Vage ovulatietesten; wanneer zwangerschapstest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by TSCM, Feb 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik heb geen foto's van mijn ovulatietesten, maar het ging als volgt:

22-1: negatief (licht streepje)
    23-1: bijna positief (heel donker)
    24-1: weer iets lichter
    25-1: negatief (weer heel licht)

Ik ga er vanuit dat ik mijn piek gemist heb. Alle andere signalen van mijn lichaam zeggen dat de eisprong geweest is (herkenbaar verloop van mijn cyclus na de eisprong).

Maar wanneer zou mijn eisprong dan geweest zijn? En wanneer zou ik kunnen testen?

Ik ging uit van eisprong op 25-1, dus vandaag 13 dpo.

Pinkblossom likes this.
  2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Dan zou ik morgenochtend een test doen en als die negatief is en je over een week nog niet ongesteld bent dan weer een.

3. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,065
    17,022
    113
    1 keer per dag getest dus? Dan zou ik (op basis van de info die je zo geeft) ook zeggen dat je later op de 23e een positieve zou hebben gehad. Dan ben je nu inderdaad 13 DPO en zou je zeker al een testje kunnen wagen!

Spannend, hopelijk een mooi tweede streepje! :)

4. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Inderdaad 1x per dag getest.

Heb een beetje een trauma met testen, dus ik durf niet goed. Ik heb in mei een miskraam gehad waarbij de testen niet goed opliepen. Ben zo bang voor weer die onzekerheid.

Ik heb bewust ook geen test in huis. Als het lukt, ga ik denk ik nog een paar dagen wachten.

Ben wel heel nieuwsgierig. Normaal gezien heb ik namelijk al 5 dagen voor NOD licht bloedverlies. Nu niks. Maar ben sinds deze maand ook met borstvoeding gestopt (omdat zwanger worden niet lukte), dus mss heeft het daar mee te maken.

Maar ben zo bang om teleurgesteld te worden. Maar goed, een teleurstelling wordt het toch wel als ik ongesteld word...

Tassie11 likes this.
  5. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

Dec 15, 2016
    3,423
    1,209
    113
    En heb je een testje geprobeerd?

6. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Nee

Moet sowieso werken vandaag, maar denk dat ik het zo lang mogelijk uitstel.

7. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Ben wel benieuwd of je uit eindelijk zwanger bent ? :)

8. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik heb nog steeds niet getest :rolleyes::oops::eek:, maar ben ook nog niet ongesteld geworden.

Ik ben nu een week overtijd. We gaan vandaag op vakantie. Als we terug zijn, test ik.

Pink06 likes this.
  9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Wat een zelfbeheersing zeg. Ik snap je voorbehoud best, maar een week overtijd lijkt het me dat je sowieso duidelijkheid krijgt. Of een dikke streep; of niks. Of heb je een onregelmatige cyclus?
    Ik zou liever voor de vakantie willen weten waar ik aan toe ben. Maar ja, wat ik zou doen, daar hoef jij natuurlijk helemaal niets mee te doen :D Doe wat goed voelt!

Fijne vakantie!

10. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Wat een geduld :eek: Één of twee dagen na (vermoedelijke) nod pas testen snap ik nog, maar zo lang wachten?! Waarom?

Fijne vakantie!

11. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Het zijn een aantal dingen:

- ik vind die eerste periode altijd zooo lang duren en word dan altijd super onzeker. Twee miskramen hebben er wat dat betreft ingehakt
    - als ik volgende week pas test (als ik niet ongesteld word), ben ik al 6 weken, dus dan hoef ik niet zo lang te wachten voor een echo
    - bij mijn vorige miskraam had ik bloedverlies met 5 weken. Als ik nu later test, ben ik die termijn al voorbij.

Ik snap heus dat niet veel mensen mij dit zouden nadoen hoor . Heb het bij alle vier mijn zwangerschappen ook anders gedaan. Maar ik werd zooo ontzettend zenuwachtig van die vage streepjes dat ik liever nu nog in het ongewisse ben.

Maar nogmaals, snap dat niet veel mensen dit zullen begrijpen

12. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Ik vind het heel knap van je dat je dat kan. Ik heb bij mijn laatste 2 bij de eerste vermoedens getest. Voor nod nog. En ik had me zo voorgenomen dat niet te doen. Die eerste weken zijn zo killing. Geniet van je vakantie en hou ons op de hoogte. Knuffel

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Aangezien je nog geen posi ovu test hebt gehad denk ik dat je ook nog niet perse overtijd hoeft te zijn hoor ;)

Ik duim dat de rode zee wegblijft (tenzij je daar op vakantie gaat haha) en dat je bij thuiskomst mooi posi test :)

Ashleyrachel likes this.
  14. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

Aug 10, 2016
    3,292
    2,189
    113
    Female
    enschede
    Je kan altijd een testje wagen om te kijken of er wat speelt...
    maar snap je angst ook goed.
    Maar een week overtijd (tenminste als je je eisprong idd gemist zou hebben) man oh man ik zou het niet meer hebben!
    Dus eigenlijk wil ik je gewoon een test in de handen drukken en je verplichten om te testen ;).

TSCM and Sado like this.
  15. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

De afgelopen week was ik zo ontzettend misselijk, dat het haast niet anders kon dan dat ik zwanger ben.

Maar toch... Dat stemmetje in mijn hoofd dat zei: je hebt je misrekend; het klopt niet; de ovulatietest was niet positief... Ook al zou mijn cyclus nu dan veel langer duren dan ooit en zei alles in mijn lijf dat ik gewoon een ovulatie gehad heb.

Dus vanochtend dan toch maar getest . Mijn eerste en enige test:

Attached Files:

Lightblue, marb, LizzyLynn and 5 others like this.
  16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Prachtig!! Gefeliciteerd!! Heeft het niet testen nou gewerkt? Ben je die eerste weken relaxter doorgekomen? Gewoon nieuwsgierig :)

17. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ja heel erg! Ik kan het iedereen aanraden, haha

Elk wc-papiertje wordt nog wel grondig bestudeerd hoor, maar het heeft mij rust gegeven. Ik ben er voor mezelf van overtuigd dat een ongesteldheid minder teleurstellend is dan bijvoorbeeld een vmk bij 4.2.

Maar als ik nu bijvoorbeeld gisteren alsnog ongesteld was geworden, was ik uiteraard ook superverdrietig geweest, omdat ik het ergens wel wist.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Gefeliciteerd! Supermooie test :):)

19. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Hopelijk een beetje kunnen genieten van de vakantie?

20. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ja hoor, maar voelde me echt niet lekker, dus ik heb niet veel geskied terwijl dat wel de bedoeling was. Maar het was sowieso leuk om er ff tussenuit te zijn!

luckynumber4 likes this.

Share This Page