Goedenavond verloskundigen , Ik ben momenteel 19,2 weken zwanger en heb iets waar ik niet gelijk de spoed lijk voor wil bellen van mijn eigen verloskundige, Ik verlies regelmatig afscheiding maar vandaag verloor ik ineens een grote hoeveelheid water crème achtige afscheiding , ben toen naar het toilet gegaan te plassen en geprobeerd te defeceren want heb wat last van obstipatie , toen ik afveegde had ik ineens enorm veel dik eiwit achtig rekbaar slijm op mijn toiletpapier zeker wel 10 cm en behoorlijk dik , ik heb niet meer druk dan anders uitgeoefend tijdens toiletgang.. Ik maak me nu behoorlijk zorgen om bovenstaande , er gaat van alles door mijn hoofd ben bang dat ik misschien wel vruchtwater ben veloren of een deel van de slijm prop ? Of maak ik mij onnodig zorgen ? Normaal verlies ik kleine hoeveel heden water crème achtig afscheiding en af en toe iets slijm .. Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag ...
Hoi Ano1, je kunt in de zwangerschap onder invloed van hormonen ook de ene keer meer slijm aan maken dan de andere keer. Je kunt dat ineens verliezen en dan heb je wat jij had. Zolang het water niet uit je vagina loopt zijn je vliezen niet gebroken. Dat zou bij deze termijn wel te zien zijn. Zolang je geen buikpijn hebt of bloedverlies zou ik het gewoon even aankijken en me er niet te druk om maken. Groetjes Brigitte