Tussentijdse bloedingen

Discussion in 'De lounge' started by Sunkiss, Aug 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    Hoi allemaal,

Even getwijfeld om dit topic te openen, maar ik doe het toch maar. Ik weet niet of ik in het goede subforum zit, maar ik vond dit wel een onderwerp dat nergens anders thuishoort :).

Ik ben een jaar en een maand geleden voor het eerst moeder geworden en sinds ongeveer vijf/zes maanden weer regelmatig ongesteld. Zit soms een dagje in, maar het is niet meer onregelmatig zoals in het begin toen er geen peil op te trekken was. Wel ben ik langer en ook flink zwaarder ongesteld dan voor mijn zwangerschap.

Nu heb ik gemerkt sinds ongeveer twee maanden dat ik soms tussentijds bloedverlies heb. Dit is heel erg donker van kleur en ik "voel" meestal ook dat het gaat komen. Krijg dan een beetje een zwaar gevoel in mijn onderbuik/vagina en als ik dan niet gauw naar de wc ga dan zit het alweer in mijn ondergoed. Het is niet heel erg veel, maar wel vervelend. Ook is me opgevallen dat ik bloedverlies/bruine afscheiding heb kort nadat we gevreeën hebben (en nee dat was geen heftige vrijpartij haha).

Naar aanleiding van dat laatste ben ik eens gaan googlen (nooit doen eigenlijk) en las ik van alles over uitstrijkjes laten maken omdat contactbloedingen kunnen wijzen op een voorstadium van baarmoederhalskanker etc. Ook veel over andere oorzaken gelezen. Het toen maar weer van me af gezet want tussentijdse bloedingen kunnen ook heel normaal zijn en er hoeft niet per se iets (ernstigs) aan ten grondslag te liggen natuurlijk. Tot ik net weer een vervelend gevoel had, naar de wc liep en dus zag dat mijn ondergoed weer vies was. Mijn laatste menstruatie was ongeveer zeven dagen geleden helemaal afgelopen en in de tussentijd heb ik niet gebloed. Het lijkt me dan ook niet dat dit nog een restje is, zoals bijvoorbeeld wel eens op de laatste dag van je menstruatie.

Naast dat ik het vervelend en vies vind, begin ik me nu dan toch een beetje zorgen te maken. Ik merk in ieder geval dat ik in mijn hoofd allerlei stomme dingen aan het halen ben en daardoor erger ik me aan mezelf. Mijn vriend wilde vorige maand al dat ik de huisarts belde, maar ik vond het eigenlijk onnodig.

Wat ik met dit topic wil? Eigenlijk gewoon vragen of iemand hier misschien ook ervaring mee heeft. Voornamelijk omdat ik dit vóórdat ik moeder werd, nooit heb gehad, heb ik aan de ene kant zoiets van dat het misschien gewoon komt doordat ik het proces van zwanger zijn etc. heb meegemaakt en je lijf daarna gewoon verandert. Ik twijfel dan ook of het wel nodig is om de dokter hierover te bellen. Ik ben overigens niet aan de pil, spiraal of wat dan ook. Wij vrijen gewoon met condoom.

Ik zal de dokter uiteindelijk wel bellen volgende week, al is het maar omdat mijn vriend dat graag wil. Maar dan nog zou ik het fijn vinden om te horen of iemand van jullie dit misschien bekend voor komt.

Bedankt voor het lezen!

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Hier zijn al meerdere topics over geweest. Van dames die hetzelfde gehad hebben. Samenvatting; ga naar je huisarts en laat een uitstrijkje maken. Meestal is het niks. Maar soms is het wel wat. En dan kan je daar maar beter zo snel mogelijk mee zijn.

3. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Dit. Gewoon altijd laten checken.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    Ik heb al grotere kinderen. Mijn jongste is 6 en ik heb dat soms ook de laatste maanden. Soms tussen twee menstruaties in. Nu pas weer drie dagen na de laatste periode zomaar een dag. Het is bij mij rozig.
    Ik ben twee maanden geleden ook voor de zekerheid naar de dokter geweest voor een uitstrijkje. Daar kwam niets uit dus wat het dan wel is geen idee maar niks engs dus. Nu boeit het me verder ook niet meer zo. Het is alleen wat vervelend. Maar voor je eigen gemoedsrust gewoon gaan.

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    Yep. Altijd laten checken.
    Hier bleken de uitstrijkjes gelukkig goed, maar wel helemaal gecheckt door gyn.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Altijd na laten kijken!!
    Echt doen.
    Kan vanalles zijn en alleen een uitstrijkje/onderzoek geeft duidelijkheid.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zeker laten nakijken. Ik had het ook en mijn uitstrijkjes waren niet goed. Uiteindelijk heb ik een lisexcisie gehad nadat ze erachter waren gekomen dat ik CIN ||| had. Ik was net een weekje 26 jaar dus ook niet denken van O ik ben nog jong dat overkomt mij niet.. Dat denken er namelijk veel rond die leeftijd..

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het laten nakijken kan nooit kwaad inderdaad.

Ik had nog nooit een tussentijdse bloeding gehad oid.
    Een aantal maanden na mijn bevalling werd ik wakker om naar de wc te gaan en zag dat alles onder het bloed zat terwijl ik net klaar was met mijn menstruatie (zat op dag 15).
    Het duurde maar 1 dag en twee weken na die bloeding werd ik ongesteld....ovulatiebloeding gehad dus.
    Ook is sinds de bevalling mijn cyclus heel anders en zijn de ‘pms’ symptomen heel anders.
    Ik heb geen buikpijn meer tijdens menstruaties, maar een soort vage rugpijn.

Als dus het ergste is uitgesloten na een uitstrijkje kan het ook hee goed zijn dat het na je bevalling gewoon allemaal wat anders is geworden

9. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag de dokter gebeld en een uitstrijkje laten maken. Ze zei vrijwel direct nadat ze de eendenbek had geplaatst, dat ze veel oud bloed zag. Ik was eigenlijk te nerveus om te vragen of dat dan erg was of niet (zulke vragen bedenk je je altijd achteraf). Nu ben ik nerveus tot aan de uitslag denk ik, het kon ongeveer drie weken duren.

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Hopelijk valt alles mee.
    Oud bloed, waar zag ze dat dan, bij de baarmoederhals?
    Ik zou persoonlijk van die stoffen (uitwasbare) inlegkruisjes aanschaffen of fijne ademende wegwerpinlegkruisjes.
    Zodat als het onverwacht gebeurt, je ondergoed niet vies is.

Share This Page