Mijn lieve kleine moppie van 15 weken bezorgde me vanmiddag de schrik van mijn leven; hij rolt zich op zijn buik! Eerst dacht ik dat het een toevalstreffer was en heb ik hem teruggerold, maar even later rolde hij weer op zijn buik. Nu vind ik het een beetje eng om straks te gaan slapen. Wat nou als hij vannacht op zijn buik gaat liggen en met zijn neusje in het matrasje blijft liggen? Hoe hebben jullie dat die eerste nachten gedaan? Sjonge, wel spannend hoor... ik had dit nog helemaal niet verwacht!
Lianne ligt in een slaapzak, dus dan is ze sowieso beperkt in haar bewegingen. Verder stoppen we de dekentjes heel strak in aan de zijkanten. Op die manier blijft ze eigenlijk altijd liggen. Ik vond het ook eng, hoor. Nu niet meer, omdat ze haar hoofdje wel omdraait en niet met het gezichtje in de matras gaat liggen. Maar ze ligt eigenlijk altijd keurig op haar rug.
Amy was ook 4 maanden oud toen ze ging rollen maar ze heeft het eigenlijk nog nooit in bed gedaan mede idd door d'r slaapzak maar ze kon toen ook al goed haar hoofdje alle kanten opdraaien. Ik oefende wel veel het buikliggen ook zodat ik zag wat ze wel/niet kon maar dat zat altijd wel goed.
Hoi... leuk he, zo'n snelle jelle? Mijn dochtertje rolde ook voor het eerst van rug naar buik toen ze 3 mnd was, ik stond er bij en keek er naar en kon het niet geloven haha... maar idd na haar terug gelegd te hebben op haar rug deed ze het kort daarna weer... Ik herken dus je spanning voor de nachten, want terug rollen dat kon ze nog niet zo goed. Net als de andere beebjes slaapt Fenne ook in een slaapzakje en ze heeft de eerste maanden niet gerold in bed... met een maand of 6 ging ze standaard op haar buikje slapen, maar toen was ze natuurlijk ook sterk genoeg om terug te rollen en om haar koppie op te tillen... oh en als ze trouwens in de box op haar buik lag en niet meer lekker lag omdat neus bijv plat naar beneden lag dan ging ze echt wel hard huilen hoor, net zo lang tot mama kwam helpen... dus komt zeker weten goed! En misschien kun je anders zo'n aerosleep op het matras leggen? Die hebben wij ook en heeft me altijd een rustig gevoel gegeven... Hoe is het vannacht gegaan?
Off topic: Samantha kruipt en gaat staan met (in) slaapzak . On topic: Wij hebben een PurFlo matrasje, du dat vond ik een uitkomst. En net zoals Wen net ook al zei. Wanneer ze niet meer op haar buikje wilde liggen, ging ze heel hard met haar hoofdje omhoog huilen tot ik haar kwam helpen . Maar sinds ze kan omrollen (ergens rond 3,5 maanden) is ze een buikslaapster.
Wijgebruiken een te lange slaapzak van de Hema, die stop ik bij ht voeteneind goed in. Ben ook heel bang dat ze niet meer terug kan draaien 's nachts. Een slaapzak belemmert toch met draaien. Succes.
Is hier nooit een belemmering geweest, maar wel de redn om geen lange mouwslaapzak meer te gebruiken. Nadat ik haar een keer huilend in bedje vond, liggen op haar arm die in de slaapzak terecht wasgekomen, en waarmee ze zich dus niet kon afzetten. En hier ligt ze toch al vanaf twee maanden in slaapzak.
Damian heeft de nacht braaf op zijn rug doorgebracht. Ik heb hem inderdaad in een slaapzakje (zonder mouwen) gelegd en lekker strak ingestopt. Hij was zo moe van alle nieuwe ervaringen dat hij aan een stuk heeft doorgeslapen tot vanochten. Nu ligt hij weer vrolijk te rollen in de box. Bedankt voor de tips!
Wij hebben een aerosleep. Zo'n matras ding met gaatjes. Anders wist ik van mezelf dat ik de hele nacht op en neer zou lopen.Omdat ik bang was dat ie stikte. Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken. Ga hem er trouwens nu uithalen want hij is nu oud genoeg.