Beste verloskundige, Graag zou ik twee vragen willen stellen: 1. Wat is de beste periode voor een termijnecho? De termijnecho staat nu gepland als ik 12w5d zwanger ben. Is dit niet wat laat? 2. Hoe zit het nu met ijs? Is er bepaald ijs wat je beter niet kunt eten tijdens je zwangerschap? Mag je al het ijs eten uit de supermarkt (zoals magnum, ben&Jerry e.d.)? Kun je er vanuit gaan dat het ijs uit de supermarkt geen rauwe producten bevat? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! Groet, Weegschaal
Hoi Weegschaal, 12+5 weken kan wel hoor. Het is vaak iets mooier te zien bij 11-12 weken. Maar ook bij 12+5 is het vaak mooi te zien en goed te meten. Groetjes Brigitte
Goedenavond, volgens mij kan je al het ijs eten, wat in de supermarkt verkocht wordt. Pas inderdaad wel op bij ijskraampjes (vooral in het buitenland), want daar kan wel gebruik gemaakt zijn van rauwe producten. Maar dit kan je natuurlijk altijd vragen. Geniet lekker hoor van het ijs uit de supermarkt! Groetjes Monique