Ovulatietest schommelt

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Seffie, 8 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.270
    2.618
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Even een vraag over ovulatie testen.
    Ik heb al maanden geen piek kunnen vinden maar dat komt ook omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb van soms 60 dagen dus misschien te laat begonnen ben.
    Ik vind het een te duur grapje al vanaf week 1 te starten 2x per dag eerlijk gezegd maar ben bang dat er niks anders op zit.

Nu mijn vraag: gisteren was de teststreep donkerder (nog lang niet positief) dus ik dacht vandaag wel een wat donkerder streepje te zien maar nu is hij gewoon bijna wit. Het loopt dus af terwijl ik echt nog geen piek heb gezien. Schommelt een ovulatietest zo erg dat het bijvoorbeeld vanavond of morgen nog kan knallen?

Cyclus is 2x 60 dagen geweest en laatste cyclus was 18 dagen :( vorige week zaterdag echt heel duizelig geweest en deze hele week voelt het al 'raar' van binnen. Snap er niks van.

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met lange/onregelmatige cyclussen, maar wel met testen.

Ik gebruikte de dipsticks van 2besure. Online te bestellen, snel binnen en een stuk goedkoper dan bv clearblue of action.
    Ik moest zelf soms vaker dan 4x per dag testen omdat ik een korte lh piek had. Bij mij kon het gerust smiddags 5 uur negatief zijn en in de avond om 9 uur knalpositief. En de ochtend erna weer negatief. Als ik zou testen volgens de adviezen (2x per dag) had ik die piek vaak gemist. En gezien het feit dat we compleet afhankelijk zijn van de kliniek had dat erg rot geweest.

Als mijn testen dan opliepen of ik twijfelde, deed ik pas een Clearblue erbij. Scheelt een hoop geld!

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.270
    2.618
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 ja ik heb die van zwanger&kids dus die zijn ook heel goedkoop maar bij een cyclus van 60 dagen, niet wetend wanneer te beginnen met testen en dan meer dan 2x per dag komt alsnog best duur uit.

Wel fijn om te weten dat het vaker voorkomt dat ze fluctueren haha. Dan ga ik vanmiddag gewoon nog eens testen .

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Ovulatietesten hoeven niet op te lopen. Sterker nog, ze kunnen inderdaad ineens knallen. Bij sommige vrouwen loopt het wel goed op en bij anderen niet.

Test je met tweede urine of met ochtendurine? Dat maakt nogal een verschil.

5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.270
    2.618
    113
    Vrouw
    Tweede, soms 3e en dan in de middag rond 4 uur weer.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Okee. Ik zou die van 16u wat later doen. En van tevoren niet teveel drinken en 2 uur niet plassen.

Deel Deze Pagina