Onrustig slapen.. al 1,5 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manoya, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben niet iemand die snel een topic opent over slaapjes, want ik weet van de faaaaasssseeeesss.. maar nu weet ik het even niet meer. ;)

Iets voor de eerste verjaardag van onze dochter (ruim 1 maand geleden) ging ze onrustig slapen, s'nachts veel en lang wakker, en s'morgens erg vroeg.
    Er kwamen kiezen door, en ze zat volgens mij in een sprongetje.
    Nu zijn de 4 kiezen door, en is ze overdag erg gezellig maar ze is vaak s'nachts nog wakker.
    Meestal rond 4 uur en dan tot een uur of half 6, maar vannacht bijvoorbeeld vanaf half 2 tot een uur of half 4. Erg vermoeiend. Voor zowel haar als ons.
    Ze huilt dan, accepteert geen speen en het lijkt alsof ze eruit wilt.

Meestal maak ik even een beetje warme melk, de ene keer helpt dit, de andere keer niet.. zoals vannacht.
    Koud heeft ze het volgens mij niet, heb een ergo pouch 3.5 aangeschaft, maar dat was een enorme flop, want toen voelde haar voetjes/nekje erg koud dus nu ligt ze weer in haar pyjama, dikke hema slaapzak en deken. Handjes zijn wel altijd ijskoud, maar voetjes/nekje niet.

Herkenbaar? Iemand tips?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Herkenbaar is het zeker! Maarrrr.....helaas kan ik toch niks anders zeggen dan faaaasssee:). Onze zoon leek in 1 ruk over te gaan van de 8 naar 13 maanden sprong. Toen was het een week of 4 rustig en nu weer over naar de 15 maanden sprong. Betekent dus niet meer alleen in slaap willen/kunnen vallen, 's nachts wakker worden en alleen weer kunnen slapen als we er bij blijven en nu dus ook overdag erg aanhankelijk zijn en slechter eten. Ik heb helaas geen andere tip voor je dan wachten tot ook deze sprong/fase weer snel weer voorbij gaat;)

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat probeer je naast melk geven zoal uit om haar in slaap te krijgen?
    Probeer anders eens een zetpil? Misschien heeft ze last van haar oortjes? Bedje schuin wil dan ook wel eens helpen..

4. Manoya

Manoya Niet meer actief

Echt? Ik dacht max een maand voor een sprong maar ik vermoed dat hier de 11 en de 13 maanden sprong ook samen hangen. Leuk :)

5. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ik neem haar bij me, even knuffelen, een liedje zingen en terug in bed (dit hielp vannacht toevallig maar toen was ze al een tijd wakker)
    Zetpil geprobeerd (en langs arts geweest, you never know..) hielp niet, bedje staat al iets omhoog omdat ze door doorkomende tanden/kiezen (2 weken terug) toch ook wat last van haar oortjes kan hebben.

Deel Deze Pagina