wel of geen postieve test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door moniekjuh, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Hallo Dames,

ik zit met een vraag,

ik ben vanaf vorige week begonnnen met ovuluatie testen
    en ik was vorige week dinsdag voor het laatst ongesteld en ben woensdag begonnen met testen daar kwam al gelijk een positieve test uit ook de dagen donderdag en vrijdag waren licht positief...
    als ik de bijsluiter lees dan moet het streepje donkerder zijn dan de controle streep maar dat vind ik erg moeilijk te bepalen hoor!
    er staat ook bij beetje krom vind ik dat de sterkte of donkrheid is niet van belang is huh?daarvoor staat:bepalend is slechts of beide lijnen even sterk of donker zijn...waar moet ik nou vanuit gaan???
    zoals ik zeg beetje verwarrend en moeilijk te bepalen..
    zaterdag had ik enorme buik en rug pijn helaas kon ik toen niet testen omdat ik toen weg was en gisteravond en zonet nog weer getest en waren beide negatief..

kan ik er dan vanuit gaan dat woensdag de dag na mijn menstruatie mijn eissprong is geweest?wat denken jullie?

ik heb nu alweer last van bruinige/roze afscheiding zal dit de afscheiding zijn wat je lichaam af stoot na een eisprong?

we hebben niet geklust afgelopen dagen toen ik positief teste omdat ik dacht dat de test nog feller van kleur moest worden...
    gemiste kans!
    mja volgende ronde maar weer eens kijken...

ik hoor graag van jullie wat jullie ervan denken..
    heb geprobeert een foto te maken maar word het niet duidelijker van...

bedankt!

liefss Moniekjuh

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Mij lijkt het heel sterk dat je de dag na je menstruatie al je eisprong hebt gehad. Als je vorige week dinsdag voor het laatst ongesteld was dan heb je groot kans dat je ei deze week zal springen. Dus ik denk dat je nog wel een kansje hebt deze maand.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Waarom ben je al zo snel begonnen met testen? Dat is zonde van de test, de kans dat je al zo snel ovuleert is vrij klein, tenzij je een heel korte cyclus hebt.

Daarnaast bestaat er met ovutesten niet zoiets als licht positief. Het hormoon waar die testen op testen is LH, dat zit altijd in je urine, alleen voor je ei opeens heelveel meer. Dan is de teststreep minstens zo donker als de controle streep. Ik kon dat zelf heel goed zien.

4. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    @SOfietje,thanxx voor je reacte erg fijn!
    ik had vanaf 12 juli al last van bruine afscheiding en vanaf 21 Juli echt helder rood bloed dit tot ongv 25/26 Juli.
    ik heb een onregelmatige cyclus heel vervelend..

zou het geen ovuluatie bloeding zijn geweest de laatste 2 dagen 25/26 Juli bedoel ik dan?want anders test ik toch niet positief?

ik zie het haast nit gebeuren dat ik deze week nog een positieve test krijg terwijl die nu telkens negatief is...
    of is deze mogelijkheid erwel??

5. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    waarom ik zo vroeg ben begonnen met testen?omat ik een korte cyclus heb van 23 dagen en dat ik mn ei echt niet wilde missen...
    heb genoeg ovuluatie testen in vooraad duss daar zal het niet aan liggen...
    ik had wel een duidelijke streep alle 3 de dagen vrijdag werd die iets minder van kleur zeg maar...
    maar in de bijsluiter staat dat die bijna paars uit zal moeten slaan nou dat was niet het geval hij had net zown kleur als de controle streep zeg maar...ik wist nooit dat het zown ingewikkelt gedoe was streep is toch een streep klaar!(dacht ik)

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Kijk ik kan niet in je lichaam kijken wanneer je ei springt of moet springen maar de dag na je menstruatie lijkt me wel echt heel vroeg. Zou voor de zekerheid de komende dagen klussen en wie weet komt je ei alsnog. Kijk je niet ook naar evt vruchtbaar slijm? Ik heb de 3 dagen voor de eisprong heel veel doorzichtig rekbaar slijm als afscheiding gehad. Zo wist ik precies wanneer mijn ei is gesprongen want na 3 dagen was het ineens over en droog. Heeft goed gewerkt want we hebben alleen de 1e en de 2e dag van die 3 slijmdagen geklust en ben zwanger.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ah, ja, met een heel korte cyclus is het misschien wel verstandig :)

Maar goed, de teststreep moet even donker of donkerder zijn, een streepje heb je altijd. Bij mij was dat wat s0fietje beschrijft ook het geval - gewoon aan de slag wanneer het lichaam tekenen van vruchtbaarheid geeft. Maar ja, niet alle lijven doen dat geloof ik zo duidelijk ;) Ik ben destijds begonnen met testen toen ik het slijm had, en de test was op de tweede dag daarvan positief ofzo.

Succes :)

8. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Bedankt voor de reacties,

ik blijf mijn lichaam in de gaten houden;)

9. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    het lijkt erop dat ik weer en stapje in de goeie richting kom...

maandag en dinsdag weer getest en waren beide negatief vandaag weer eens getest omdat ik last had van veel slijmerige/waterige afscheiding.....en hij is weer licht positief!als ik mijn testjes vergelijk met die van vorige week lijkt het erg zelfs op dat de test strookje iets naar de donkere kant neigt...komende dagen maar ff blijven door testen en kijken wat er gebeurd...

morgen middag kan ik bij de huisarts terecht voor mijn onregelmatige cyclus ik ben er na een jaar aan rommelen wel een beetje klaar mee en wil gewoon verdere onderzoeken...

wilde jullie dit tch even mededelen aangezien er gezegt werd dat waarschijnlijk mijn eissprong nog komen moest...krijg weer een beetje hoop!

liefss

Deel Deze Pagina