bij mij namelijk zo. Ik heb ook veel bloedingen, na m'n ongi, begint het 2-3 dagen later weer, maar dan minder heftig, en gaat door tot vlak na de eisprong. Al met al ook wel ruim 2 weken zoet mee dus. Misschien moeten ze je schildklier ook ff checken, dat kwam er bij mij wel uit, maar na de medicatie, is er bij mij nog niets aan veranderd. Ze komen er bij mij ook niet goed uit wat het is, maar zeggen aan de andere kan ook niet dat het b.v. een zwangerschap in de weg zou staan. Als je cyclus regelmatig is, is dat op zich wel positief namelijk. Geen enge dingen denken hoor, zo'n onderzoek is misschien niet heel fijn, maar de geruststelling erna wel .
Hoi dames, Ik hadook last van tussentijdse bloedingen, tijdens mijn pilgebruik. De gyneacoloog stelde voor om een andere pil te proberen. 2 Jaar en een aantal verschillende pillen verder bleek dat mijn baarmoedermond snel bloed. Bij een uitstrijkje zit er ook altijd bloed aan het wattenstaafje. Ze hebben daarom mijn baarmoedermond bevroren, zodat er nieuw weefsel groeit wat minder kwetsbaar is. Na een tijdje kwam het terug, dus is de behandeling herhaald. Nu heb ik er al 3 jaar geen last meer van. Ik ben trouwens 25 jaar. Groetjes
Ikke175: wij hebben inderdaad een kinderwens. Sinds mei 2011. Omdat wij nu kinderwens hebben wordt ik daarom ook opnieuw onderzocht maar nu met een ander soort scan ofzo? Ze kunnen in ieder geval meer zien dan de vorige keer. Pien15: ik heb een schildklieraandoening. Ik heb multinodulair struma. Hierom moet ik ieder half jaar al prikken. En het is al heel lang stabiel. Heb jij ook al kinderen dan?? Wel fijn dat jij dus al weet dat het niets in de weg hoeft te staan. Justmo86: hoe oud was je toen je het kreeg? Ik moet zelf morgen voor een uitstrijkje naar de ha. Omdat hij niets uit wil sluiten. Ik vond het een beetje onzin dat dit "ook" moest, dus goed te lezen dat het ook daar vandaan zou kunnen komen. Ik ben benieuwd. Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Wuppie: nee ik heb nog geen kinderen, maar als ik het geloven moet, is dat allemaal wel mogelijk, ondanks de bloedingen, ondanks de schildklier. De schildklier is bij mij nog maar 2-3 maandjes op orde, dus wie weet hoe snel het straks alsnog gaat . Hoop voor je dat je snel geholpen wordt en dat de kinderwens eindelijk in vervulling mag gaan!
Pien15: maar dit is ronde 3 bij jou?? Want er staan al weet ik veel hoeveel cyclussen onder je naam??? Dat hield je al langer bij??? Ik hoop idd ook dat ze wat kunnen vinden bij mij. En het op kunnen lossen. Ik hoop ook voor jou dat het snel raak mag zijn. We gaan voor een roze 2012!!
@Wuppie: Ik geloof dat ik rond de 20 was.. Ze deden een uitstrijkje om o.a. te kijken of ik Chlamydia had en daarom tussentijds bloedverlies. Dit was niet het geval. Verder ook daarna nog uitstrijkjes gehad, voordat ze de baarmoedermond hebben bevroren.
Dankje voor je reactie. Ik moest vandaag heen en dat was nog een heel gedoe. Hij kon in eerste instantie mijn bm-mond niet vinden. Na lang priegelen kon hij het uitstrijkje doen. Het begon gelijk te bloeden en het heeft ook even door gebloed. Ik had nl oud bloed in mijn inlegkruisje en het zag er net zo uit als mijn tussentijdse bloedingen. Ik ga dit dus wel aangeven bij de gyn. Wie weet is dat alles en kunnen ze het bevriezen.