Waarom CB ovulatietest wel met ochtendurine

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marleenxx, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleenxx

Marleenxx Lid

23 mei 2017
    36
    1
    8
    Vrouw
    Waarom kan de clearblue ovulatie test wel met ochtend urine?

Geeft die dan niet ook te snel pieken aan?

Ik lees dat alle testen juist niet met ochtend urine mogen namelijk maar in deze bijsluiter staat weer juist van wel... verwarrend ?!

2. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Dat is omdat de LH in de loop van de ochtend/middag op gang komt volgens mij. In de eerste urine is deze dus op zn laagst.
    Als je dus met middagurine zou testen zou je dus sneller een smiley kunnen hebben. Als je met de eerste urine van de dag test en je hebt dan een smiley te pakken dan weet je volgens clearblue zeker dat je eisprong snel volgt.
    Ik vroeg het me namelijk ook al eens af. Misschien dat @RoGiJuLi
    daar meer vanaf weet?? :)

Valt me trouwens wel op dat de ene website zegt dat in de eerste urine van de dag het LH juist hoog is ( omdat je urine dan zo geconcentreerd is ) dus dat je daarom 's ochtends niet mag testen omdat je dan sneller vals positief kunt testen en de ander zegt juist dat het LH 's nachts synthetiseert waardoor die in de eerste urine lager uitvalt en dat het juist in de loop van de ochtend/begin middag z'n top bereikt. Ik test daarom altijd rond 12:00/13:00uur. Niet met clearblue overigens...;)

Marleenxx vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry meiden... hier heb ik geen kaas van gegeten :)

4. rianne2985

@RoGiJuLi ik dacht jij weet zoveel, misschien dit ook wel :) ;)

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    De werking van ovutesten wel maar niet waarom de cb wel met ochtendurine mag en alle andere niet ;) :D

rianne2985 en Marleenxx vinden dit leuk.
  6. Marleenxx

Marleenxx Lid

23 mei 2017
    36
    1
    8
    Vrouw
    Ja maar toch klopt dat niet volgens mij;

Op zaterdag 5 juni had ik een smiley met middag urine en denk zondag 6 juni mijn ovulatie.. voelde echt steken etc.

Nu had ik gister in de ochtend getest en weer een stilstaande smiley. Deze blijft dan 48 uur in beeld en dan kan je niet opnieuw testen..

Ik een nieuwe test gekocht en in de middag ( na 4 uur ophouden ) weer getest en toen alleen een rondje ( dus negatief )

Dus erg raar..

7. rianne2985

#7 rianne2985, 8 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2017
    Ik denk de steken die je voelde de laatste groei van je eitje is. Ik heb dat ook vaak 3 dagen voorafgaand aan de eisprong zelf. Als dan de pijn weg is, weet ik dat mijn ei is gesprongen. Al een aantal maanden dmv temperaturen vastgesteld.

Waarom hij bij jou 2x een smiley heeft gegeven binnen een paar dagen weet ik niet :( bij mij is een ovulatietest ook wel eens 2 dagen positief.
    Het zou kunnen dat je piek dus 5 of 6 juni was en op 7 juni je eisprong. Dat zou kunnen verklaren waarom je 2e test op 6-6 's middags weer negatief was, je piek is geweest.
    Helaas is een daadwerkelijke eisprong alleen te controleren dmv temperaturen.
    Hopelijk heb je over 2 weken een mooie zwangerschapstest in handen :)

Marleenxx vindt dit leuk.
  8. Tjemmie

Tjemmie Actief lid

24 jan 2017
    329
    142
    43
    Vrouw
    NULL
    Gelderland

Bijgevoegde bestanden:

9. Tjemmie

Tjemmie Actief lid

24 jan 2017
    329
    142
    43
    Vrouw
    NULL
    Gelderland
    Ik had precies hetzelfde ook na de vaste een nieuwe gekocht en getest en toen een leeg rondje maar toen vond ik dus dit... eerste keer testen met een nieuw apparaatje (zal het even zo noemen) kan je nooit een positieve test hebben... lees het stukje maar wat ik je stuurde.

10. Marleenxx

Marleenxx Lid

23 mei 2017
    36
    1
    8
    Vrouw
    Oh wat goed deze info! Dat wist ik niet!
    Weer wat wijzer geworden, vind het toch maar rare onvoorspelbare testen :)

11. rianne2985

Gaat bovenstaand stukje toevallig niet over de paarse variant van clearblue? Degene die 2 hormonen ( oestrogeen en LH ) meet, want die heeft 3 uitslagen, een leeg rondje, een knipperende smiley als je je in je vruchtbare periode bevindt, en een vaste smiley. De roze test heeft alleen een leeg rondje en een vaste smiley toch? ;)

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik denk, maar weet het dus niet zeker. Omdat cb op meerdere hormonen test dat je daarom beter met ochtend urine kan testen.

De gewone testen leest alleen lh en cb dus meer. Ze kunnen ook in een aparaatje (persona, wordt gebruikt als anti conceptie haha) die leest dus ook meerdere hormonen

Deel Deze Pagina