Hallo allemaal, Deze week ben ik begonnen met het gebruiken van de ovulatietesten van de action. Vandaag test 3 uitgevoerd, en nog steeds geen tweede streepje, gisteren door drukte vergeten de test uit te voeren. Ben 2 weken geleden ongesteld geworden en zou in mijn eisprong periode moeten zitten, ben best wel regelmatig ongesteld. We zijn al bijna 6 maanden bezig met proberen. Hebben jullie tips en adviezen? Ik hoor het graag.
een vraagje; worden die streepjes geleidelijker aan donkerder? Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik.
Idd mss heb je hem gemist.. maar hoeft niet. Ik begin meestal met testen 3 of 4 dagen voor verwachtte eisprong. Test altijd op dezelfde tijd. Rond 12 uur en als hij donkerder word test ik ook savonds. Een piek kan zo kort zijn dan je hem gemist heb.. maar er zijn ook meiden, waaronder ik, die 2 dagen knal test hebben! Succes! Ik zou voor zekerheid nog even doortesten! Kan geen kwaad..
Het kan zijn dat je hem gemist hebt. Ik heb een regelmatige cyclus en of ik nou Clear blue of action pak beide werken bij mij prima. Het makkelijke aan Clear blue is dat ze een smiley geven wanneer je piek is en bij de action is hij soms bij mij eerst vaag en dag erna een knaller! Helaas nog altijd niet zwanger ivm zaadkwaliteit van manlief.
Fijn dat dit onderwerp er is! Ik heb gisteren en vandaag in de middag een ovutest gedaan van de action. Ik had beide keren een licht streepje. Naar mijn mening vandaag inimini donkerder dan gisteren. Ze zijn nog niet zo knal als de controlestreep. Betekent dit dat mijn eisprong er aan komt? Het is de eerste keer dat ik deze testen gebruik. Gisteravond hebben mijn vriend en ik seks gehad. Normaal heb ik een cyclus van 32 dagen of langer. Ongregelmatig dus. 3 september ben ik ongesteld geworden voor de laatste keer, naar mijn mening zou een eisprong nu veel te vroeg zijn. De gyn adviseerde mij ook pas bij dag 18 in cyclus de ovutesten te gebruiken. Zit nu op dag 10 (was nieuwsgierig). Heeft iemand een idee wat die lichte streepjes betekenen? Zou er morgen eind van de ochtend weer 1 doen. Misschien kan ik die dan even online zetten. Heb de andere 2 al weg gegooid.
Zie mijn foto. Zoals op de foto dat is bij mij een knaller, alle dagen ervoor was bij nooit de piek. De action testte ik om 12:00 terwijl de clear blue al met ochtendurine kan. Bij mij begon op dag 10 met licht streepje en op dag 13, 14 of 15 pas echt een knaller. Dit is mijn ervaring en wilde het met je delen maar wil niet zeggen dat het bij jou ook zo zal zijn. Ik vind action testen prima werken.
@mimi1988 Mijn menstruatie starten op 27 augustus tot en met 2 september en ik testte gister ochtend licht positief en liep bij elke test op gisteravond half 11 had ik een knaltest en een smiley dat tot vanmiddag 2 uur! Zonet om 6 uur geen smiley meer en nu last van mijn linkerlies
Als je in mijn fotoalbum kijkt zie je een duidelijk voorbeeld. Als je testen morgen lichter worden lijkt het me dat hij geweest is. Zoniet dan nog niet. Hou goed in de gaten dat ook een stabiele cyclus kan veranderen. Ik ging ook van 28 naar grote verschillen. Hou je het vruchtbare slijm ook in de gaten?
Ik gebruik ze al...poeh...hoe lang zal het zijn? Veel rondes in ieder geval Heb er tot nu toe altijd m'n LH-piek mee kunnen vinden en ze lopen altijd mooi op. Maar heel donker worden ze bij mij nooit (zie foto, onderste is Action). Bovenste is ClearBlue, middelste is Zwanger & Kids. LH kan fluctueren tijdens de cyclus, maar zodra ik merk dat ze op beginnen te lopen, test ik twee keer per dag. Rond lunchtijd en en dan om ongeveer 19:00u nog een keer. Maar ik kan je echt aanraden om te gaan temperaturen. Is niet alleen goedkoper, maar dan kan je ook duidelijk zien of je temperatuur overeenkomt met de ovulatietesten. En of je na de LH-piek ook echt een eisprong hebt gehad.
Bedankt voor jullie reacties! Mijn test was vanavond al weer wat lichter, maar heb geen knaltest gehad de afgelopen 3 dagen.. kan het ook zijn dat mijn eicel aan het voorbereiden is op het springen? Nog aan het rijpen?
Dank jullie voor alle reacties! Dus theoretisch gezien kan ik hem gemist hebben. Ik ga er mee door en hoop dat ik meer geluk heb, anders volgende maand nieuwe kansen.