hoi, ben op zoek naar een autostoel voor mijn zoontje. Ik weet niet wat beter is om te nemen groep 1 of gr 1/2/3? En welk merk hebben jullie genomen?
Wij hebben een Maxi Cosi Priori XP. Is gewoon een groep 1 stoeltje, en hier zat ze het beste in (Heb d'r in zeker 5 autostoelen gehad namelijk). Een van de simpelste stoelen (geen openstaande gordeltjes, geen draaisysteem of wat dan ook), en daarmee ook een redelijk goedkope.
Wij hebben een groep 1 stoel genomen, vonden de 1/2/3 stoelen er veel minder comfortabel en vooral ook veel minder veilig uitzien. Ander nadeel van 1/2/3 stoelen vonden wij dat je ze niet in de slaapstand kon zetten met kind er in (misschien dat dat inmiddels wel kan, ik heb geen idee). Wij hebben een Maxi-cosi Tobi (we twijfelden tussen die en de Römer King).
zelfde als Brigitte1985. Veiligheid vind ik enorm belangrijk, en deze stoelen kwamen zowel bij de ANWB als de duitse TüV heel goed uit de test. En dan zijn ze ook nog eens heel praktisch in het gebruik. Stoel in een andere auto zetten is een fluitje van een cent. Kinderen zitten er erg lekker in. En ze gaan lang mee, dus uiteindelijk ben je nog voordelig uit ook.
dames bedankt voor jullie reacties. We zijn laatst bij prenatal wezen kijken en mevr daar zei dat maxi cosi tobi en romer king het veiligst waren. Ons zoontje paste zowat niet in die tobi en Romer king(groep 1) leek ons wel goed. Veel soorten hadden ze daar ook niet. Kon dus niet echt vergelijken. Ze hadden daar zelfs helemaal geen 1/2/3 groepen. Ik denk dat we dan ook voor groep 1 gaan, merk ben ik nog niet over uit... Ik vind zulke dingen zo moeilijk.