Om onzeker van te worden!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Burns, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Ik zit met een probleem waar ik erg onzeker van word...

Ik zal mijn voorgeschiedenis eerst vertellen. Ik ben januari 2014 gestopt met de pil omdat we graag voor een kindje wilden gaan. 6 weken na stop heb ik een eerste menstruatie gehad. Tot september 2014 was deze erg onregelmatig (tussen de 45-100 dgn) maar op 1 keer na elke keer de eisprong wel gevonden met ovulatietesten. Ik weet dat je de cyclus wel een jaar de tijd mag geven om op orde te komen maar toen had ik ineens helemaal geen cyclus meer. In januari 2015 (jaar na stop en proberen) besloot ik na de ha te gaan. Deze dacht dat ik misschien PCO had, gezien mijn klachten/symptomen die daar wel bij passen. Ook heeft mijn zus heel wat cyclusproblemen gehad en werd moeilijk zwanger, waardoor een verwijzing voor de gynaecoloog zo geregeld was. 3 dagen na het bezoek aan de ha kreeg ik weer een menstruatie.
    De gynaecoloog dacht ook aan pco en heeft mij onderzocht met echo's en bloedonderzoeken. Ook heeft mijn man zijn zaad laten onderzoeken. Wat bleek, allebei helemaal in topconditie. Goed nieuws dus maar waarom dan nog steeds onregelmatige cyclussen en geen zwangerschap?! De gynaecoloog denkt dat ik een verstoring heb in mijn hypofyse die de 'samenwerking' niet goed regelt. De gynaecoloog heeft mij hormoontabletten (clomid) gegeven om de cyclus beter te regelen en zo meer kansen te creëren op een zwangerschap. Maar ik mag zelf beslissen of ik deze wil gaan nemen gezien mijn cyclus de afgelopen 4 maanden weer op orde lijkt te komen (tussen de 32 en 35 dagen). Ik hoef inprincipe ook niet meer terug te komen tenzij ik nu 6 maanden lang Clomid ga slikken en daar nog geen zwangerschap van gekomen is.

Nu komt mijn 'echte' probleem:
    De enige zekerheid die ik vanaf de pilstop had was dat ik netjes 14 dagen na de positieve ovulatietesten mijn menstruatie kreeg. Nu heb ik op 29 juni 2 positieve ovulatietesten gehad (een dipstick en een digitale van CB) wat ook klopte volgens de laatste berekeningen. Tot op heden (3 weken na eisprong) heb ik geen symptomen van aankomende menstruatie, geen symptomen die kunnen duiden op een zwangerschap+negatieve zwangerschapstesten....ook heb ik intussen voor de zekerheid (ik weet eigenlijk niet waarom ik dit gedaan heb)ovulatietesten gedaan maar die zijn spierwit. Meestal heb ik wel een heel licht lijntje mijn cyclus lang.

Het is een lang verhaal geworden maar ik weet het nu echt niet meer! Zijn er mensen met dit zelfde probleem of zijn er mensen met advies?!

Liefs,
    Burns

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het eerste deel van je verhaal en denk dat het tweede deel er eigenlijk 'gewoon' bij hoort. Ik weet ook dat dat heel moeilijk is, omdat dat dat het enige deel was dat je echt zeker wist: ik word 14 dagen erna ongesteld.

Een ei springt helaas niet altijd na een positieve ovulatietest, ook al is dat de afgelopen tijd bij je wel gebeurd.

Bij mij en man was ook alles in orde, hormonen toonden geen afwijkingen en van binnen alles schoon en zoals het hoort. Man heel veel en goede zwemmers, dus ook helemaal prima. Alleen een cyclus bleef uit. Voor mij was de keuze snel gemaakt, we zijn begonnen met Clomid. Dat zorgde voor een mooie eisprong. Maar ik was direct na de eerste cyclus resistent, dus vandaar op de injecties overgegaan. Het is jouw keuze, maar ik heb geen spijt van de mijne :)

Voor nu, zou ik even afwachten, volgende week opnieuw testen en anders een kuurtje primolut of Provera vragen om je menstruatie op te wekken. Dan kun je op dag 3 starten met Clomid.

3. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik twijfelde dus ook heel erg of ik de Clomid wel moet gaan gebruiken omdat alles er inprincipe goed uitziet.
    Sinds deze week zitten we er dus serieus aan te denken om er dan toch mee te starten maar dan moet ik dus wel eerst een menstruatie krijgen! Natuurlijk hopen we dat er deze week alsnog een positieve zwangerschapstest komt maar als er nu een menstruatie zou komen, zou ik ook al opgelucht zijn! Dan weet ik tenminste waar we aan toe zijn! Gelukkig ben ik geen persoon (tot op heden dan;)) die alleen maar bezig is met het zwanger worden. Ik wil gewoon inzicht hebben op mijn cyclus en weten waar ik aan toe ben en waar de kansen zijn. Alle andere maanden (met of zonder menstruatie) had ik wel menstruatieklachten. Vandaar dat de ha en gynaecoloog o.a dachten aan PCO.
    Waarschijnlijk moet ik gewoon geduldig zijn en wachten op een menstruatie...

4. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel :)

Ik ken je twijfel. Bij mij zei er ook wel een stemmetje: de dokters zeggen dat je lichaam het zelf zou moeten kunnen, dus waarom de medische malle molen opzoeken? Toch was mijn drang naar een kindje zo sterk dat ik voor de medicatie heb gekozen.

Denk er rustig overna, het zou idd het mooiste zijn als je nu zwanger bent, maar ook als je het niet bent, kun je ook volgende maand of die erna beginnen met Clomid. En als het dan nog niet de juiste keuze voor je is, kun je het ook helemaal niet gebruiken.

Luister goed naar je gevoel en heel veel succes met zwanger worden!

5. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    @Boogy: ik heb inmiddels mijn menstruatie gekregen...
    Een week later dan gedacht. Nu is morgen mijn 3e dag van de menstruatie en zou ik dus kunnen beginnen met de Clomid.
    En weer zit ik met twijfel...ik ben bang voor bijwerkingen. Ik heb al zoveel (lichamelijke) klachten waar ik vaak last van heb, door een chronische aandoening, dat ik bang ben ook nog klachten te krijgen van de Clomid...
    Tegelijkertijd is onze grootste wens natuurlijk een kindje en zoals ik eerder vertelde waren mijn uitslagen van de echo en hormoononderzoek goed.
    Heb jij last gehad van bijwerkingen van Clomid?

Deel Deze Pagina