Honger en baby voelen bij maag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi!

    Ik voel de baby nu al bij m'n ribben/ maag :confused: .. (weet niet of dit normaal is met 24 weken) en is dit wat m'n hongergevoel veroorzaakt? Ik heb gewoon de hele dag door trek.. Vanochtend heb ik bijv. al 3 appels gegeten, 2 beschuitjes en 2 flinke koppen thee.. Probeer licht te eten, maar ik houd honger! :rolleyes:
     
  2. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik durf niet te zeggen wat je voelt maar ik zou als je zo'n honger gevoel blijft houden juist iets zwaarders gaan eten, gewoon boterhammen of zo.
    Ik krijg trouwens vaak van appels juist meer een trek gevoel nadat ik ze gegeten heb.
    Maar een constante honger gevoel betekend in mijn ogen dat je gewoon wat meer moet eten vind dat je idd ook wel ERG licht eet en ik geloof dat je op dit moment ook nog eens druk was met een verhuizing ed toch?
     
  3. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    kan mij voorstellen dat je honger hebt met dit als ontbijt..:oops: :oops:

    En waarom zal je licht eten? je lichaam heeft zwaar werk te doen...

    Ik heb vaak voor 12.00 al wel 4 boterhammen op :oops:
    en dan barst ik al weer van de honger lunchtijd.

    LIEK
     
  4. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dan zou ik ook honger hebben.. heb ook twee appels op, maar ook 4 sneetjes brood, grote kom cruesli. en ga straks weer wat eten
     
  5. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, klopt inderdaad, zit in een verhuizing. Maar het maakt geen verschil als ik zwaarder eet.. dan nog heb ik honger. Dus ik dacht, als ik nou licht eet en gewoon vaker op een dag, dat het dan wel mee zou vallen.. Maar niet dus.
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    je kind eist gewoon veel van je lijf..
    (ik vreet me nu suf.. maar kom dus niet aan.. kennelijk stop ik het rechtstreeks in de babybeer... )

    denk dat je beter een volkoren boterham kan nemen
    dat is wat minder licht verteerbaar en wel heel gezond
    dus dan heb je ook minder trek tussendoor zonder dat je allerlei ongezonde dingen binnenkrijgt

    (ik ontbijt meestal met 2 witte bolletjes.. en val dan om 10/11 uur echt om.. dan eet ik een pakje liga continu.. en tijdens de lunch heb ik wederom HONGER zegmaar
    toch ben ik niet buitensporig aangekomen
    zit nu op 10kg.. en dat is heel beschaafd voor de periode dat ik zwanger ben.)
     
  7. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik denk dat je eerder je darmen voelt, die zitten ter hoogte van je maag. volgens mij zit je barmoeder pas net boven je navel op 24 weken e kan het dus nog niet de baby zijn.

    Ik heb ook veel honger. Ben zelf nu 2 kg aangekomen in 25 weken. Gewoon blijven eten, ik eet niet extra veel omdat ej na de bevalling anders misschien gewend bent aan hele bakken eten. Gewoon normaal eten, niet voor 2
     
  8. Wat 'zomaar' ook al zegt, van appels krijg ik ook meer trek. Dan moet ik daarna ook echt wat stevigers eten om het 'hongergevoel' weer weg te krijgen.

    Ik zou gewoon lekker eten wat je nodig hebt meid, want wat jouw maag aangeeft is echt nodig. Ik eet bijvoorbeeld 's morgens 2 boterhammen, dan tussendoor om een uur of half 12 nog wat, stevige koek ofzo. En dan rond lunchtijd weer 4 boterhammen. Krijg dan rond 4 uur weer trek en neem dan weer iets lekkers :)

    Over je beeb die bij je ribben zit. Ik had dat ook al rond die tijd. Ik heb het kindje nu al 4/5 weken met het hoofdje naar beneden liggen en dus de beentjes de lucht in, achter mijn ribben rechts boven. Dus het kan wel. Grappige is wel dat ik het nu voel borrelen onder mijn ribben in plaats van onder in mijn buik als ik honger heb. Dat was eerst best een raar iets... maar het went :)
     

Deel Deze Pagina