Tussentijdse bloedingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lief88, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Lief88, 21 jan 2015
    Laatst bewerkt: 21 jan 2015
    Hallo allemaal,

Ik had me voorgenomen om niet te erg bezig te zijn met onze kinderwens en gewoon te kijken hoe het zou lopen. Maar.. dat is toch moeilijker dan gedacht. Ik betrap mezelf er op dat ik regelmatig het internet afzoek naar antwoorden op mijn vragen en gevoelens.

Ik ben sinds begin november gestopt met de pil, omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Aangezien ik al vanaf mijn 15e (ik ben nu 26) aan de pil ben, verwachtte ik dat het toch wel even zou kunnen duren. Destijds ben ik aan de pil gegaan, omdat ik heel onregelmatig ongesteld was en ik iedere keer super veel pijn had (tot braken aan toe). Ook was ik heel onregelmatig (en lang) ongesteld.

Ik ben in ronde 1 na 48 dagen ongesteld geworden. Ik vond het heel spannend, want ik had allemaal klachten die op zwangerschap konden wijzen, maar.. het is gewoon ontpillen!! Jeetje wat kan dat op elkaar lijken zeg. Gelukkig maar 4 dagen echt ongesteld geweest. Wel veel tussentijdse bloedingen gehad.

Nu, in ronde 2, zit ik inmiddels op dag 25 van mijn cyclus en weer heb ik al die gekke klachten. Ik verwacht nu niets, maar wacht rustig af.

Hebben jullie ervaring met tussentijdse bloedingen? In de tweede week van mijn cyclus beginnen er bloedingen. Soms 1 dag wel, 2 niet, dan weer 2 dagen wel bloed. Soms helderrood en soms donkerbruin.
    Ik vermoedde dat het mijn ovulatie was, maar dat kan eigenlijk niet aangezien mijn cyclus juist langer duurt (ongeveer 6 weken) en dan kan je niet al na 1 week je eisprong hebben lijkt mij??

Hoe is dit bij jullie? Ik ben erg benieuwd.

Groetjes van Lief88

2. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Hoi lief88
    ik herken mezelf heel erg in jou verhaal.
    ik ben er zelf ook heel erg mee bezig en kan het niet uit me hoofd zetten met elke klacht denk ik dat het een symptoom is van zwanger zijn.
    ik heb vorig jaar een miskraam gehad in april met 8 weken. Een leeg vruchtzakje.
    en heb het proberen los te laten maar als je dan in je omgeving hoort dat andere meiden kennisen fam etc zwanger ga je er toch meer (onbewust) mee bezig houden ik heb de laatste 3 maanden een lange cyclus van ongvr 35 dagen en heb wel 150 testen gedaan. Nu was me laatste echte cyclus in de laatste week van dec en heb ik 7dagen erna (avond ervoor geklust ik weet niet of het ermee temaken heeft gehad) bloedingen gehad. Dat was van 2jan tot 7jan telkens bij toiletbezoek. Hoefte niks in te doen. Dus balen en dacht nu mis ik mijn eisprong.
    Maar ik wacht het nu af. Af en toe wat symptomen maar officieel moet ik in me cycyclusapp vrijdag ongslt worden en dat was als ik me tussentijdse bloedingen niet had vandaag. Dus me app heeft het 2 dagen opgeschoven. Ik ben benieuwd..

3. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bericht zeyy87!
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zichzelf een beetje gek kan maken.. ;). Wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad. Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Ik snap dat je nu extra gefocust bent op een zwangerschap. Bij mij zijn er ook al veel vriendinnen zwanger of hebben al kids. Het kriebelt zo erg!
    Ik had een week later dan jij m'n bloedingen. Dus we lopen een beetje gelijk op. Echter hoop ik niet dat m'n cyclus weer 6 weken duurt. Is zo lang wachten op uitsluitsel.
    Ik heb nu sinds een dag of 5 geen bloedingen meer, maar wel een drukkend gevoel in m'n onderbuik. Dan denk ik gelijk van alles. Moet zondag ongesteld worden (mits m'n cyclus 28 dagen is). Ben benieuwd!
    Ik wens jou heel veel succes en we houden mekaar op de hoogte 😀👍

