Pfff, wat kunnen mensen onzeker zijn. Ik ben al 10 maanden gestopt met de pil en we gaan er helemaal voor. Afgelopen maand dus ook weer. Ik heb 15 dagen een ovulatietest gebruikt, maar kon mijn eisprong niet vinden. Nu 5 dagen overtijd, maar wel 3 negatieve testen. Wat ik voel? Mn darmen rommelen de hele dag, heb waterige ogen en ben af en toe duizelig. (Geen echt duidelijke zwangerschapskwalen dus) Moet ik nu naar de huisarts gaan of nog maar even een week aan kijken?!
Zou het nog een aankijken over drie dagen nog eens testen mocht je dan nog niet ongesteld zijn, kan je altijd nog naar de ha. Kan maar zo dar je een late eisprong hebt gehad
Als je 15 dagen je eisprong hebt probeert te vinden, en die niet hebt gevonden, kun je ook niet spreken van overtijd zijn. Je hebt waarschijnlijk een langere cyclus en dus komt je menstruatie (of eventuele positieve zwangerschap test) ook later. Je kunt al maanden een regelmatige cyclus hebben, maar het is heel normaal dat er een keer een uitschieter tussen zit. De huisarts gaat daarom waarschijnlijk ook niks doen.. je kunt nog even gaan door testen met ovulatie testen, of afwachten en over een week nog een keer testen.