Twijfel wanneer beginnen met testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luchia, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Goedemorgen dames,

Heb eerder wel een keer een topic geopend over ovulatie testen.. Vandaag is me NOD en verwacht ergens vandaag wel gewoon ongesteld te gaan worden.

Nu wil ik graag dan deze ronde ovulatie testen gaan gebruiken, Zit te twijfelen om voor deze keer de clear blue ovulatie testen te gaan gebruiken aangezien ik voorheen met de ovulatietesten van Zwanger en Kids me piek niet heb kunnen vinden. Nu vraag ik me af ben ik dan te laat begonnen misschien met testen? Ik heb momenteel gemiddeld een cyclus van 30 dagen dus als ik een berekening online maak wanneer de beste timing is om te beginnen met testen wort er aangegeven op dag 12 van me cyclus maar is het misschien beter om eerder te beginnen?

Ik hoor ook verhalen over de ovulatietesten van 2besure de extra gevoelige variant iemand ervaringen met deze testen? Vindt namelijk zelf de clearblue testen wel heel prijzig maar wil graag een keer ook voor me eigen gevoel me piek graag vinden.

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik zou eens op CD 9/10 starten. Op welk moment van de dag test je nu? En 1x of 2x?

Luchia vindt dit leuk.
  3. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ik probeer meestal tussen de middag te testen, 2 uur van te voren niks meer drinken alleen plas nog wel veel van te voren :roflmao:Sommige zeggen namelijk dat het ook beter is om zo min mogelijk te plassen van te voren?

Ik test eerst 1x per dag en zodra de streepjes wat donkerder worden 2x

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Misschien dan eens vanaf begin 2x testen? Als je dan eenmaal een keer je piek gevonden hebt kan je volgende ronde gerichter 2x testen.

Geen idee qua plassen eigenlijk, volgens mij was vooral de hoeveelheid drinken ervoor een ding bij zwangerschapstesten maar bij ovu weet ik eigenlijk niet :p

5. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Denk dat ik dan ook maar deze ronde nog geen clearblue ovulatie testen ga gebruiken aangezien als ik 2x per dag ga testen je wel sneller door de testen heen bent en ze zijn niet heel goedkoop :roflmao:

Hahaha als ik kijk op de Clearblue site kijk staat er zelfs dat je 4 uur van te voren niet moet plassen dan denk ik hoe dan :eek:

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

voor ovulatietesten kan je ook dipsticks van bijv zwanger en kids kopen.
    Die zijn best goedkoop en zijn duidelijk.

Luchia vindt dit leuk.
  7. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ik heb die eerder al gebruikt en daar me piek niet mee kunnen vinden! Maar ik hoor goede verhalen over de 2besure ovulatietesten de extra gevoelige variant

8. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik zou met de cb niet 2x per dag testen. En als je nog niet zeker bent van je ovu, zou ik ook geen cb gebruiken. Tenzij je een redelijke schatting kan maken. Ik gebruik ca 5 testen cb per cyclus en daarmee vind ik mijn ei (tenzij er iets bijzonders aan de hand is). Maar ik weet dat ie bij mij tussen dag 20-25 zit.

Luchia vindt dit leuk.
  9. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Denk dat ik eerst ook maar de ovulatietesten van 2besure de extra gevoelige variant ervan ga bestellen en dan maar wat eerder beginnen met testen en dan maar direct 2x per dag..

Jess93 vindt dit leuk.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.369
    8.875
    113
    Vrouw
    Daarom kun je Cb dus wel met 1e urine doen en andere ovulatietesten niet.
    Ik test met goedkopere testen en als die donker is als bevestiging Cb. Dan hoef je er niet zoveel te gebruiken.

Deel Deze Pagina