Groetjes

4. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Hoii lieff88
    ik hoop voor je op goed nieuws !!
    Hopelijk is het iets van innesteling geweest bij je.
    ik voel zelf ook helaas de gekste dingen op het moment: rommelige buik, af en toe menstruatie krampen geen zere borsten helaas wel opgeblazen gevoel kortademig (komt me van me ms wel bekend voor) maar ach het zal wel weer niet zo zijn ik wil ook niet testen vrijdag omdat ik me menstruatie toch wel weer langer zal duren. Komt trouwens ook door onbewuste stress dat het lamger duurt door het opgang komt. Omdat je er teveel mee bezig ben :( weet nu niet waneer ik moet testen wacht het ook gewoon af. We houden elkaar indd op de hoogte ben benieuwd!!

5. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag Lief 88

Hier ook ongeveer hetzelfde verhaal als bij jou.
    Ik ben halverwege november gestopt met de pil (die nam ik sinds ik 15 was, ben nu 28) en ook 48 dagen moeten wachten tot ik de eerste keer ongesteld werd. Geen tussentijdse bloedingen gehad in de eerste cyclus, geen klachten, gewoon niets. Deze keer wel last van tussentijdse bloedingen, anders helemaal geen klachten. Ik dacht ook dat het een ovulatiebloeding was. Maar zit met de vraag of het nu wel kan? Ik veronderstel dat onze cyclus deze keer wat korter wordt. Hoop ik toch. Heb helemaal geen zicht op wat mijn lichaam doet. :( Wat denk jij?

Veel succes!

6. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je klachten zeyy87. Ik ervaar hetzelfde. Ik heb me voorgenomen om niet te testen en gewoon te wachten tot ik ongesteld word. Mocht dit lang uitblijven en ik nog steeds opvallende 'klachten' hebben. Dan ga ik testen (hoop dat dit voornemen me lukt). Ben tenslotte net van de pil af dus eigenlijk is er weinig kans..

Ely, bedankt voor je berichtje. Jeetje dat is erg toevallig. Ook in november gestopt en je eerste cyclus, net als ik, 48 dagen!
    Ik heb heel veel gelezen over ovulatiebloedingen en innestelingsbloedingen.
    Ik vind het zelf erg raar dat ik al in de tweede week bloedverlies had, dat kan geen ovulatie zijn.
    Ik hou een app bij en als ik die bekijk zie ik wel dat ik 14 dagen voordat ik (na die 48 dagen) ongesteld werd, licht bloedverlies heb gehad. Mogelijk was dat m'n eisprong. Maar dat was erg lastig te peilen, omdat ik toen ook al eerder had gebloed.

Het zou zomaar kunnen dat het bloeden bij de eisprong hoort. Wie weet hebben we net goed op tijd geklust.. haha.. we zien 't wel.
    Wil jij me ook op de hoogte houden of je wel of niet ongesteld wordt? Vind het voor jullie ook spannend!!

Groetjess

7. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    #7 orchidee87, 22 jan 2015
    Laatst bewerkt: 22 jan 2015
    Spannend allemaal!
    Ik moet morgen me menstruatie krijgen als het klopt. Maar wacht tot na het weekend met testen, vind het zo eng allemaal voor de meeste klinkt het misschien gek en denken ze doe nou maar gwn een test maar als je 10maanden na je mk elke maand negatief test, is het moeilijk. elke keer is het schijnzwanger. Nou ik hoop lieff88 dat we beide na het weekend goed nieuws hebben!
    Ik heb net wel enorme steken gehad in me zij (eierstok?)😕 menstruatie gevoel. Voel je ook al wat symptonen?

8. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Hoi lief88
    ik heb gister getest kon niet wachten en helaas geen enkel 2e steep 😣 dus wacht maar me menstruatie af. Hoe is het met jou?

9. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey zeyy87,

Wat jammer dat je geen tweede streep zag :(.
    Altijd spannend hè zo'n test. En ook altijd weer balen als je geen tweede streep ziet!

Als mijn cyclus netjes zou zijn, zou ik vandaag moeten menstrueren. Aangezien mijn vorige cyclus 2,5 week langer duurde ga ik er vanuit dat het nu ook nog wat langer duurt. Heb iig nog geen rommelende buik en vorige cyclus voelde ik m'n menstruatie echt aan komen.
    Toch heb ik het idee dat het deze maand niet 'raak' is. Puur onderbuik gevoel. Maarja dan op naar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Wie weet krijg je nog positief nieuws, ik duim voor je!

10. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Ohh spannendd!!
    Ik hoop het voor je. Ben benieuwd. Ik had allemaal symptonen totdat ik de test deed en negatief was. Nu is alles echt verdwenen. Je lichaam kan je zo in de maling nemen 😔 nou maar wachten tot me menstruatie doorzet het zal wel weer een week duren tot het op gang komt. het is steeds heel weinig.
    je kan beter het gevoel hebben dat het niet raak is en dat je (ikhoopheel erg voor je) toch zwanger bent dan dat je alle symptonen hebt en 99% zeker ben vam dat je zwanger ben en dat niet zo is.
    ik duim voor je lief88 hoop dat ik goed nieuws van je krijg😊

11. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel zeyy87, lief van je! Ik heb sinds vanmorgen een erg gevoelige eierstok (rechts). Denk zelf m'n ovulatie (zal dan weer een lange cyclus worden), maar weet het niet zeker. Geen bloedverlies gehad. Gister wel geklust, vandaag kon het niet want m'n vriend is weg. Dat is wel balen. Maar hopelijk is het m'n eisprong en doen de zaadjes van gister z'n werk :). Hoe is t met jou? Nog meer tests gedaan?

12. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Hoi lief88
    oh ik hoop het voor je!!
    Maar dan zal je wel een late eisprong hebben gehad omdat je het eigenlijk moest worden maar je menstruatie uitblijft. Bij mij is dat ook elke keer geweest maar doordat ik er teveel aan dacht en daar dus stress van heb gehad zonder in de gate te hebben is me menstruatie telkens uitgebleven.
    Heb je al eens ovulatie testen gebruikt? Ik hoop namelijk niet dat je hetzelfde als mij hebt. Mijn testen waren al heel vroeg met streepje 3e of 4e dag na normale menstruatie. Dus zal ik wel een eisprong rond een week na me menstruatie moeten hebben.. maar ik ga het deze maand weer gebruiken dan heb ik meer duidelijkheid en proberen er niet aan te denken. Mijn menstruatie is gister begonnen.. maar ik ben wel blij dat het niet lang heeft geduurd dan maak ik me zelf namelijk helemaal gek haha.. lastig allemaal ik was al aan het opzoeken hoe je het zwanger willen worden uit je hoofd kan zetten.. want je hoort vaak dat het komt als je er niet mee bezig bent.. we will see 😊 en wie weet waren die steken wel je innesteling!! 😃 we wachten het spannend af voor mij iedergeval een nieuwe ronde en zal proberen om er niet mee bezig te zijn. Weet je wat zo grappig was ik voelde op gegeven moment alles en dacht dit is het 100% zo voelde ik me toen ook 1ste keer zwangerschap, en deed me test negatief verbaasd en ineens was echt alles weg..
    Het wachten duurt zo lang he pff

13. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zeyy87,
    Altijd weer balen als je dan ongesteld wordt. Maar wat je zegt: nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zal iig voor je duimen!!
    Ja, het kan je helemaal gek maken hè! Met niets anders meer bezig zijn. Ik merk het vooral op m'n vrije dagen dat ik er meer mee bezig ben. Als ik aan het werk ben gaat t wel goed.
    Ik heb nog steeds last van m'n rechter eierstok (doet soms echt pijn). Vandaag toch maar even geklust, wie weet ;).
    Mogelijk is dit wel een voorteken van ongesteld worden, maar toch voelt dat 'normaal' anders. Ik wacht het nog 2 weken af.
    Als ik eind van de week m'n eierstok nog voel, bel ik de huisarts. Ik lees ook dingen als een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarin het eitje vastkleeft aan je eierstok. (ik ben al aan het doem-denken merk ik).
    Ik heb idd ovulatietesten in huis en ook een thermometer. Ik wil daar volgende ronde mee beginnen.
    Bijzonder dat jij na 1 week alweer je ovulatie had volgens de testen. Apart hè hoe een lichaam werkt. Frustrerend, maar ook mooi.
    Succes en je hoort het als ik ongesteld word.

14. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames.
    Hier ook nog steeds aan het wachten.
    Vreselijk hé, als je niet weet hoe lang je cyclus deze keer zal duren... Zo duurt het wachten dubbel zo lang.
    Ik heb ook regelmatig last van 'pijntjes'. Dan begin je inderdaad te doem-denken.

15. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ely,

Ja, het wachten duurt inderdaad lang als je geen idee hebt hoe lang je cyclus duurt.. pff..
    Voel jij je eisprong? En welke 'pijntjes' heb jij nu?
    De druk in mijn eierstok is weg aan het gaan. Ik ben benieuwd of het m'n eisprong was en ik dan over 2 weken ongesteld wordt. De tijd zal 't vertellen.

16. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel, ik heb veel last van buikkrampen, pijn in mijn rug en ben nogal rap emotioneel. Dat heb ik anders niet. Ik wijt het wel nog aan het ‚ontpillen'. Ik verwacht eigenlijk helemaal niet dat ik rap zwanger ga zijn. Mij kennende, ik denk dat ik eerst 10 positieve testen zal moeten zien. :D

Daar komt nog eens bij dat ik recent langs de gynaecoloog moest voor een controle uitstrijkje. Hebben ze toch wel afwijkende cellen gevonden + hpv-virus CIN I… :$
    Met die uitslag mocht ik gewoon proberen zwanger worden, maar de gyn wou toch wat weefsel afnemen voor extra controle. Uitslag hpv-virus, cin II. Schrikken natuurlijk hé! Het was erger dan eerst gedacht. We zijn direct met behandeling begonnen. Dus nu ‚mentaal’ natuurlijk nog meer pijntjes… Dan denk ik met ieder steekje of krampje ‚Ohnee! Hopelijk gaat alles goed!’...

17. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ely, wat ontzettend naar dat je die uitslag hebt gekregen. Dat maakt het allemaal nog ff spannender!
    Ik hoop voor jou dat je snel zwanger mag raken en dat ook alles goed gaat. Word jij een 'medische' patiënt vanwege je hpv-virus (gaan ze je goed in de gaten houden) of is dat niet nodig?

Gister tijdens een vergadering op m'n werk schoot ik door een grap van m'n collega in de slappe lach. Ik kwam er niet meer uit.. bleef maar door lachen, tranen met tuiten.
    Toen dacht ik wel ff: dit is toch niet normaal, zou het..?? Haha
    En soms nog steeds wat buikkramp. Misschien zit toch m'n ongesteldheid er aan te komen. Ben zo benieuwd. Wil ook nog niet gaan testen. Dat ga ik denk doen als ik nu langer dan die 48 dagen niet ongesteld ben geworden. Ik zit nu op dag 34 van m'n cyclus.

Jij ook zoiets toch?

18. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ik hoop het zo voor jou dat het prijs is Lief88!

Ik heb er geen idee van hoe het zou lopen moest ik zwanger zijn. Was nogal geschrokken van de uitslag en heb mij er op die moment verder geen vragen bij gesteld. :( Je kent da wel hé, die vragen komen pas achteraf.
    Ik zit nu nog maar op dag 26 van m'n cyclus. Ik mag er niet aan denken dat die terug zo lang zou duren. En ik weet best dat het nog slechter kan..

Hou me op de hoogte! ;)

19. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf rare buikkrampen houden. Toch maar een test gedaan. Negatief. Geen tweede streep te bekennen. Helaas. Nu m'n ongesteldheid maar afwachten, hopelijk komt het snel.
    Als vorige week (die pijn in m'n eierstokken) m'n ovulatie is geweest, dan zou het nu kunnen kloppen dat ik negatief test, toch? Dan zou net deze week de innesteling moeten zijn, maar ik ga er vanuit dat we voor ronde 3 moeten gaan.
    Ga denk toch maar de ovulatietesten gebruiken aankomende maand!

Ely.. ik snap dat je pas later vragen hebt als je slecht nieuws krijgt. Dat is idd vaak zo!

Nou duim voor je!

20. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al ongesteld geworden Lief88?
    Ik wacht ook nog steeds.

Deel Deze Pagina